iran flag

آغاز اجرای پایلوت سامانه “احراز هویت برخط” در خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به آغاز اجرای سامانه احراز هویت برخط (حذف کپی شناسنامه و کارت ملی) در دستگاه‌های دولتی استان گفت: خوزستان به عنوان پایلوت کشوری در اجرای طرح سامانه احراز هویت برخط انتخاب شده و نتایج اجرای این سامانه در کل کشور مؤثر خواهد بود. بنابراین باید بر اجرای دقیق سامانه نظارت و نحوه اجرای آن بررسی شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه افتتاح سامانه احراز هویت برخط (حذف کپی شناسنامه و کارت ملی) که امروز (12 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف دولت فراهم کردن آسایش و رفاه مردم است. با توجه به گرمای طاقت‌فرسای خوزستان با اجرای طرح سامانه “احراز هویت برخط” انجام کار مردم در امور اداری روان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به هدف افتتاح سامانه احراز هویت برخط، افزود: اجرای این طرح با هدف توسعه دولت الکترونیک، کمک به افزایش سلامت اداری، تسریع در خدمت‌رسانی و جلوگیری از جعل اسناد و مدارک به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یکی از معیارهای اجرای دولت الکترونیک میزان شفافیت کشورها و سلامت اداری در حوزه‌های مختلف است اما در کشور ما در این زمینه مقاومت می‌شود و به اجرای فرایند توسعه الکترونیک کمک نمی‌شود.

شریعتی با اشاره به مواردی که در سلامت اداری و میزان افزایش رضایت عمومی تأثیر دارند، عنوان کرد: اجرای این سامانه و حذف کپی شناسنامه و کارت ملی در تحقق سلامت اداری الزام‌آور است. اینکه دولت این موضوع را بخش‌نامه می‌کند نشان از اهمیت مسأله دارد. باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی عملکرد دستگاه ها در این زمینه دیده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خوزستان به عنوان پایلوت کشوری در اجرای طرح سامانه احراز هویت برخط انتخاب شده است نتایج اجرای این سامانه در کل کشور مؤثر خواهد بود. بنابراین باید بر اجرای دقیق سامانه نظارت و نحوه اجرای آن بررسی شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طبیعی است که در اجرای این طرح با مشکل مواجه شویم اما باید به تدریج این مشکلات رفع شود. در صورت وجود هر گونه مشکل، دستگاه‌های اجرایی به اداره‌کل فناوری اطلاعات خوزستان گزارش دهند تا مشکل رفع شود.

شریعتی بیان کرد: همچنین در صورتی که دستگاه‌های اجرایی نیاز به آموزش دارند کارشناسان آمادگی آموزش به نیروهای ادارات را دارند. باید مسئولین دستگاه‌ها این موضوع را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه باید ارائه خدمات در سطح خوزستان بالا برود و به روز باشد، تصریح کرد: باید متناسب با تکنولوژی روز و ظرفیت‌ها خدمات ارائه شوند. نمی‌شود بحث IT گسترش پیدا کرده باشد اما سیستم ما عقب‌مانده باشد.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.