iran flag

بیست و دومین جلسه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی

 صورت جلسه بیست و دومین جلسه هیات مدیره                    دوشنبه سوم مهر ماه  ١٣٩۶

 دستورات جلسه :
1-نحوه اجرای بخشنامه سازمان ثبت در خصوص مأخذ حق الثبت و حق التحریر سال ١٣٩۶ بر مبنای 85 درصد ارزش معاملاتی سال ١٣٩۵
2- اقدام قانونی مقتضی جهت اصلاح یا ابطال بخشنامه مذکور در بند فوق
3-ارسال فرم جامع اطلاعات به دفاتر اسناد رسمی به منظور دریافت و جمع آوری اطلاعات کامل شغلی ،حرفه ای و تخصص ها و مهارت های همکاران.
4-تصمیم گیری در خصوص معرفی نمایندگان کانون به ادارات دارایی جهت عضویت در کمیسیون های حل اختلاف مالیاتی
5-بررسی عملکرد سایت و تعیین دستمزد مسئول فنی سایت
6-مذاکره با برخی همکاران بازنشسته جهت حضور در کانون در ساعات اداری برای پاسخگویی به مراجعات مردمی

مصوبات:
1-با عنایت به اینکه  ادارات دارایی برخی شهرستان ها هنوز قیمت منطقه ای سال ١٣٩۵ را اعمال و اعلام می نمایند لذا مقرر گردید دفاتر اسناد رسمی در این شهرستانها به جهت سهولت کار  ، بدوا ، 85 درصد قیمت منطقه ای را بر مبنای گواهی مالیاتی محاسبه و عدد به دست آمده را به عنوان مأخذ دریافت حقوقات در سامانه و سند رسمی درج نمایند.
همچنین برای تعیین تکلیف نحوه اجرای بخشنامه در شهرستانهایی که قیمت منطقه ای سال ١٣٩۶  اعلام میشود مقرر گردید کانون  از اداره کل ثبت اسناد و املاک ، راهکار قانونی و اجرایی نحوه محاسبه قیمت منطقه ای سال ١٣٩۵ را استعلام نماید .
2-ازآنجا که بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص مبنا قرار گرفتن 85 درصد قیمت منطقه ای در خصوص حق التحریر به استناد جوابیه شماره 220/6767/ص مورخ 1396/05/04 معاون پژوهش با برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور صادر گردیده و حق التحریر را نیز مشمول تبصره 3 ماده 64 قانون مالیات های مستقیم قرار داده است . با عنایت به اینکه کانون اعتقاد داردمفاد تبصره مزبور ناظر به عوارض و وجوه دریافتی توسط دوایر دولتی و عمومی می باشد و حق التحریر را به عنوان حق شخصی سر دفتر و دفتر یار شامل نمی شود.لذا مقرر گردید کمیته معاضدت قضایی ظرف 30 روز اقدام  قانونی مقتضی را در جهت اعتراض  و یا درخواست ابطال بخشنامه فوق الذکر  با تصویب نهایی در هیأت مدیره به عمل آورد.
3-فرم جامع اخذ اطلاعات شغلی ، مهارت ها و تخصص های همکاران سردفتر و دفتر یار توسط کمیته دفتر یاران تنظیم گردیده است و به تایید هیأت مدیره رسید.مقرر گردید این فرم ها توسط 16 نفر از دفتر یاران که ابلاغ رسمی نیز برای نامبردگان از طرف کانون صادر خواهد گردید به دفاتر اسناد رسمی ارسال و پس از تکمیل،در اختیار کمیته فناوری و اطلاعات قرار گیرد تا نسبت به ثبت آن به صورت سیستمی (با طراحی نرم افزار خاص )  اقدام گردد .
4-مقرر گردید با رایزنی با همکاران همه شهرستان ها ،کانون در هر شهر،یکی از همکاران را به عنوان نماینده خود جهت حضور در کمیسیون های حل اختلاف مالیاتی موضوع بند 3 ماده 244 قانون مالیات های مستقیم به ادارات دارایی مربوطه معرفی نماید. همچنین مقرر گردید کارگروه مالیاتی نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات کانون با حضور همکاران آگاه به امور مالیاتی تشکیل گردد.
5-با توجه به گزارش مسئول فنی سایت مبنی بر اعمال تغییرات و ارتقای فنی و افزایش کیفیت سایت ،مقرر گردید جناب آقای میر شفیعی گزارشی را نسبت به موارد فوق ظرف یک هفته تهیه و به هیأت مدیره ارائه نماید.همچنین مقرر گردید دستمزد مسئول فنی با روش کار معین محاسبه گردد.
6-با تعدادی از همکاران  بازنشسته مذاکره و مقرر گردید با صدور ابلاغ توسط ریاست هیأت مدیره ، این همکاران در ساعات اداری در محل کانون ، مستقر و نسبت به پاسخگویی به مراجعات و شکایات مردمی و درخواست های همکاران اقدام نمایند.

 دبیر کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.