iran flag

دشتی اردکانی:تفاهم نامه کانون سردفتران ایران وروسیه به زودی امضا می شود

خبرگزاری میزان- رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران ایران در دیدار با رئیس کانون سردفتران روسیه با بیان اینکه سر دفتران سفیران اقتصادی هستند از امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور ایران و روسیه برای گسترش مناسبات حقوقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، محمدرضا دشتی اردکانی در دیدار با رئیس کانون سردفتران روسیه که برای گسترش همکاری‌ها بین دو نهاد به ایران سفر کرده‌اند، اظهار کرد:زیر بنایی کار اقتصادی نوشتن قراردادهایی است که در هر کشوری منعقد می‌شود و طبیعتا این قرارداد‌ها در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود.

رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران ایران ادامه داد: گسترش مناسبات حقوقی برای ایجاد زیر ساخت‌هاست تا سرمایه گذاران خارجی از جمله روسیه به راحتی بتواند در ایران سرمایه گذاری کنند و در مقابل آن نیز سرمایه گذاران ایرانی با خاطری آسوده در سایر کشورها سرمایه گذاری کنند.

دشتی اردکانی با اشاره به سفر هیات روسی به ایران، گفت: این دیدار از یک ماه گذشته تدارک دیده شده بود و ابتدا قرار بود ما به روسیه سفر کنیم اما با توجه به رسم مهمان نوازی ایران ما خواستیم که ابتدا هیات روسی به ایران سفر کند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که سیستم اسناد رسمی و قانون اسناد رسمی ایران یکی از پیشرفته ترین و مترقی ترین قانون‌های دنیاست و این آمادگی را داریم که این توانمندی را به کشورهای‌ مختلف عرضه کنیم.

رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران ایران افزود: اخیر در سفری که به سوئیس داشتم و اقدامات خود را برای رئیس کانون سر دفتران سوئیس تشریح کرد آهان اذعان کردن که سیستم سر دفتری در سوئیس مانند یک مدرسه کوچک و در ایران به مانند یک دانشگاه بزرگ است که باید از تجربیات آن استفاده کرد.

دشتی اردکانی با اعلام اینکه طی ماه‌های آینده و در صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس نهاد سر دفتری در روسیه تفاهم‌نامه ای بین دو کشور امضا برسد، گفت: امیدویم که در بخش آتی با همکارانمان در روسیه همکاری داشته باشیم و در این زمینه به هم کمک کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: تجربیات ایران طی این تفاهم‌نامه با توجه به قانون یکصد ساله ثبت اسناد که به دفاتر الزام کرده را به همارانمان در روسیه منتقل کنیم.  همچنین قانون پیش فروش ساختمان که سابقه 10 ساله در ایران دارد و هم به تصویب دولت و مجلس رسیده را به روسیه منتقل کنیم چون اذعان دارند که در این زمینه مشکلات زیادی دارند .

رئیس کانون سردفتران روسیه نیز در ایران دیدار گفت: کانون سر دفترداران در ایران حیطه گسترده‌ای دارد و هم در ثبت اموال شخصی منقول و غیر منقول و هم در بخش‌های تجاری فعالیت خوب و قابل تحسینی دارد و فعالیت‌های آن در سطح حرفه‌ای و در سطح بالایی انجام‌می‌پذیرد.

کنستانتین کورسیک افزود: کانون سر دفتران ایران به خوبی از تکنولوژی و به خصوص آتی استفاده می‌کند که هم کارهای خود را به روز انجام‌می‌دهد و هم خود را به مردم نزدیک تر کرده است و هم سطح کارایی خود را بالا برده که این نشان می‌دهد که این کانون در حفظ حقوق شهروندان تلاش دارد که این موضوع برای ما جالب و البته قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه هدف ما از سفر به ایران تقویت و توسعه روابط بین دو کشور و افزایش تبادل اسناد رسمی است،  تصریح کرد: گسترش مناسبات حقوقی بین دو کشور مناسبات اقتصادی را گسترش می‌دهد و در این زمینه ما با طرف ایرانی باید مشکلات و موانع را رفع و مرتفع کنیم.

رئیس کانون  سر دفترداران مسکو گفت: تا کنون به کشورهای زیادی سفر کرده‌ام  اما سفر به ایران برایم بسیار جالب بود به خصوص موضوع عملکرد نهاد‌های ثبتی ایران و بازدیدی که امروز از ثبت شرکت‌ها داشتم مشترکات زیادی را بین دو کشور از جمله الکترونیکی بودن کار های ثبتی را دیدم.

خان والنتینا پوتمکینا افزود: در این سفر تفاوتهایی را هم احساس کردم از جمله اینکه حضور دفاتر اسناد رسمی در ثبت اشخاص حقوقی پر رنگ تر است که در این زمینه می‌توانیم تجارب خود را در اختیار ایران بگذاریم.

وی افزود: تفاوت دیگری که احساس شد این بود که در ایران ثبت اشخاص حقوقی در ایران توسط یک نهاد صورت می‌گیرد ولی در روسیه این کار توسط نهاد‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در واقع در این موضوع ایران از ما پیش است که تجارب ایران در این خصوص برای ما راهگشا خواهد بود.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.