iran flag

«امضای الکترونیکی» منتشر شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب «امضای الکترونیکی» نوشته‌ی علی‌جان علی‌اکبری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کتاب که در حوزه‌ی بازرگانی الکترونیکی و قوانین و مقررات مربوط به آن منتشر می‌شود، دربرگیرنده‌ی هشت بخش است، ضمن آن‌که بخشی زیر عنوان «ضمائم» در ادامه‌ی کتاب آمده است.

 

«مفاهیم و اصطلاحات»، «آشنایی با حقوق و قانون تجارت الکترونیکی»، «امضای الکترونیکی از منظر قوانین کشورها»، «امضای الکترونیکی (دیجیتالی)»، «نحوه خلق (ایجاد)، آثار و انواع امضای الکترونیکی»، «دفاتر صدور خدمات گواهی الکترونیکی و ابطال آنها»، «موقعیت امضای الکترونیکی»، «جایگاه امضای الکترونیکی در ثبت اسناد و ادله اثبات دعاوی» از جمله بخش‌های این کتاب به شمار می‌روند.

در پشت جلد کتاب در معرفی بیشتر «امضای الکترونیکی» آمده است: «برای تشخیص اصالت و سندیت بخشیدن به محتوای اسناد الکترونیکی، لازم است که از امضای الکترونیکی استفاده شود، زیرا با استفاده از امضای الکترونیکی هم می‌توان از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کرد. امضای الکترونیکی توسط الگوریتم هشینگ، به حجم خاصی کاهش داده شده و برای شناسایی امضاکننده داده پیام است، سپس توسط کلید خصوصی رمزنگاری و برای طرف مقابل ارسال می‌شود، به طوری که فقط یک طرف نسبت به رمز آن آگاهی دارد.»

کتاب «امضای الکترونیکی» با 332 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و بهای 9000 تومان از سوی انتشارات اسرار دانش منتشر شده است.

علی‌جان علی‌اکبری متولد 1344 بهشهر و کارشناس ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک از دانشگاه تهران است.

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.