iran flag

محمدمهدی انجم‌شعاع سرپرست معاونت اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس هیئت مدیره انجمن ایرانی جرم‌شناسی استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی انجم‌شعاع ظهر امروز در نشست استاندار کرمان با اعضای انجمن ایرانی جرم‌شناسی در محل استانداری اظهار داشت: تنوع فرهنگی، قومی و پراکندگی جغرافیایی استان کرمان فرصت‌هایی را برای پیشرفت و تحول در این خطه ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: حرکت و پیشرفت در جامعه موجب ایجاد حرکت‌های منفی از سوی بعضی افراد سودجو می‌شود.

انجم‌شعاع با بیان اینکه جای خالی تشکلی برای بررسی علمی آسیب‌های اجتماعی در کرمان احساس می‌شد، عنوان کرد: انجمن ایرانی جرم‌شناسی در استان کرمان با هدف پرکردن این جای خالی راه‌اندازی شد.

وی از تدریس رشته‌های مرتبط با جرم‌شناسی در دانشگاه‌های استان کرمان خبر داد و بیان داشت: مراکز آموزش عالی، قضات و وکلا در استان کرمان همواره نگاه آسیب‌شناسانه به آسیب‌های اجتماعی داشته‌اند.

انجم‌شعاع افزود: در گذشته رابطه بین نگاه علمی به آسیب‌های اجتماعی و مطالعه علمی و چرایی وقوع این آسیب‌ها در دستگاه‌های اجرایی به شکل شایسته‌ای برقرار نبود و به همین علت انجمن ایرانی جرم‌شناسی در استان تشکیل شد.

وی از آغاز به کار انجمن ایرانی جرم‌شناسی استان کرمان در خردادماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: اعضای این هیئت رئیسه از سوی رئیس انجمن ایرانی جرم‌شناسی شور منصوب شدند.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: انجمن مذکور فعالیت‌های پژوهشی و علمی در زمینه آسیب‌های اجتماعی استان کرمان را انجام می‌دهد.

انجم‌شعاع بیان کرد: هر نوع رفتار و وضعیت مغایر با ارزش‌های جامعه توسط انجمن ایرانی جرم‌شناسی استان کرمان مورد مطالعه علمی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه گستره فعالیت انجمن ایرانی جرم‌شناسی استان کرمان منحصر به بحث جرم و مجازات و همچنین برخورد کیفری نیست، تصریح کرد: این انجمن با دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کند.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه عضوپذیری انجمن ایرانی جرم‌شناسی استان کرمان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: عضوپذیری از اعضای هیئت علمی، دانشجویان، وکلا و قضات همچنان ادامه دارد.

وی گفت: این انجمن مجموعه‌ای غیردولتی است که فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام می‌دهد و نقطه قوتی برای تعامل بیشتر در حوزه حقوقی است و افرادی از کانون وکلا، دانشگاه و قوه قضاییه در این مجموعه حضور دارند.

این مقام قضایی همچنین انجمن ایرانی جرم‌شناسی استان کرمان را حلقه ارتباط بین آسیب‌های اجتماعی و تشکیلات تصمیم‌گیر دانست و بیان کرد: این انجمن موجب ایجاد دیدگاه‌های مثبت مسئولان استان کرمان برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و گرد هم آمدن دست‌اندرکاران و پژوهشگران علم حقوق و جرم‌شناسان در این حوزه می‌شود.

انجم‌شعاع با بیان اینکه منابع مالی برای انجمن جرم‌شناسی استان کرمان پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: حق عضویت‌ها جوابگوی هزینه‌ها نیست که باید مورد حمایت مالی دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.