iran flag

آموزش اضافه کردن سطر به جدول اکسل گزارش صورتحساب سامانه

آموزش اضافه کردن سطر به جدول اکسل گزارش صورتحساب سامانه

همانطور که همکاران گرامی اطلاع دارند در زمان تهیه گزارش صورتحساب از سامانه بایستی سطرهایی به این گزارش بابت اضافه نمودن آمار گواهی امضا، کپی برابر اصل و رونوشت ، اضافه گردد. در زیر روش اضافه کردن سطر به این گزارش آموزش داده شده است.

اضافه کردن سطر

روش اول: در تب Home، گروهCell ، روی دکمه Insert کلیک کرده و گزینه Insert Sheet Rows را انتخاب کنید (تصویر زیر). سطر جدید بالای صفحه فعال (سطر مربوط به سلول انتخاب شده) ایجاد می شود.

 


روش دوم: یک سطر را انتخاب کنید. سپس کلید Ctrl را نگهداشته و کلید + ( از کلیدهای ماشین حسابی) را فشار دهید. سطر جدید، بالای سطر انتخاب شده ، ایجاد می شود.


نکته : همانطور که دیده می شود اضافه کردن سطر و ستون به روش دوم با یک کلید میانبر انجام می شود . انتخاب سطر یا ستون پیش از فشردن کلیدهای Ctrl‌ و + نشان می دهد که هدف ایجاد سطر است یا ستون اما اگر پیش از فشردن کلیدهای Ctrl‌ و + سطر یا ستون را انتخاب نکنید. کادر Insert‌ باز می شود.

Shift cells right : قبل از سلول فعال یک سلول ایجاد کرده و سلول های دیگر را به انداره یک سلول به سمت راست منتقل می کند.
Shift cells Down :
قبل از سلول فعال یک سلول ایجاد کرده و سلول های دیگر را به انداره یک سلول به سمت پایین منتقل می کند.
Entire row‌ :
قبل از سطر فعال یک سطر ایجاد می کند .
Entire Coiumn : قبل از ستون فعال یک ستون ایجاد می کند.

نکته : با اضافه شدن سطرهای جدید در صورتی که بخواهید قالب سطر ایجاد شده مانند سطرهای قبل یا قالب سطر آخر باشد بایستی سطر مورد نظر را که می خواهید قالب بندی آن به سطر جدید منتقل شود کاملاً ) با کشیدن موس بر روی سطر مورد نظر) در حالت انتخاب قرار داده و سپس در تب Home، رویFormat Painter  که به شکل یک قلم مو است دو بار کلیک نمایید . ( تصویر زیر )

حال کرسر موس که به شکل یک قلم مو و علامت + در آمده را روی سطر جدید که ایجاد نموده بودید کاملا بکشید وسپس روی گزینه save که به شکل یک فلاپی در بالای سمت چپ فایل اکسل است مانند تصویر زیر

کلیک نمایید یا از منوی فایل یا در ورد ۲۰۰۷ روی گوی office button کلیک نموده و روی گزینه save کلیک نمایید. حال مشاهده می نمایید که قالب بندی سطر جدید مانند سطر انتخاب شده گردید.

در سطرهای ایجاده شده می توانید آمار مورد نیاز خود را اضافه و ذخیره نمایید.

نکته: در هنگام پرینت گرفتن به علت اینکه تعداد صفحات ایجاده شده توسط فایل اکسل زیاد است حتما در کادر پرینت تعداد صفحات مورد نیاز برای پرینت را انتخاب نمایید تا از پرینت صفحات خالی جلوگیری نمایید. در پایین هر آخرین سطر هر صفحه و قبل از سربرگ صفحه بعد شماره صفحه را می توانید مشاهده نمایید.

مثلا در تصویر زیر تعداد صفحات قابل پرینت ۵ صفحه است که در کادر  print page روی گزینه pages کلیک نموده و تعداد صفحات مورد نظر را وارد می نماییم.

موفق باشید. نویسنده: مهدی لندرانی

http://notary4.blogfa.com/

1 نظر
  1. محمدارویی می گوید

    باسلام در خصوص نامه اخیر امور اسناد راجع به حق التحریر تحلیل های متعددی از سوی همکاران محترم ارائه گردید که هر کدام از آنها از منظر خاصی به آن پرداخته اند البته همه این نطرات که در مقام رد موضع مدیران میانی سازمان ارائه گردیده مقرون به صواب بوده و بجای خود وارد بوده ودر خور ستایش است .
    اینجاب نیز به نوبه خود از منطر دیگر بدان پرداخته ام که بطور موجز بعرض می رسد:
    همه ما در گام نخست آموختن حقوق، ودرراستای تعلم ماد۴ قانون مدنی به قاعده عطف بما سبق نشدن قوانین،عبارت حقوق مکتسبه یا حقوق ثابته را هم آموخته ایم. که بموجب آن اگر براساس قوانین ومقررات،حقوقی برای اشخاص ایجادشده باشد چنانچه متعاقبا شرایط آن قانون عوض شود ومنسوخ گردداین تغییرات قانونی نمی تواندحقوق ایجاد شده طبق قانونی را زایل وساقط کند بلکه آن حقوق به اعتبار زمان حدوث ان که منجر به ایجاد حق شده معتبر است.
    در رویه قضایی کشور ما این حق از حقوق مسلم اشخاص تلقی شده ودرموارد متعدد ود ر مراجع متعدد منجمله دیوانعالی کشور ودیوان عدالت ودادگاه عالی انتظامی قضات می توان آن را یافت.
    درخصوص محاسبه حق التحریر بر مبنای تمامی ارزش معاملاتی از۲۲ سال که حقیر به این افتخار نایل آمدم جاری بوده است یا اصلا بگوییم بموجب تبصره الحاقی به ماده ۵۸ در سال ۱۳۸۷ ایجاد شده است حقی ثابت واکتساب شده وبموجب قاعده مذکور تغییرات بعدی در مقررات نمی تواند حق ثابته سابق را جزئا یا کلا ساقط کند.دولت می تواند از حق خود صرفنظر کند ولی نمی تواندنسبت به حقوق دیگران تصمیم گیری کند. گرچه حقیر اعتقاد دارم فقط رییس قوه قضاییه حق تصمیم گیری در خصوص حق التحریر را دارد ولاغیر. از طرفی حوزه عمل وحدود اختیارات قانون مالیاتی ومعاون رییس جمهور وارتباط آنها با این موضوع همانند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.