iran flag

خداحافظی سید علیرضا میرشریفی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

جناب آقای سید علیرضا میرشریفی، معاونت پرتلاش و متعهد امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،بار دیگر،با این سازمان خداحافظی کرد.

 مردی مومن،متعهد،مدیر،شریف، متدین،متعلق به خاندان جلیل القدر سادات و روحانیت ، متخلق به اخلاق اسلامی و انسانی و دریک کلام، انسانی وارسته و خدوم ، معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را ترک گفت، تا از این پس دیوان عالی کشور شاهد خدمات این مدیر لایق و توانمند و مومن باشد.

بی اغراق، ایشان از شاخص ترین مدیران تاریخ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستند، که تاریخ  و وجدانهای بیدار و سلیم النفس،بهتر در این خصوص قضاوت خواهند کرد.

در حوزه اداری،به واقع در زمان تصدی معاونت امور اسناد، شاهد زحمات فراوان و خستگی ناپذیر این عزیز بودیم.دفاع بی حد و مرز ایشان از قانون و اعتبار اسند رسمی در برابر هجمه های ناروا به قانون و اعتبار سند رسمی از سوی بسیاری از اشخاص و نهادها و دستگاهها، چهره ای شاخص از ایشان به یادگار گذاشت.عملکرد ایشان در گذشته نیز بهترین شاهد این ادعاست.

تلاش مجددانه ایشان در ایجاد نگرشی تازه و به روز، در سطحی کلان به حوزه کارکردهای سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی ستودنی است.

حمایتهای بی دریغ و موثر ایشان از طرح ملی گواهی امضای الکترونیک وتوجه خاص و ویژه به حوزه انفورماتیک و سایر بحثهای مربوط به مباحث فن آوری اطلاعات در حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی و اشراف ایشان بر مفاهیم و کارکردهای این موضوعات،نشان از دید وسیع و روشن ایشان بود.

توجه و اهتمام جدی و خستگی ناپذیر ایشان به روند بازرسی دفاتر اسناد رسمی و تشکیل پرونده در دادسرا و روند رسیدگی به تخلفات سران دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران در دادگاههای بدوی و تجدید نظر و توجه خاص به عملکرد کمیسیون ماده 42،بخشی دیگر از خدمات ارزنده جناب آقای میرشریفی است.

دغدغه دیگر ایشان در حوزه تشکیل کانونها و جوامع سردفتران و دفتریاران و تعریف و تعیین وظایف و تقویت این حوزه بود و این موضوع همواره مد نظر ایشان بود.

سالم سازی و شفاف سازی و آسان سازی در راستای خدمت رسانی به همکاران سردفتر و دفتریار،همراه با رعایت قانون، دغدغه جدی یشان در حوزه مدیریت کانون سردفتران و دفتریاران در بخشهای مختلف بود.

در کنار جلسات و برنامه های سازمانی و برون سازمانی،سفرهای استانی متعدد و مورد نیاز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران، تعامل برادارانه اما جدی با تشکیلات کانون سردفتران و دفتریاران، توجه به مشکلات اداری حوزه معاونت اسناد،برگزاری جلسات اختبار در حوزه های مختلف،حمایت از اصلاح سمت و سوی فعالیتهای اداره کل امور اسناد و سردفتران با تلاشهای مدیر کل محترم این اداره جناب آقای هاشمی مقدم،توجه خاص ملاقاتهای مردمی در کنار مراجعات فراوان و مکرر مردم عادی،مدیران سازمان،سران دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران و سایر مدیران و مسوولان در بخشهای مختلف و دهها دغدغه و برنامه دیگر،مدیری شخصیت و کارکرد ممتاز از جناب آقای میرشریفی عرضه می دارد.

اما در کنار تمام این فعالیتهای این عبد الی الله،تخلق به اخلاق اسلامی و انسانی،زاویه ای دیگر برای سخن گفتن از ایشان عرضه می دارد.

ایمان، ادب، تواضع و فروتنی، صبر سعه صدر مثال زدنی ایشان همراه با علم و تقوا خصیصه های ارزنده ای است که خداوند به ایشان اعطا نموده است.این ویژگیهای ممتاز مورد تایید هر شخصی است، که حتی یک بار خدمت ایشان شرف حضور یافته است.

به هر روی،هر توضیحی در خصوص شخصیت ممتاز جناب آقای میرشریفی،توضیخ اندکی از واضحات است، چرا که نه ایشان نیازی به این بیان دارند و نه کسی از زوایای برجشته شخصیت ایشان بی اطلاع و نه این لسان کمترین توان ادای دین دارد.

امیدواریم روش و منش این برادر دلسوز و مومن سرمشقی برای ما باشد و همواره به گفته حضرت امیر(ع)،مسوولیتها و مسندها را امانت بدانیم نه غنیمت.

فراموش نکنیم که ایشان یادگاری بی ادعا از دوران دفاع مقدس این کشور است و بی شک سایه معنوی دوستان شهید ایشان بر زندگی و شخصیت ایشان چنان برکت و اثری داشته است ،که  هر رویدای برای ایشان رضایت است و تسلیم به درگاه خداوند متعال و ما رایته الا جمیلا…

از خداوند عزیز و توانا،برای ایشان آرزوی توفیق و عاقبت بخیری و سرافرازی داریم و امیدواریم ،خداوند متعال به واسطه دوستان شهید این برادر عزیز،توجه و تفضل خاص خود را نصیب ایشان گرداند و بی شک عاقبت هر فرد دلسوز و مومن و خدوم و متعهد چیزی جز این نیست.

..بر گرفته از قلم سلیم











۲ نظرات
  1. ناشناس می گوید

    بسمه تعالی اینجانب یک بار و بصورت ناشناس خدمت ایشان شرف حضور یافته و موارد فوق درخصوص اخلاق ، نحوه برخورد و اهتمام در پیگیری کار ارباب رجوع را گواهم : سردفتر اسناد رسمی

  2. لیلا می گوید

    سلام
    بی شک آقای میر شریفی یکی از بهترین ها در ثبت اسناد بوده اند ومن بالشخصه از دیدار ایشان وتلاششان در راه اندازی کار ارباب رجوعان تشکر می نمایم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.