iran flag

دکتر تویسرکانی : مک دونالد نه شعبه ای در ایران دارد ونه اجازه فعالیت

رییس سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به ثبت برند مک‌دونالد در ایران
مک‌دونالد نه شعبه‌ای در ایران دارد و نه اجازه فعالیت

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص فعالیت شرکت «مک دونالد» در ایران، گفت: برند تجاری این شرکت برای پیشگیری از مشابه‌سازی در بسیاری از کشورها از جمله در ایران ثبت شده است اما ثبت برند به معنای مجوز فعالیت نبوده و این شرکت در کشور هیچ شعبه‌ای را به ثبت نرسانده است.

احمد تویسرکانی با اشاره به ثبت علامت تجاری شرکت آمریکایی «مک دونالد» در ایران، اظهارکرد: ثبت مک دونالد مربوط به موضوع ثبت علامت تجاری این شرکت است که به شکل بین‌المللی همه شرکت‌هایی که عضو سازمان جهانی سازمان مالکیت معنوی هستند، اقدام به ثبت‌نام و علامت تجاری می‌کنند.  وی در گفت‌وگو با میزان در خصوص علت ثبت برند تجاری این شرکت آمریکایی، گفت: شرکت‌ها برندهای تجاری خود را برای جلوگیری از مشابه سازی و سوءاستفاده سایر شرکت‌ها در کشورها اعلام و در نهایت ثبت می‌کنند تا از لوگوی آنها سوءاستفاده نشود و نام تجاری را به اسم خود به ثبت برساند.  رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: شرکت مک دونالد هیچ شعبه‌ای را در ایران به ثبت نرسانده است و حق فعالیت تجاری نیز در کشور ندارد و تنها بحث ثبت تقاضای بین‌المللی از طریق سازمان جهانی مالکیت معنوی مطرح است.

موافقت کمیسیون قضایی مجلس با الحاق ایران به دو توافقنامه بین‌المللی
همچنین وی از موافقت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با الحاق ایران به دو توافقنامه بین‌المللی خبر داد. تویسرکانی با اشاره به حضور در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: با حضور در کمیسیون از بحث الحاق ایران به دو توافقنامه بین‌المللی صحبت‌های لازم انجام شد.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اظهارکرد: بحث الحاق ایران به کنوانسیون طبقه‌بندی کالا و خدمات و همین طور طرح‌های صنعتی در رابطه با بحث مالکیت معنوی دو موضوعی بود که در کمیسیون پیرامون آنها بحث شد. توضیحات به نمایندگان مجلس منتقل شد و کمیسیون حقوقی و قضایی تصویب کرد که ایران به این دو موافقت نامه بین‌المللی بپیوندد.

نقل از حمایت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.