iran flag

بررسی طرح اصلاح دفاتر اسناد رسمی

باستحضار همکاران محترم میرساند نظر به اینکه طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی در دست بررسی است ،همکاران محترم سردفتر و دفتریار طرح تهیه شده را بررسی و نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارائه به کانون مرکز حداکثر تا روز سه شنبه به دفتر کانون خراسان رضوی ارسال فرمایند .

                                                                                                                روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی

۲ نظرات
  1. داداش زاده می گوید

    با سلام
    در پیش نویس اولیه در ماده ۸- ماده (۶) قانون و تبصره یک و دو :
    « ماده ۶ – اشخاص زیر را میتوان به سردفتری و دفتریاری اسناد رسمی تعیین نمود :
    تبصره ۲- کفیل دفترخانه از بین دفتریاران واجدالشرایط سردفتری و یا سردفتران همان حوزه ثبتی توسط ثبت محل تعیین میگردد.»

    با توجه به اینکه در ماده مذکور تکلیف دفتریارانی که طبق قانون دفاتر اسناد رسمی واجد الشرایط سردفتری بوده اند و کفیل سردفتر دفترخانه شده اند ولی با اصلاحیه قانون واجد الشرایط نمیباشند مشخص نشده است.
    پیشنهاد میشود بند ۴ – دفتریارانی که طبق قانون دفاتر اسناد رسمی (مصوب ۱۳۵۴) واجد الشرایط سردفتری بوده اند و کفیل سردفتر دفترخانه شده اند. اضافه گردد.
    در پیش نویس اولیه در ماده ۱۱- ماده (۹) قانون:
    جهت جلوگیری از اجحاف به حق و حقوق دفتریاران پیشنهاد میشود تبصره : سوابق دفتریاری به ماده یاد شده افزوده شود. ۴۰+سوابق دفتریاری
    و در آخر با توجه به پیش نویس اولیه در ماده ۷- ماده (۵) قانون و در نتیجه سه برابر کردن دفاتر اسناد و چون جهت الحاق به اتحادیه جهانی سردفتران با ید سمت دفتریار حذف گردد. پیشنهاد میشود : در پیش نویس اولیه در ماده ۵- ماده (۳) قانون حذف گردد. حذف سمت دفتریار حذف ۱۵% حق دفتریار و ۰۵% حق کانون را در پی خواهد داشت . و ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی (مصوب ۱۳۵۴) اصلاح نگردد و بجای آن به دفتریاران واجد الشرایط سردفتری حکم سردفتری در همان حوزه ثبتی جهت تاسیس دفترخانه جدید صادر شود .

  2. آل شیخ سردفتر 103مشهد می گوید

    متاسفانه ماده ۶۹حذف شده که باید تلاش در جهت احیای آن صورت گیرد و همچنین مقرراتی جهت بازنشستگی داوطلبانه با سابقه ۲۰سال یا۲۵سال در نظر گرفته شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.