iran flag

گزارش جلسه ی پرسش و پاسخ و هم اندیشی با حضور جناب آقای هاشمی مقدم معاونت محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جناب آقای دشتی اردکانی ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران

جلسه ی پرسش و پاسخ و هم اندیشی با حضور جناب آقای هاشمی مقدم معاونت محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جناب آقای دشتی اردکانی ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران در محل کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی برگزار شد:

در حاشیه افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران خراسان شمالی با توجه به حضور جناب آقای هاشمی مقدم در مشهد مقدس جلسه ای در محل کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی با حضور ایشان و  جناب آقای دشتی اردکانی ریاست محترم کانون تهران_جناب آقای خدادادی معاونت محترم امور اسناد خراسان _جناب آقای خدادادزاده ریاست محترم حفاظت اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و جناب آقای صانعی فر ریاست محترم بازرسی ثبت استان و اعضا هیئت مدیره کانون خراسان و جمعی از سرفتران و دفتریاران شاغل و بازنشسته تشکیل و مدعوین به سوالات همکاران پاسخ دادند.
ابتدا ریاست محترم کانون خراسان جناب آقای دکتر غلامپور ضمن خوش آمد گویی به مهمانان سوالاتی به شرح ذیل از جناب آقای دشتی اردکانی مطرح فرموند:
✅موضوع نخست: گزارشی از آخرین وضعیت بند کاف لایحه بودجه 1397 بود که جناب دشتی اردکانی در این باره گفت:
متاسفانه پس از طرح در کمیسیون برنامه و بودجه با 3 رای کمتر موضوع بند کاف به صحن علنی مجلس ارجاع شد و کمیته پارلمانی کانون اقدامات مناسبی در خصوص حذف این بند انجام داده است.چنانچه این بند در لایحه ی بودجه به تصویب برسد دریافت مالیات نقل و انتقال توسط مراکز تعویض پلاک مجاز خواهد شد .
بنابراین نیروی انتظامی با این ادعا که مبادرت به دریافت مالیات نقل و انتقال می نماید به تبلیغات منفی خود در خصوص عدم ضرورت به تنظیم سند انتقال در دفاتر اسناد رسمی ادامه داده و بالطبع با حذف حق الثبت دولت ضرر بسیار فراوانی را متحمل خواهد شد.
لذا از کلیه همکاران تقاضا دارم با جدیت و تلاش راسخ مذاکرات توجیهی خود با نمایندگان محترم مجلس حتی نمایدگان خارج از حوزه انتخاباتی را ادامه دهند.
دشتی اردکانی تاکید کرد  تمامی همکاران در این خصوص می بایست احساس مسولیت نموده و برای حفظ منافع صنف از هیچ تلاشی دریغ نفرمایند.
✅موضوع دوم: آقای دشتی ارکانی در پاسخ به این پرسش که  آیا کانون برنامه ای برای ساخت و احداث زمین واقع در بلوار  وکیل آباد دارد فرمود: بدون طرح توجیهی نمی توانیم در این باره اظهار نظر کنیم.خوشبختانه کانون در چند نقطه ی کشور اموال  غیرمنقول مناسبی دارد چنانچه  هدف ایجاد درآمدزایی برای تامین  کسری درآمدهای احتمالی باشد پس از ارائه طرح توجیهی اقتصادی  از جانب اهل فن اقدام خواهیم کرد.
✅موضوع سوم: آیا سامانه ی ثبت املاک اسناد  عادی تهدیدی برای سند رسمی محسوب می شود یا خیر؟
دشتی اردکانی در این خصوص افزود به منظور شناسایی املاکی که به صورت سند عادی در حال خرید و فروش است قصد راه اندازی سامانه ای برای جلوگیری از مشکلات حقوقی را دارد و از نظر بنده هیچ تهدیدی برای سند رسمی محسوب نمی شود .در ادامه ایشان اذعان داشتند ریاست محترم سازمان جناب آقای تویسرکانی با این سامانه مخالف است و با فرضی که اختیار مدیریت آن نزد کانون سردفتران باشد می توانیم از آن در جهت حمایت از اسناد رسمی بهره برداری نماییم.
✅موضوع چهارم:وضعیت انعکاس و گزارش درآمد و هزینه های کانون به چه صورت است؟
ریاست محترم کانون تهران در این باره گفت: هر سال در دو نوبت پایان شهریور و پایان اسفند وضعیت هزینه کرد ها در نشریات کانون منتشر می شود و هم چنین گزارش آن به جوامع سردفتری نیز اعلام می شود. پرسنل کانون برابر قوانین وزارت کار حقوق دریافت می کنند و ریز تمامی هزینه ها از جمله حقوق اعضا هیئت مدیره کانون مرکز به سازمان اعلام می شود چنانچه کوچکترین انحرافی از برنامه بودجه داشته باشد از ناحیه سازمان برخورد قانونی صورت می گیرد .
✅موضوع پنجم: در خصوص تقسیم عادلانه کلیه اسناد اعم از بانک های دولتی و خصوصی و یا اسناد خودرو چه اقداماتی صورت گرفته است؟
آقای دشتی در این باره گفت تلاش های فروانی در این خصوص چه از جانب سازمان و چه از جانب کانون  صورت گرفته است متاسفانه پس از پیشنهاد طرح تقسیم کلیه اسناد به هیئت دولت  اکثریت اعضا در هیئت دولت با آن مخالفت نمودند به همین لحاظ تا کنون موفق به این مهم نشدیم در عین حال نظر به اینکه اسناد دولتی می بایست از طریق تقسیم اسناد بین دفاتر تقسیم شود در صورت تخطئ همکاران به شدت با آن برخورد نموده و از اعضا محترم دادگاه انتظامی هم خواسته این با مجازات شدید انفصال برخورد شود.
✅سوال آخر از جناب دشتی اردکانی در خصوص چگونگی و کیفیت واگذاری دفاتر خدمات قضایی بود که اذعان داشتند سیاست اخیر قوه قضاییه واگذاری این دفاتر به افرادی غیر از سردفتر می باشد.
در ادامه جناب آقای هاشمی مقدم در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص طرح جدید قانون دفاتر اسناد علی الخصوص حذف ماده 69 چیست فرمودند:
قطعا رسالت ما (سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) حمایت از سردفتران و دفتریاران است
هر جا که احساس نماییم خطری متوجه منافع دفاتر است ورود نموده و از منافع این قشر عزیز دفاع خواهیم کرد بنابراین به هیچ عنوان با حذف ماده 69 موافق نیستم.
آقای هاشمی مقدم درپاسخ به سوالی که آیا امکان واریز لحظه ای سهم دفتریاران وجود دارد یا خیر فرمود:
در حال حاضر قانون در این خصوص شفاف است چنانچه امکان واریز 10 درصد حق السهم کانون وجود داشته باشد قطعا مقدمات واریز هم زمان 15 درصد سهم دفتریاران نیز فراهم خواهد شد.
معاونت محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص قطعی های پی در پی سامانه ثبت آنی فرمودند:بنده از زمان حضورم در معاونت اسناد به کرات از معاونت توسعه پیگیر این موضوع بوده ام و سعی خواهیم کرد این مشکل به حداقل ممکن برسد.

 

 

روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.