iran flag

رییس سازمان ثبت انتقاد کرد؛کم‌کاری دستگاه‌ها در تعیین حریم رودها و تالاب‌ها

رییس سازمان ثبت انتقاد کرد؛کم‌کاری دستگاه‌ها در تعیین حریم رودها و تالاب‌ها

رییس سازمان ثبت انتقاد کرد؛کم‌کاری دستگاه‌ها در تعیین حریم رودها و تالاب‌ها

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربا اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌های متولی برای تعیین حریم تالاب‌ها، دریاها و رودخانه‌ها، گفت: متاسفانه این تکلیف قانونی تاکنون اجرا نشده و دستگاه‌های متولی با کم‌کاری هزینه‌های زیادی به کشور، دستگاه قضایی و مردم تحمیل کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از روزنامه حمایت، احمد تویسرکانی در مراسم آیین تکریم و معارفه معاون املاک و اراضی آستان قدس و مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان رضوی خدمات بهتر و خدمتگزاری به مردم را به عنوان یک اصل مهم و اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهارکرد: گاهی تصور می‌شود که با تصدی یک منصب، دیگر کار تمام شده در حالی که این آغاز مسئولیتی خطیر است که باید با شناخت درست و پرهیز از شعارگرایی به انجام برسد. وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن ظرفیت دین در اداره کشور، گفت: شاید مهمترین اندیشه حضرت امام خمینی(ره) این بود که ثابت کرد، احکام دینی قابلیت لازم برای اداره جامعه را دارد و ما مدیران نیز باید در عمل و با نگاه دقیق به مسائل روز، نسبت به تحولات جامعه این مهم را مدنظر قرار داده و خط بطلانی بر تبلیغات دشمنان دراین زمینه بکشیم.

 اسکن الکترونیکی 300 میلیون سابقه ثبتی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: امروز با وسعت نگاه و دیدگاه‌های بلندی که مقام‌معظم‌رهبری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مطرح می‌کنند، می‌توان جامعه کارآمد و پویایی داشت که وظیفه مدیران اجرایی به کار بستن این منویات در عمل است.

تویسرکانی گفت: یکی از سازمان‌ها و نهادهای پردغدغه و پر آسیب با پیچیدگی‌ها و بوروکراسی فراوان در گذشته سازمان ثبت اسناد و املاک بود که تصور هرگونه تغییر در فرآیندهای آن از نظر بسیاری امکان‌پذیر نبود اما امروز با به ثمر رسیدن نتایج اقداماتی که در سنوات اخیر صورت گرفته از قبیل الکترونیکی شدن اکثر فرآیندهای ثبتی به ویژه دفاتر اسناد و املاک و تصویربرداری قریب به 300 میلیون از سوابق ثبتی جهت بهره‌گیری در سامانه‌ها، زمینه ارتکاب به تخلفات پنهان و پیدا از بین رفته است.

 تاکید بر توسعه ثبت رسمی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت ثبت رسمی و تاکید رهبرانقلاب در بند 67 سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه بر این مهم، افزود: باید توجه داشته باشیم که یکی از الزامات جدی جامعه امروز جهت حاکمیت نظم، ایجاد اقتصاد پایدار، امنیت اقتصادی و حقوقی وجلوگیری از دعاوی، توسعه ثبت رسمی است و از هرگونه فعالیت‌های موازی که باعث ایجاد خدشه بر این اصل می‌شود نیز باید پرهیز شود. تویسرکانی با اظهار تاسف از برخی کم‌کاری‌ها در این زمینه خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بیش از 30 سال است که قانونگذار در رابطه با تالاب‌ها، دریاها و رودخانه‌ها قانون وضع کرده و تکلیف شده است که دستگاه‌های متولی حریم این بخش‌ها را مشخص کنند اما متاسفانه این تکلیف قانونی تاکنون اجرا نشده و دستگاه‌های متولی با کم‌کاری هزینه‌های زیادی به کشور، دستگاه قضایی و مردم تحمیل کرده است.

 تضعیف ثبت رسمی خلاف قانون است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت دادن همه دستگاه‌ها به ثبت رسمی، خواستار پرهیز برخی از دستگاه‌ها از اقدامات خلاف قانون و تضعیف‌کننده ثبت رسمی در کشور شد.

در ادامه مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز با اشاره به تحولات و اقدامات بزرگی که در سال‌های اخیر در سازمان ثبت اتفاق افتاده است، گفت: حقیقتا این اقدامات به مردم آرامش می‌دهد و در سایه آن بسیاری از مشکلات قضایی نیز برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر تاثیر بسیار تعیین‌کننده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ایجاد رضایتمندی مردم اظهارکرد: اعتماد سازی‌های این سازمان در آینده برای کشور بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان‌خراسان‌رضوی، برای مسئولین جدید این دو دستگاه آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری کرد تا با تعامل این دو بخش گام‌های بزرگی برای صیانت از موقوفات این آستان که در شهر مشهد حدود 45 درصد از اراضی را شامل می شود برداشته شود. در پایان غلامرضا رحمتی زاده، مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به عنوان معاون‌جدید املاک و اراضی آستان قدس رضوی و عبدالحسین رامشی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد‌ و املاک استان معرفی شدند.

1 نظر
  1. دفتراسنادرسمی1گناباد سردفترکفاش می گوید

    باسلام جناب آقای رامشی انتصاب شمارابه مدیرکلی ثبت اسنادواملاک خراسان رضوی تبریک وتهنیت میگوییم امیدواریم بامدیریت ودرایت جنابعالی درچهارچوب قانون وتعامل بیشتروبهترازگذشته بادفاتراسنادرسمی همواره درجهت پیشرفت واعتلای مسولیتتان موفق باشید .ومن الله التوفیق

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.