iran flag

اسناد خودرو باید قبل از تعویض پلاک از طریق دفاتر اسناد رسمی به مالک انتقال یابد

یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ – ۱۳:۳۶
 

یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ – ۱۰:۵۹
1021-1.jpg

جلسه بررسی موضوع نقل و انتقال و مالکیت وسیله نقلیه در محل سالن کنفرانس مجتمع قضایی 22 بهمن به ریاست دادستان عمومی وانقلاب کرمان و با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، مدیر کل امور مالیاتی وجمعی از سردفتران اسناد رسمی برگزار شد.

 

به گزارش گزارش ایسنا، دادستان کرمان در این نشست با اشاره به بخشنامه ناجا و رویه جاری تعویض پلاک ونقل وانتقال وسایل نقلیه موتوری وغیر موتوری گفت: حذف انتقال سندرسمی مالکیت وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، خلاف قوانین موضوعه از جمله ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی می باشد.

وی افزود: این فرآیند علاوه بر اینکه اشکالاتی در روند رسیدگی در سیستم قضایی بالاخص در اجرای احکام قضایی پدید خواهد آورد،مشکلات عدیده ای نیز از قبیل عدم استیفای مالیات نقل وانتقال خودرو، تضییع مبالغ کلانی از حقوق دولت در سطح کشور وحقوق شهرداری‌ها ،تزلزل در مالکیت اشخاص نسبت به وسائط نقلیه، تعارض دراسناد مالکیت خودرو و سر درگمی مردم در پی خواهد داشت.

دادستان کرمان تأکید کرد: باید مبادی ذیربط در اسرع وقت به طریق مقتضی رویه فعلی را اصلاح و افراد قبل از تعویض پلاک خودرو مبادرت به انتقال رسمی سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی و ادای حقوق دولتی و شهرداری‌ها کنند و متعاقب آن نیز تعویض پلاک ونهایتا برای آخرین مالک رسمی کارت صادر شود.

وی اظها کرد: برگ سبزی که تحت عنوان سند مالکیت خودرو توسط مراکز تعویض پلاک صادر می‌شود، ارزش اسناد رسمی را نداشته و دارنده این برگه به عنوان مالک رسمی خودرو شناخته نمی شود. لذا مردم عزیز که قصد خرید یا فروش خودرو خود را دارند ،باید معاملات وسیله نقلیه را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

بدون نظر
  1. گمنام می گوید

    یادم می آیدسال ۸۳به همین منوال بودوخیلی خوب بودولی متاسفانه ازقراریکه هرجی راهنمایی رانندگی دیکته میکندکانون محترم مانیزتاییداین قراربه هم خوردووضع ناهنجارکنونی پیش آمداگرکانون زیربارنمیرفت اکنون پلیس جری ترنمیشددرآن زمام ابتدامتعاملین سندخودروراتنظیم می نمودندسپس ضمن سندقطعی فروشنده به خریداروکالت انجام امورتعویض پلاک رامیداد

  2. دوست می گوید

    وقتی معاون پارلمالنی رئدیس جمهورکه خودمجری قانون است طرفدارراهنمایی ورانندگی است انتظاراجرای قانون چه معنی دارد

  3. از مشهد می گوید

    بدون تردید اصلاح رویه جاری در سطح کشور میتواند موجبات براندازی باندها و کانونهای فساد و جعل و کلاهبرداری را فراهم نماید که اکنون متاسفانه شاهد پیوستن تدریجی بعضی همکاران به صف قانون گریزان میباشیم که به بهای اندکی شانیت و شخصیت سردفتری را مورد معامله قرار میدهند شخصیتی که به بهای زحمات و تلاشها و خون دلهای شبانه روزی پیشکسوتان این منصب بدست آمده است

  4. ناشناس می گوید

    درود بر سردفتران شیردل کرمانی که از حق ما سردفتران دفاع می کنند

  5. گمنام می گوید

    چرا کانون سردفتران و دفتریاران از طریق مراجع ذیصلاح و دیوان عدالت اداری اقدامی در جهت ابطال بخشنامه صادره از طرف پلیس راهور مبنی بر تلقی برگ سبز بعنوان سند مالکیت خودرو نمی کند ؟

  6. 218 می گوید

    قابل توجه دادستان محترم مشهدوکانون محترم سردفتران ودفتریاران لطفا شما نیزپیگیری فرمایید.شنیده شده ناجادرصدد ارائه راه حلی است تا در انتقالات متعددبرگ سبز بتواند از نام مالک اول به نام خریداران بعدی منتقل نمایندوبعبارتی دیگرنفراول در برگه نقل وانتقال تازمان تنظیم سند رسمی ثابت باشدودرنقل وانتقالات بعدی دیگردرمحضرنیازی به حضور مالک اول نباشد.

  7. گمنام می گوید

    جای تعجب است که نتیجه قیام و قعود نمایندگان محترم خانه ملت در تصویب ماده ۲۹ جرایم راهنمایی و رانندگی با یک بخشنامه ناجا بی اثر می شود .چرا کانون سردفتران و دفتر یاران نسبت به بخشنامه مذکور از طریق مراجع ذیربط و دیوان عدالت اداری واکنشی نشان نمی دهند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.