iran flag

قولنامه‌ها تا پایان سال جاری، سند رسمی دریافت می‌کنند

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند رسمی به اسناد عادی معتبر (قولنامه) تا پایان سالجاری در راستای مصوبه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه آذربایجان شرقی، محمد مهدی انجم‌شعاع گفت: بعد از تصویب قانون صدور سند برای اراضی فاقد سند توسط مجلس شورای اسلامی، آیین نامه قانونی آن نیز از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه و مورد تصویب رییس قوه قضاییه قرار گرفته و تمامی مقدمات لازم برای اجرای این طرح از سوی این سازمان آماده است.

 

وی ادامه داد: از آنجا که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آینده نزدیک تلاش دارد کلیه امورات مربوط به حوزه فعالیت خود را برای شهروندان به صورت الکترونیکی ارائه کند و در تحقق این امر و اجرای این قانون زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای لازم در حال نصب است که با اتمام این پروژه، صدور این اسناد در سیستم مکانیزه انجام می شود.

 

او گفت: دراین راستا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تمامی مقدمات لازم را اعم از آموزش نیروها و تأمین امکانات و تجهیزات و نرم افزار را فراهم کرده و با هماهنگی‌های انجام شده با خزانه داری کل و وزارت امور اقتصادی و دارایی این طرح بزودی به مرحله اجرا درمی‌آید.

 

انجم شعاع گفت: در حال رایزنی هستیم که با هماهنگی‌های لازم به زودی صدور سند، آگهی عمومی خواهد شد تا کسانی که املاک‌شان فاقد سند رسمی بوده و دارای قولنامه هستند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، ادارات ثبت اسناد و سایر مکان‌هایی که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده است و همچنین با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان و با وارد کردن اطلاعات لازم و ارسال آن از طریق پست، پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید ملک نسبت به صدور سند رسمی آن‌ها اقدام خواهد شد.

 

وی گفت: به محض اینکه آمادگی لازم از سوی خزانه داری کل و مسئولان مالیاتی فراهم و اعلام شود این سازمان آمادگی لازم و کافی را دارد که عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

بدون نظر
  1. حسین ف می گوید

    این هنرمدیریت درکشور ماست که اول یک موضوع رارسانه ای می کنند ومردم راسرگردان سپس به فکر ایجاد زیرساختها واجرای کر می افتند /آقای انجم شعاع /هرچند به تجربه ثابت شده که سایت کانون این مطالب راکه موجب ناخرسندی مدیران می شود درسایت قرارنمی دهد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.