iran flag

اتحادیه اروپا: قانون برچسب‌گذاری کالاهای اسرائیلی تصویب می‌شود

به منظور تحریم از سوی خریداران؛

اتحادیه اروپا: قانون برچسب‌گذاری کالاهای اسرائیلی تصویب می‌شود

یک مسئول بلند پایه اروپایی از تصویب قانون برچسب گذاری کالاهای تولید شده در مناطق اشغالی ۶۷ به منظور تحریم آن از سوی خریداران در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، یک مسئول ارشد اروپایی اعلام کرد که اتحادیه اروپا طی روزهای آینده، موضوع برچسب گذاری کالاهای تولید شده در اراضی اشغالی ۶۷ را تصویب می کند. این قانون در راستای تحریم کالاهای اسرائیلی تولیدی در اراضی اشغالی ۶۷ از سوی خریداران این کالاهاست.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به این تصمیم اتحادیه اروپا اعتراض کرده و تصمیم گیرندگان آن را به قدردانی از فلسطینیان و اعطای بزرگترین جایزه برای آن ها متهم کرده است.

مسئول ارشد اروپایی تصریح کرد: پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا را برای تکمیل دستورات اتحادیه به منظور طبقه بندی محصولات تولید شده در مناطق شهرک نشین تشویق کرده است.

از سوی دیگر، ۱۵ کشور اروپایی ماه آوریل گذشته خواستار تطبیق تمامی قوانین مربوط به برچسب گذاری بر روی کالاهایی شد که کالاهای تولید شده در مناطق شهرک نشین کرانه باختری، قدس و بلندی های جولان را مشخص می کند.

رژیم صهیونیستی در اعتراض به این اقدام اتحادیه اروپا، آن را اقدامی تبعیض آمیز توصیف کرد.

از سوی دیگر، «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این اقدام اتحادیه اروپا یادآور دوره ای است که در آن، اروپا کالاهای یهودی را طبقه بندی می کرد و آن را ناعادلانه و مانع تحقق سازش خواند.

رای الیوم همچنین در این رابطه گزارش داد: «زیپی حوطبلی» معاون وزیر امور خارجه این رژیم این هفته به منظور ممانعت از صدور قوانین برچسب گذاری و تشخیص کالاهای تولید شده در مناطق شهرک نشین ۱۹۶۷، به تعدادی از پایتخت های اروپایی سفر خواهد کرد.

روزنامه هاآرتص نیز گزارش داد: انتظار می رود اتحادیه اروپا چهارشنبه هفته آینده قانون وضع برچسب بر روی کالاهای مناطق شهرک نشین را تصویب کند.

گفتنی است جامعه جهانی، تمامی مناطق شهرک نشین صهیونیستی را چه رژیم صهیونیستی با ساخت آنها موافق کرده باشد و یا نه، غیر قانونی و موضوع شهرکسازی را عامل اصلی عدم تحقق سازش بین فلسطینان و اسرائیلی ها می داند.

نقل از خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.