iran flag

گزارش دیدار جمعی از همکاران سردفتر و دفتریار مشهد با آقای دکتر رحیمی دبیر محترم کمیسیون قضایی مجلس

 

photo_2016-09-11_10-13-42photo_2016-09-11_10-07-10
دیدار جمعی از سردفتران و دفتریاران مشهد با جناب آقای دکتر رحیمی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و دبیر محترم کمیسیون قضائی مجلس
حسب هماهنگی به عمل آمده جهت حضور جناب آقای دکتر دهقان و دکتر رحیمی در محل کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی متاسفانه به لحاظ مشکلات ایجاد شده حضور جناب دکتر دهقان منتفی و آقای دکتر رحیمی در سالن کنفرانس کانون حاضر و در خصوص موضوع مورد نزاع کانون سردفتران و نیروی انتظامی در مقوله الزام یا اختیار مردم جهت ثبت سند رسمی خودرو پاسخگوی سوالات همکاران بود.
بدوا دبیر محترم کانون خراسان جناب آقای دکتر پنجتنی ضمن خوش آمد گویی به جناب آقای دکتر رحیمی به اقدام های غیر قانونی مراکز تعویض پلاک اشاره کرد و اذعان نمود انجام تعویض پلاک های متعدد از لحاظ حقوقی دارای ایراد اساسی می باشد زیرا مالک اولیه تنها اجازه فک پلاک منصوبه بر روی خودرو خود را می دهد و درباره ی تعویض پلاک های بعدی به هیچ عنوان چنین اذنی به ایادی متعاقب نداده است اما متاسفانه مراکز تعویض پلاک به این مهم بی توجه می باشند.
در ادامه جناب آقای دکتر رحیمی ضمن عذرخواهی در خصوص تاخیر حادث شده موارد ذیل را عنوان فرمودند.
? وزیر کشور صلاحیت تفسیر قانون عادی را ندارد.دبیر کمیسون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر آقای وزیر را غیر مستند دانست و افزود تفسیر قانون وظیفه ی مجلس شورای اسلامی می باشد و نه شخص وزیر مضافا اینکه جناب وزیر متاسفانه خودرو را در ردیف کالاهای غیرسرمایه ای از جمله یخچال و ….قلمداد نموده در حالی که خودرو در ردیف اموال سرمایه ای است.وانگهی تفسیر ایشان درباره ی اختیاری بودن ثبت رسمی سند نیز ناصحیح می باشد.با تمام این موارد بنده آمادگی خود جهت طرح سوال از آقای وزیر را اعلام می نمایم.
?آقای دکتر دهقان نماینده مردم شریف شهرستان طرقبه و شاندیز و چناران فرصت مناسبی جهت جامه ی عمل پوشانیدن به خواسته های به حق تان می باشد.
آقای دکتر رحیمی تاکید زیادی جهت ارتباط سریع با آقای دکتر دهقان نمودند و اضافه کردند ایشان دارای تجارب مفید و ارزنده ای هستند و در زمینه امور مربوط به حقوق خصوصی از جمله معضل پیش رو توانایی های فراوانی دارند.
?تمام نظرات و پیشنهادات و دفاعیات خود در خصوص ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی را به صورت مکتوب به مجلس ارائه فرمایید.
نماینده مردم شریف تربت جام و تایباد و باخزر اشاره کرد هر آنچه در راستای دفاع از خواسته ی به حق تان مد نظر هست به صورت مکتوب و از طریق جناب آقای دکتر پنج تنی ارائه فرمایید.زیرا در کمیسیون قضایی امکان طرح و بررسی تمام موارد موجود متصور است.وی اشاره کرد اثرگذاری شما حقوق دانان در تفسیر یا حتی تدوین یک قانون بسیار بیشتر از گروه های دیگر است .بنده در حوزه سیاست خارجی دارای اطلاعات و تخصص فراوانی هستم اما در حوزه حقوق خصوصی و تفاوت کار نیروی انتظامی و ثبت اسناد به کمک فراد متخصصی چون شما نیاز داریم.
?از نقش رسانه ملی و مطبوعات و حتی فضای مجازی غافل نشوید.
این نماینده مجلس عنوان کرد رسانه ها و مطبوعات در تصویب و یا تفسیر قانون نقش به سزایی دارند زیرا نمایندگان با مطبوعات و رسانه مانوس بوده و از این جهت تاثیر فراوانی در جهت قانونگذاری خواهند داشت.
وی افزود در منازعه اخیر ناجا و کانون سردفتران متاسفانه روزنامه همشهری تلاش وافری جهت اثبات حقانیت نیروی انتظامی دارد و این می تواند به منزله زنگ خطر باشد.
بنابراین کانون سردفتران و همکاران شما نیز نباید از نقش رسانه غافل شوید و به هر طریق ممکن با درج موارد به حق و قانونی افکار عمومی را تشحیذ و تنویر کنید.
در خاتمه آقای دکتر رحیمی به برخی شگردهای قانونگذاری اشاره کرد و افزود گاهی عده ای از نمایندگان در هنگام دفاع از یک طرح در ردیف نمایندگان موافق ثبت نام میکنند اما با بد دفاع کردن موجبات رای نیاوردن یک رای را فراهم میکنند.بنابراین اگر با نمایندگان به راه و توجیه شده ای ارتباط داشته باشید می توانید جلوی چنین شگردهایی را بگیرید و از حقوق صنف و یا نهادتان به خوبی دفاع کنید.

گزارش از جناب آقای زبردست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.