iran flag

رئیس شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور خبر دادفعالیت 7300 دفترخانه ثبت اسناد رسمی در کشور/ ثبت 17 میلیون سند طی مدت سال گذشته

رئیس شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور خبر دادفعالیت 7300 دفترخانه ثبت اسناد رسمی در کشور/ ثبت 17 میلیون سند طی مدت سال گذشته

رئیس شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور خبر دادفعالیت 7300 دفترخانه ثبت اسناد رسمی در کشور/ ثبت 17 میلیون سند طی مدت سال گذشته

رئیس شورای عالی سردفترداران و دفتریاران کشور از فعالیت 7 هزار و 300 دفتر اسناد رسمی در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته 17 میلیون سند ثبت شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا دشتی ظهر امروز در افتتاحیه ساختمان کانون سردفترداران و دفتریاران استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: از تعداد 7 هزار و 300 دفترخانه اسناد رسمی کشور، سهم استان کردستان 108 دفتر است که از این تعداد 34 دفترخانه آن به صورت رسمی در سنندج فعالیت می‌کنند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره زنده‌یاد محمد علایی‌اردلان که پیش‌قدم در راه احداث این کانون بوده است، افزود: این ساختمان جزو 5 ساختمان برتر کشور است که در میان پنج استان دیگر از لحاظ امکانات و محل بهترین موقعیت را دارد.

رئیس شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور، استان کردستان را به واسطه جنگ تحمیلی از مرزبانان کشور اعلام کرد و افزود: در این استان اهمیت ثبت اسناد رسمی از جایگاه قابل‌توجهی برخوردار است.

دشتی با بیان اینکه سند رسمی در دنیا مسأله مهمی است، گفت: اگر ثبت اسناد به مخاطره بیفتد نظم اجتماع از میان می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به ماده 1287 قانون مدنی در رابطه با اسناد تکلیف مردم برای انتقال سند و تنظیم اسناد رسمی با استناد به این ماده مشخص می‌شود و قابل اجراست.

رئیس شورای عالی سردفتران و دفترداران کشور با بیان اینکه اختلافات باید توسط قانون و مجریان قانون حل و فصل شود که با این وجود تکلیف‌ها مشخص شود کسانی که بدون آگاهی تفسیر قانون می‌کنند، فقط جامعه را سردرگم می‌کنند.

دشتی تصریح کرد: رفع مشکلات زندگی شهرنشینی لازمه اجرای قانون است و با ثبت هر سند رسمی توسط دفترخانه‌ها حدود 10 پرونده رسمی بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد از پرونده‌های دادگستری در رابطه با اسناد عادی است، گفت: در این صورت وقت مردم و کشور گرفته می‌شود ولی ما مکلف به اجرای قانون هستیم.

رئیس شورای عالی سردفتران و دفترداران کشور گفت: امروزه ثبت قراردادها و سندهای رسمی از جمله مواردی است که شخص اول مملکت در سیاست‌های کشور به ثبت رسمی معاملات بیشتر توجه کنند.

دشتی افزود: امروزه به واسطه دنیای مجازی و الکترونیکی از جعل اسناد رسمی جلوگیری می‌شود که این خود نمونه اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: استان کردستان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای کاداستر است امیدواریم که کردستان در طرح کاداستر زودتر به پایان برسد.

رئیس شورای عالی سردفتران و دفترداران کردستان با اشاره به یک سری مطالبات، افزود: مشکلات موجود مطابق قانون کاداست پیگیری و اصلاح می‌شود، همچنین 15 درصد از حقوق دفتریاران همچنان باقیست و هیچ درصدی از آنان کم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه 110 دفتر خدمات قضایی در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد 3 دفتر قضایی در آینده‌ای نزدیک در استان کردستان افتتاح می‌شود.

رئیس شورای عالی سردفتران و دفتریاران کشور در پایان از ثبت 17 میلیون سند در طول سال گذشته در کشور خبر داد.

نقل از سایت کانون مرکز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.