iran flag

بیست و هفتمین جلسه هیت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی

   
   صورتجلسه بیست و هفتمین جلسه هیأت مدیره ،  دوشنبه 24 مهر ماه  ١٣٩۶

 

دستورات جلسه :
1-تشکیل کارگروه مالیاتی کانون
2- گزارش جناب اورعی از دهمین جلسه شورای عالی کانون ها و جوامع
3-ادامه بررسی شیوه های اجرایی تقسیم اسناد
مذاکرات و مصوبات:  
1-جهت پیگیری ،هماهنگی و رسیدگی به امور مالیاتی دفاتر اسناد رسمی و ایجاد تعامل با ادارات دارایی ، کارگروه مالیاتی کانون متشکل از دبیر هیات مدیره کانون و جناب آقای محمد براداران ناصری ،سردفتر 222 مشهد و سرکار خانم زهرا خبیری سردفتر 303 مشهد تشکیل و با صدور ابلاغ رسمی مقرر گردید همه امور مالیاتی کانون از طریق کارگروه مزبور پیگیری شود.همچنین سرکار خانم زهرا خبیری جهت عضویت در کمیسیون حل اختلاف مالیاتی موضوع بند 3 ماده 244 قانون مالیات های مستقیم به عنوان نماینده کانون در شهرستان مشهد معرفی گردیدند.لازم به ذکر است که همکارانی که به مالیات خود اعتراض و پرونده جهت رسیدگی به کمیسیون مزبور ارجاع می شود می بایست کتباً تقاضای دعوت از نماینده کانون را جهت حضور در کمیسیون ،ضمن اعتراض خود بنماید.
2-گزارش شورای عالی:جناب آقای اورعی عضو هیأت مدیره شورای عالی جوامع و کانون های سردفتران و دفتریاران کشور در جلسه مورخ 1396/07/20 هیأت مدیره شورای عالی  شرکت نمودند و بنابر گزارش ایشان موضوعات مهم مبتلا به جامعه سردفتری و دفتریاری کشور از قبیل بررسی و پیگیری موضوع تبصره 6 دستور العمل و بخش نامه حق التحریر ،پیگیری نحوه اعتراض نسبت به اعمال 85 درصد ارزش معاملاتی در محاسبه حق التحریر ،تصویب برگزاری جلسه مجمع عمومی شورای عالی در تاریخ 1396/08/04 جهت اصلاح اساسنامه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت . همچنین پاره ای مسائل دیگر نیز در دستور کار جلسه بود که به علت محرمانگی موضوعات مقرر گردیداطلاعات مزبور،منتشر نگردد.
3- ادامه مبحث تقسیم اسناد  با حضور  نمایندگان  کمیته تقسیم  اسناد  در دستور کار قرار گرفت ، از جناب آقای مسعودی نائب رئیس محترم کانون سردفتران و دفتریاران کرمان دعوت به عمل آمده است تا نسبت به انتقال تجربیات کانون متبوع به هیئت مدیره اقدام فرمایند.
جناب مسعودی نقاط قوت و ضعف تقسیم اسناد به اشکال گوناگونی که در کرمان اجرا شده است را بیان فرمودند و مقرر شد نسخه ای از نرم افزار تهیه شده که هم اکنون در کرمان اجرایی است را به کمیته فن آوری و ارتباطات جهت بررسی ارائه نمایند.
همچنین مقرر شد به زودی کمیته ارشاد و بازرسی گزارش جامع و مفصلی از وضعیت اسناد رهنی و دولتی تنظیمی در دفاتر به هیئت مدیره ارائه نماید.

 

 خسروی-دبیر کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی  

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.