iran flag

بقایای ثبتی هر 10 هزار ریال یک هزار و پانصد ریال –پاسخ استعلام ثبت 8 هزار تومان

 

نمایندگان در نشست علنی عصر چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه و در ادامه بررسی جزییات درآمدی لایحه بودجه 90، با الحاق بند 58 به این لایحه موافقت کردند.

 

براساس این بند الحاقی؛ به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می‌شود برای ثبت ملک در دفتر املاک موضوع ماده 119 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 26 اسفند 1310 به ازای هر 10 هزار ریال یک هزار و پانصد ریال، برای هزینه تفکیک موضوع ماده 150 الحاقی مصوب 18 دی ماه 1351 به قانون مذکور به قرار هر ده هزار ریال پانصد ریال دریافت و به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند.

همچنین نمایندگان مقرر کردند این سازمان برای پاسخ به استعلام برای املاک ثبت شده به ازای هر سند و املاک جاری به ازای هر پلاک ثبتی و نیز برای اشخاص حقوقی از طریق بانک شناسه ملی اشخاص حقوقی مبلغ هشتاد هزار ریال و همچنین به ازای هر قطعه نقشه کاداستر دویست هزار ریال و واگذاری نقشه کاداستر به صورت یکپارچه به ازای هر هکتار یک میلیون و پانصد هزار ریال دریافت کند.

وجوه واریزی تا مبلغ یک هزار و دویست و پنجاه میلیارد ریال از محل ردیف 530000 جدول شماره 9 این قانون به مصرف اعتبارات هزینه‌ای و تملک ‌دارایی‌های سرمایه‌ای قوه قضائیه می‌رسد.  

قانون بودجه سال 1390 امروز سه شنبه به تایید شورای نگهبان رسید.





۳ نظرات
  1. دخو جدید می گوید

    دست عزیزان در نکنه که در آمد حاصل از استعلام رو برای ثبت ظرف کمتر از یک سال دو برابر می کنند و تحریر دفاتر …..

  2. هوو می گوید

    اسناد قطعی منقول ۱۵۰۰۰ تومان تحریر از ……سال پیش ولی استعلام ثبت مجانی دریک سال دوبرابر….؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

  3. سید می گوید

    املاک ثبتی طبق ماده ۳ از پرداخت بقایای ثبتی معاف هستند و قبلا ۱۰ درصد بوده که بعدا ۱۵ درصد شده که فقط برای املاکی که سند ثبتی ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.