iran flag

تویسرکانی: ضرورت‌استقرار دفاتر ثبت در‌مراکز پلاک‌‌گذاری‌ خودرو/ نیروی‌انتظامی به قانون تمکین کند

تویسرکانی: ضرورت‌استقرار دفاتر ثبت در‌مراکز پلاک‌‌گذاری‌ خودرو/ نیروی‌انتظامی به قانون تمکین کند

 تویسرکانی: ضرورت‌استقرار دفاتر ثبت در‌مراکز پلاک‌‌گذاری‌ خودرو/ نیروی‌انتظامی به قانون تمکین کند
رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با تاکید بر اجرای قانون نقل‌وانتقال خودرو، گفت: طبق قانون دفاتر ثبت باید در مراکز پلاک‌گذاری خودرو برای ثبت رسمی مالکیت مستقر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری خانه ملت،‌احمد تویسرکانی در خصوص ثبت مالکیت خودرو در ادارات ثبت اسناد و املاک، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معتقد به اجرای دقیق قانون است، در ماده 22 قانون مربوط به اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی دقیقا به نقش دفاتر اسناد رسمی در نقل و انتقال خودرو اشاره کرده و پیش‌بینی شده که با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک و نیروی انتظامی دفاتر اسناد رسمی در مراکز پلاک گذاری خودرو مستقر شوند تا نقل و انتقال به صورت رسمی صورت گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با تاکید بر اینکه ابهامی در قانون مذکور وجود ندارد و همه باید قانون را اجرا کنند، تصریح کرد: هزینه ثبت مالکیت خودرو را نباید مستمسک قرار داد تا قانون اجرا نشود، در واقع برای امنیت اقتصادی و جلوگیری از نزاع‌ها باید هزینه‌ ثبت پرداخت شود، در نقل‌ وانتقال رسمی اموال و صدور اسناد رسمی هم به موجب قانون ثبت، مردم باید هزینه‌هایی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های پرداختی به خزانه دولت واریز می‌شود، ادامه داد: پرداخت هزینه برای این سازمان نیست کما اینکه سازمان ثبت آمادگی دارد در صورت تصویب قانونی در مجلس، ثبت مالکیت و نقل‌ وانتقال خودرو و اموال را بدون هزینه انجام دهد، در حقیقت حق‌الثبت به خزانه دولت واریز می شود.

تویسرکانی در واکنش به اظهارات فرمانده ناجا مبنی بر اینکه مردم با ثبت مالکیت و نقل و انتقال در دفاتر رسمی ثبت تنها هزینه بیشتری را متقبل می‌شوند، گفت: اظهارات نباید به گونه‌ای مطرح شود که قانون اجرا نشود، متاسفانه در رابطه با نزاع‌های که ممکن است پیش آید و پروندهای فعلی ناشی از دعاوی در اموال و دعاوی معاملات عادی در دستگاه قضایی هزینه‌هایی به مراتب بیشتر به مردم و کشور تحمیل می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تاکید کرد: همه باید قانون را اجرا کنند، در این خصوص ضرورتی به مذاکره با نیروی انتظامی هم وجود ندارد چراکه قانون روشن است و به مردم توصیه می‌شود به قانون تمکین کنند

نقل از سایت کانون مرکز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.