iran flag

تسهیل در سرمایه گذاری خارجی با پیوستن به اتحادیه جهانی سردفتران

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درگفت‌وگو با میزان تاکید کرد
خبرگزاری میزان- دشتی اردکانی گفت: مهم ترین شاخص پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران تسهیل در سرمایه گذاری خارجی در کشورمان است.

محمد رضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به مزیت‌های پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران اظهارکرد: طرف های خارجی وقتی می‌خواهند  در کشوری سرمایه گذاری ‌کنند و با توجه به اینکه باید بین شرکت های ایرانی و شرکت های خارجی و یا بین اشخاص قراردادهایی منعقد شود به طور یقین ایجاد و تنظیم سند برایشان در آن کشور مهم است.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون بسیار مترقی در خصوص اسناد رسمی داریم و از اسناد رسمی حمایت جدی می شود، پیوستن ایران به اتحادیه جهانی برای سرمایه گذاری در کشورمان مهم است.

دشتی اردکانی ادامه داد: اتحادیه جهانی  به کشورهای عضو  منتقل می‌کند که سرمایه گذاری درایران با توجه به اسناد محکم و قوی براحتی انجام می‌شود.

رئیس کانون سردفتران ودفتریاران با اشاره به دستاوردهای سفر ژنو  اظهارکرد: در سفر به ژنو هدف اصلی الحاق کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی سردفتران بود . امضای تفاهمنامه میان کانون سردفتران ایران و ایتالیا منجر به تسهیلات در مبادلات آموزشی، علمی، تشکیل همایش های بین المللی در سطح کشورهای عضو جامعه سردفتران و همچنین میان ایران و ایتالیا شد.

وی افزود: تجربیات سردفتران ایتالیایی و ایرانی در این تفاهم نامه، منجر به سرمایه گذاری خارجی در ایران می شود تا سرمایه گذاران بتوانند با خیال راحت در ایران با اسناد رسمی سرمایه گذاری کنند.

وی همچنین گفت: دراین سفر با کشورهای مختلفی آسیایی، آفریقایی و اروپایی صحبت کردیم وکشوری مشاهده نشد که از الحاق کشور ایران به اتحادیه کانون سردفتران استقبال نداشته باشد.

دشتی اردکانی ادامه داد: اعضای کانون سردفتران ایتالیا معتقد بودند که می توانند در بخش سرمایه گذاری وکارگاه‌های زودبازده و کوچک در ایران هموطنان ایتالیایی خود را ترغیب به سرمایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد:با توجه به مسائل سیاسی که در دنیا علیه ایران وجود دارد کشورهای عضو اتحادیه جهانی سردفتران که پیش از این رغبتی برای حضور درایران نداشتند در حال حاضر در تماس با ما اعلام آمادگی می‌کنند  که از اقدامات سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور وکانون سردفتران بازدید داشته باشند.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.