iran flag

دشتی اردکانی در اولین جلسه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران: هیات مدیره کانون در تلاش برای پیگیری مطالبات سردفتران و دفتریاران است

دشتی اردکانی در اولین جلسه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران: هیات مدیره کانون در تلاش برای پیگیری مطالبات سردفتران و دفتریاران است

دشتی اردکانی در اولین جلسه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران: هیات مدیره کانون در تلاش برای پیگیری مطالبات سردفتران و دفتریاران است

نخستین جلسه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران پس از انتخاب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در محل کانون تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، این جلسه با حضور محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران؛ محمد عظیمیان، نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران؛ فرامرز جمشیدی، دبیر؛ علی خندانی، خزانه‌دار؛ علی جلیلیان، صابر ناظمی پول، سیدعلی اصغر هاشمی بافقی، سعید منشی، علی اکبر اسکندری و محمد جلیلوند، اعضای دیگر هیات مدیره تشکیل شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه هیات مدیره کنونی در تلاش برای پیگیری مطالبات صنف سردفتران است گفت: بحث رفاه همکاران سردفتر و دفتریار و شفاف‌سازی برنامه‌های کانون سردفتران و دفتریاران برای همکارانمان در سراسر کشور از اولویت‌های برنامه هیات مدیره جدید است.

دشتی اردکانی به بحث تقسیم اسناد نیز اشاره کرد و گفت: مسئولیت تقسیم اسناد به عهده کانون گیلان سپرده شده است و ما به شدت پیگیر این امر هستیم.

وی با اشاره به ماده 66 قانون دفاتر اسناد رسمی گفت: طبق ماده 66 قانون دفاتر اسناد رسمی وظایفی ازجمله بحث آموزش و آموزش عالی، بر عهده هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران است، که در این دوره با تلاش مضاعف پیگیر وظایف محوله خواهیم بود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که در این هیات مدیره مورد تاکید اعضا باید قرار بگیرد بحث بازرسی از دفاتر اسناد رسمی است که پیگیر آن خواهیم شد.

دشتی اردکانی به بحث کمیسیون وحدت رویه نیز اشاره کرد و افزود: کمیسیون وحدت رویه یکی از کمیسیون‌های فعال هیات مدیره بوده که پاسخگوی سوالات مطرح شده همکارانمان در سراسر کشور است؛ ما باید بتوانیم روش یا رویه‌ای واحد در کشور ایجاد کنیم.

مطلب دیگری که رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به آن اشاره کرد، رفاقت و همدلی و همراهی اعضای هیات مدیره جدید بود. وی با بیان اینکه در پشت این‌ میزها نشسته‌ایم که بتوانیم مشکلات 7 هزار و پانصد دفتر اسناد رسمی را حل کنیم، افزود: اگر همدلی و یکرنگی در کار نباشد موفق نمی‌شویم. این به معنای این نیست که اختلاف عقیده و سلیقه نداشته باشیم؛ موضوع این است که در این اختلاف عقیده‌ها بتوانیم راه درست و صحیح را انتخاب کنیم.

نقل از سایت کانون مرکز

1 نظر
  1. احمد عبدي می گوید

    با سلام مگر سردفتران ازدواج وطلاق جز دفاتر رسمی نیستند چرا کانون دفاتر ازدواج راتحت پوشش قرار نداده اگر سردفتر ازدواج ۱۰درصد حقالتحریر را واریز نماید ۲برابر دفاتر اسناد میباشد چون ۱۰درصد دفاتر اسناد برای ۲نفر سردفتر ودفتر یار می باشد ولی دفاتر ازدواج ۱۰درصد برای یک نفر می باشد اگر سردفتران ازدواج شاغل بتوانند حق بیمه سنوات گذشته را یکجا به حساب کانون واریز نموده هم پول هنگفتی به حساب کانون واریز شده بطوری که می توان با بهره همان پولها مستمری سردفتران ازدواج حل شده هم قشر زیادی از جوانان تحصیل کرده جای گزین خواهند شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.