فرمول نحوه محاسبه مالیات مشاغل سردفتر و دفتریار

 

 

نحوه محاسبه مالیات مشاغل سردفتر اسنادرسمی – بند ب

 

تذکر: نحوه انجام محاسبات: از چپ به راست میباشد.

 

درآمد مشمول مالیاتx  = 39% ضربدر ۶۰ % ضربدر درآمد سالیانه دفترخانه

                                     (ضریب تفاهم نامه)                                            ( سال ۱۳۹۰)   

 

کسر میشود معافیت         000/200/58

 

                              ————————–

مانده مشمول مالیات                y

 

 

اصل مالیات متعلق z  = نرخ ماده ۱۳۱ ضربدر y

 

 

 

 

 

      ——————————————

 

نحوه محاسبه مالیات مشاغل دفتریار اسنادرسمی – بند ج

 

تذکر: نحوه انجام محاسبات: از چپ به راست میباشد.

 

درآمد مشمول مالیاتx  = 60% ضربدر ۱۵ % ضربدر درآمد سالیانه دفترخانه

                                     (ضریب تفاهم نامه)        (سهم دفتریار )                   ( سال ۱۳۹۰)   

 

 

کسر میشود معافیت        000/200/58

 

                              ————————-

مانده مشمول مالیات                y

 

 

اصل مالیات متعلق z  = نرخ ماده ۱۳۱ ضربدر y

 



ماده۱۳۱ : نرخ مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد به شرح زیر است :
– تا میزان سی میلیون (۳۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ پانزده درصد (۱۵% )

– تا میزان یکصد میلیون (۱۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه نسبت به مازاد سی میلیون (۳۰۰۰۰۰۰۰) ریال به نرخ بیست درصد(۲۰% )

– تا میزان دویست و پنجاه میلیون (۲۵۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمدمشمول مالیات سالانه نسبت به مازاد یکصد میلیون ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال به نرخ بیست و پنج درصد (۲۵% )

– تا میزان یک میلیارد ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه نسبت به مازاد دویست و پنجاه میلیون (۲۵۰۰۰۰۰۰۰) ریال به نرخ سی درصد (۳۰% )

– نسبت به مازاد یک میلیارد (۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمدمشمول مالیات سالانه به نرخ سی و پنج درصد (۳۵% )

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             







مطالب پیشنهادی :

بدون نظر on “فرمول نحوه محاسبه مالیات مشاغل سردفتر و دفتریار”

  • ناشناس نوشته در ۲۳ تیر, ۱۳۹۱, ۰:۰۰

    ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما باستحضار میرساند اگر تسلیم اظهارنامه بطریق علی الراس را هم مینوشتید خوب بود زیرا ارزان تر از توافق است و تفاهم نامه بیشتر بدرد تهران میخورد (بنا به دلایلی) ولی در خصوص شهرستانها علی الراس بسته به نظر مختلف ممیزین مالیاتی از ۱۸درصد یا ۲۱ درصد کل تحریر اسناد و گواهی و خدمات محاسبه میشود درحالیکه با تفاهم نامه حداقل ۴/۲۳ درصد ….
    البته در علی الراس برای کسانیکه دفتر مشاغل دارند حداکثر ۱۰درصد جریمه رد دفتر اضافه میشود و سالهای قبل تفاهم نامه دفتر لازم نداشت ولی تصور میکنم امسال از این نظر هم فرقی ندارد

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

تمام حقوق این سایت برای © 2017 کانون سردفتران و دفتریاران خراسان. محفوظ است.