iran flag

برگزاری دومین دوره آزمون متقاضیان سردفتری ماده69

دومین دوره آزمون متقاضیان سردفتری ماده69 برگزار شد

دومین دوره آزمون متقاضیان سردفتری ماده69 برگزار شد

آزمون متقاضیان سردفتری ماده69 قانون دفاتر اسنادرسمی در دوره دوم سال جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران،‌ دوره های آموزشی برای متقاضیان سردفتری اسنادرسمی که قصد دارند از ماده69 قانون دفاتر اسنادرسمی برای تصدی سردفتری استفاده کنند، در هر فصل در کانون سردفتران برگزار می شود.

در این دوره از کلاسها، 26 متقاضی از سراسر کشور در مدت دو هفته  همه روزه در کلاسها شرکت کردند و 13 مبحث علمی در زمینه حقوق از جمله عقود قانون مدنی مانند وقف، وصیت، وکالت،اجاره و صلح سرقفلی، مسئولیت های سردفتران (کیفری،مدنی،انتظامی)و بررسی ماده 100 قانون ثبت،بیع منقول و غیرمنقول و حقوق تعهدات، قرض و رهن، ارث، حقوق ثبت، آشنایی کاربردی با انواع اسناد، اجرای ثبت و حقوق املاک و اراضی، تدریس شده است.

پذیرفته شدگان در صورت کسب حد نصاب نمره در آزمون کتبی، در آزمون اختبار شرکت خواهند کرد.

براساس ماده 69 قانون دفاتر اسنادرسمی و کانون سردفتران و دفتریاران “سردفتر شاغل که بازنشسته می شود می تواند شخص واجد صلاحیت طبق مقررات این قانون را برای تصدی دفترخانه خود به سازمان ‌ثبت اسناد و املاک کشور معرفی کند. مدت لازم برای معرفی در مورد بازنشستگی الزامی دو ماه قبل از تاریخ بازنشستگی است و در غیر این مورد باید ‌معرفی مزبور ضمن تقاضانامه بازنشستگی بعمل آید. ورثه سردفتر متوفی که حین‌الفوت شاغل بوده است تا شش ماه از تاریخ فوت سردفتر می توانند ‌مجتمعاً بترتیب شخص واجد صلاحیت را معرفی کنند. ‌در صورتیکه سردفتر یا وراث او در مهلت های مذکور شخص واجد صلاحیت معرفی نکنند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می تواند تصدی دفترخانه ‌را با رعایت مقررات این قانون به شخص واجد شرایط دیگری واگذار نماید.”

نقل از سایت کانون تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.