iran flag

توافق بر سر شکست انحصار مدیریت اینترنت در جهان/ موتور جست‌وجوی روسی در ایران دفتر راه‌اندازی می‌کند

در دیدار وزرای ارتباطات ایران و روسیه مطرح شد
توافق بر سر شکست انحصار مدیریت اینترنت در جهان/ موتور جست‌وجوی روسی در ایران دفتر راه‌اندازی می‌کند

اینترنت اشیا، مدیریت داده‌های عظیم، نسل پنجم موبایل و شهر هوشمند از جمله موضوعات مهم مطرح‌شده در دیدار وزرای ارتباطات ایران و روسیه بود.

خبرگزاری فارس: توافق بر سر شکست انحصار مدیریت اینترنت در جهان/ موتور جست‌وجوی روسی در ایران دفتر راه‌اندازی می‌کند

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با وزیر ارتباطات روسیه امروز دیدار کردند.

محمود واعظی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار دکتر گفت: روابط ایران و روسیه در بخش سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ICT در حال گسترش است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس بریکس در مسکو اظهار کرد: اجلاس بریکس در مسکو باب جدیدی را پیش روی کشورها قرار می‌دهد.

واعظی افزود: در رابطه با کاهش انحصار مدیریت اینترنت در جهان رایزنی های خود را با کشور روسیه و کشورهای موافق شکست انحصار، ادامه خواهیم داد و در قالب ITU و جلسات WSIS با هم تعامل و مذاکرات خوبی خواهیم داشت. اواسط ماه دسامبر نیز در نیویورک در سازمان ملل برای سرنوشت انحصار اینترنت تصمیم‌گیری خواهد شد.

واعظی ادامه داد: کشورهایی که معتقدند اینترنت نباید انحصاری باشد بسیار زیاد هستند و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به دلیل اتفاقات سالهای گذشته از این مسئله حمایت می کنند.

وزیر ارتباطات بر همکاری در زمینه تحقیقات و توسعه (R&D) تاکید کرد و ادامه داد: در ایران سالی 200 هزار نفر در حوزه ICT فارغ التحصیل می شوند و در بسیاری از کشورهای مطرح در حوزه   ICT مدیران برجسته بخش IT ایرانی هستند که در این میان، می توانیم با همکاری یکدیگر از محصول فکر و اندیشه آنها، برای تولید محصول استفاده کنیم.

وی بر اهمیت امنیت اطلاعات برای همه کشورها تاکیدکرد و ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه می تواند در این زمینه از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و امنیت اطلاعات را برای شهروندان، بالا ببرند.

واعظی با اشاره اینکه شرکت‌های روسیه در رابطه با شبکه های اجتماعی توفیقات خوبی بدست آورده اند ادامه داد: ایران به دنبال آن است که شبکه های اجتماعی داخلی خود را  تقویت کند.

وی بر اهمیت موتورهای جستجو تاکید کرد و گفت: در این نشست با وزیر ارتباطات روسیه توافق کردیم تا موتور جستجوی یان دکس در ایران دفتر داشته باشد و بتواند به مردم سرویس بهتر ارائه دهد.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ما نیز آمادگی  داریم در رابطه با خط و زبان فارسی از طریق موتور جستجوی یوز و پارسی جو همکاری های دو جانبه با روسیه، داشته باشیم.

واعظی تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم مورد بحث دراین دیدار، اینترنت اشیاء، مدیریت داده های عظیم، نسل پنجم موبایل و شهر هوشمند است که در زمینه همکاری های دو جانبه فعالیت خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در رابطه با همکاری‌های پستی، دو کشور ایران و روسیه مراودات زیادی با یکدیگر دارند و قصد داریم در زمینه تجارت الکترونیک، همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

نقل از خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.