iran flag

نقل از کانون سردفتران و دفتریاران مرکز: پرسشهای متداول در خصوص سامانه ثبت الکترونیک اسناد (ثبت آنی)

پرسش­های متداول در خصوص سامانه ثبت الکترونیک اسناد (ثبت آنی)

v  نشانی سامانه ثبت الکترونیک اسناد (ثبت آنی) چیست؟

ü    نشانی سامانه ثبت الکترونیک اسناد www.ssar.ir  می­باشد که در حال حاضر دفاتر به منظور دریافت اوراق استفاده می نمایند.

v  آیا برای استفاده از سامانه نیازی به اتصال به شبکه اختصاصی مجازی (VPN) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود دارد؟

ü    برای استفاده از سامانه ثبت الکترونیکی اسناد، همانند سامانه مدیریت جامع املاک و سامانه اوراق، لازم است به بکه اختصاصی مجازی (VPN) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متصل شوید. همچنین همانند دو سامانه فوق الذکر، برای استفاده از سامانه ثبت الکترونیک اسناد، لازم است نرم افزار سیلور سایت بر روی تمامی رایانه های مورد نظر به صورت جداگانه نصب شده باشد.

v  آیا سامانه صرفا برای استفاده یک کاربر طراحی شده است یا اینکه امکان استفاده کاربران متعدد به صورت همزمان از این سامانه وجود دارد؟

ü    امکان استفاده همزمان کاربران متعدد ازسامانه وجود دارد. سردفتر قادر است به هرتعداد که لازم است، کاربر با دسترسیهای متفاوت برای استفاده از سامانه تعریف نمایید. برای تعریف کاربر فرم مدیریت کاربران دفترخانه که در بخ اطلاعات پایه دفتر خانه قرار دارد استفاده نمایید.

v  در صورت قطع شبکه اختصاصی مجازی (VPN) و یا اینترنت، امکان استفاده از سامانه وجود خواهد داشت. یا به بیان دیگر در صورت قطع شدن شبکه ارتباطی ارایه خدمات ثبتی و صدور اسناد در دفترخانه وجود خواهد داشت؟

 

ü    ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ آﻧﻲ ﺳﺮوﻳﺲﻫﺎی ﺑﺮﺧﻂ ﻣﺘﻌﺪدی ﻧﻈﻴﺮ ﺳﺮوﻳﺲ ﻛﻨﺘﺮل اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻲ و ﺣﻘﻮﻗﻲ، ﺳﺮوﻳﺲ ﻛﻨﺘﺮل ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎ و اﻣﺜﺎﻟﻬﻢ اراﻳﻪ ﻣﻲﺷﻮد ﻟﺬا ﻗﻄﻊ ﺑﻮدن ﺷﺒﻜﻪ ارﺗﺒﺎﻃﻲ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﻋﺪم اﻣﻜﺎن اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻦ ﻧﻮع ﺳﺮوﻳﺲﻫﺎ ﺑﻮده و اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد اﻣﻜﺎن ﭘﺬﻳﺮ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

v  آﻳﺎ ﻫﻤﻪ اﺳﻨﺎد و ﺧﺪﻣﺎت ﺛﺒﺘﻲ ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد ﺗﻨﻈﻴﻢ و اﻧﺠﺎم ﭘﺬﻳﺮد؟

ü    ﺑﻠﻲ، اﻣﻜﺎن ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺗﻤﺎﻣﻲ اﻧﻮاع ﺳﻨﺪ و ﺧﺪﻣﺎت ﺛﺒﺘﻲ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد ﭘﻴﺶﺑﻴﻨﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ.

v  ﺑﺎ راه اﻧﺪازی ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد، ﺗﻜﻠﻴﻒ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ درﻳﺎﻓﺖ اوراق و اوراق ﻓﻌﻠﻲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد؟

ü    ﺑﺎ راه اﻧﺪازی ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد دﻳﮕﺮ ﻧﻴﺎزی ﺑﻪ درﻳﺎﻓﺖ اوراق ﺳﻨﺪ رﺳﻤﻲ، ﻃﺒﻖ روﻳﻪﻓﻌﻠﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ از زﻣﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﻗﻄﻌﻲ از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد، اﻣﻜﺎن درﻳﺎﻓﺖ اوراق ﺳﻨﺪ رﺳﻤﻲ وﺟﻮد ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.ﺑﺎ اﻳﻦ وﺟﻮد ﺑﺮای ﺟﺴﺘﺠﻮ و ﻣﺸﺎﻫﺪه اﻃﻼﻋﺎت اوراق درﻳﺎﻓﺖ ﺷﺪه، دﺳﺘﺮﺳﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﻮی اوراق وﺟﻮد ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

v  در ﭼﻪ زﻣﺎﻧﻲ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد ﺑﺎﻳﺪ از ﮔﻮاﻫﻲ اﻣﻀﺎی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﺘﻔﺎده نمود؟

ü    ﮔﻮاﻫﻲ اﻣﻀﺎی اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ در ﻣﻮارد  زﻳﺮ   در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد ﻛﺎرﺑﺮد دارد:

o ورود ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ (اﻳﻦ ﻣﻮرد ﺑﻪ ﺻﻮرت اﺧﺘﻴﺎری ﺑﻮده و اﻣﻜﺎن ورود ﺑﺪون اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻮﻛﻦ ﻧﻴﺰ وﺟﻮد دارد)

o اﺧﺬ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ

o ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺳﻨﺪ

o اﺑﻄﺎل ﺳﻨﺪ

 

v   در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد اﻣﻜﺎن اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺮوﻳﺲ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ ﺛﺒﺖ اﺣﻮال، ﺟﻬﺖ ﻛﻨﺘﺮل اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻲ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﻫﻨﮕﺎم ورود و ﺗﺎﻳﻴﺪ اﻃﻼﻋﺎت اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻲ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﻪﻃﻮر ﺧﻮدﻛﺎر اﻃﻼﻋﺎت ﺳﺠﻠﻲ وارد ﺷﺪه ﺑﺮای ﺷﺨﺺ را ﺑﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮﺟﻮد در ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ ﺛﺒﺖ اﺣﻮال ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ ﻣﻲدﻫﺪ.  ﺗﻨﻬﺎ درﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ اﻃﻼﻋﺎت وارد ﺷﺪه در ﻓﺮم ﺑﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮﺟﻮد در ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ ﺛﺒﺖ اﺣﻮال ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، اﺟﺎزه ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺷﺨﺺ در ﺳﻨﺪ داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.  درﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻋﻠﺘﻲ ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ ﺛﺒﺖ اﺣﻮال ﻣﻴﺴﺮﻧﺸﻮد، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﻛﺎرﺑﺮ اﺟﺎزه ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺷﺨﺺ ﺑﺪون ﺗﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ ﺛﺒﺖ اﺣﻮال را ﺧﻮاﻫﺪ داد.

 

v  در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد اﻣﻜﺎن اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺮوﻳﺲ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻮﻗﻲ، ﺟﻬﺖ ﻛﻨﺘﺮل اﻃﻼﻋﺎت اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻮﻗﻲ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﭘﺲ از ورود اﻃﻼﻋﺎت اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ در ﻟﺤﻈﻪ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺳﻨﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ، اﻃﻼﻋﺎت وارد ﺷﺪه ﺑﺎ ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻮﻗﻲ ﻛﻨﺘﺮل ﻣﻲﺷﻮد.

 

v  آﻳﺎ ﺑﺎ ورود اﻃﻼﻋﺎت ﺷﻤﺎره ﻣﻠﻲ ﺑﺮای اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻲ ﻳﺎ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻣﻠﻲ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻮﻗﻲ، ﻣﺸﺨﺼﺎت آنﻫﺎ ﺑﻪﺻﻮرت ﺧﻮدﻛﺎر ﺑﺎزﻳﺎﺑﻲ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ؟

ü    درﺻﻮرﺗﻴﻜﻪ  ﻗﺒﻼ ﺑﺮای اﻳﻦ ﺷﺨﺺ (ﺣﻘﻴﻘﻲ ﻳﺎﺣﻘﻮﻗﻲ)  در اﻳﻦ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﻨﺪی ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد، ﺗﻨﻈﻴﻢ و ﺗﺎﻳﻴﺪ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ، اﻃﻼﻋﺎت وی ﺑﻪﺻﻮرت ﺧﻮدﻛﺎر ﺑﺎزﻳﺎﺑﻲﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

v  آﻳﺎ اﻣﻜﺎن ﻛﻨﺘﺮل ﺧﻮدﻛﺎر ﺑﺎﻧﻚ اﻃﻼﻋﺎت اﺷﺨﺎص ﻣﻤﻨﻮع اﻟﻤﻌﺎﻣﻠﻪ، ﻣﺤﺠﻮرﻳﺖ و ورﺷﻜﺴﺘﮕﻲ و ﺑﺎﻧﻚ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﺳﻨﺎد و اوراق ﺑﻲ اﻋﺘﺒﺎر در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﺑﻠﻲ، ﭘﺲ از ورود اﻃﻼﻋﺎت اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ و ﻳﺎ ﻣﻮرد ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ و اﻣﺜﺎﻟﻬﻢ، ﺑﻪ ﺻﻮرت اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚﻛﻨﺘﺮل ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎی اﺷﺨﺎص ﻣﻤﻨﻮع اﻟﻤﻌﺎﻣﻠﻪ، ﻣﺤﺠﻮرﻳﺖ و ورﺷﻜﺴﺘﮕﻲ و ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﺳﻨﺎد و اوراق ﺑﻲ اﻋﺘﺒﺎر در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﻫﺸﺪار ﻻزم ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اراﻳﻪ ﻣﻲﺷﻮد.

v  ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎی ﺳﻨﺪ و رﻣﺰ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﭼﻴﺴﺖ؟

ü    ﭘﺲ از ﺛﺒﺖ ﻧﻬﺎﻳﻲ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ، ﻳﻚ ﺷﻨﺎﺳﻪ 18 رﻗﻤﻲ ﺑﻪ ﺳﻨﺪ ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻣﻲﻳﺎﺑﺪ. اﻳﻦ ﺷﻨﺎﺳﻪ در ﻛﻞ ﻛﺸﻮر ﻳﻜﺘﺎ ﺑﻮده و ﻫﻴﭽﮕﺎه ﺗﻜﺮاری ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.  اﻳﻦ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻣﻌﻨﻲ دار اﺳﺖ و از ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺳﺎل، ﻧﻮع ﺳﻨﺪ، ﻛﺪ 5رﻗﻤﻲ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪ و ﺷﻤﺎره ﺗﺮﺗﻴﺒﻲ ﺳﻨﺪ  ﺣﺎﺻﻞﻣﻲﺷﻮد. ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ ﻫﺮ ﻳﻚ از اﺳﻨﺎد ﺻﺎدر ﺷﺪه از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ دارای ﻳﻚ رﻣﺰ ﺗﺼﺪﻳﻖ اﺳﺖ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﺼﺎدﻓﻲ ﺑﻪ اﺳﻨﺎد اﺧﺘﺼﺎص ﻣﻲﻳﺎﺑﺪ.  اﻳﻦ رﻣﺰ ﺑﺮای ﺗﺼﺪﻳﻖ اﺻﺎﻟﺖ اوراق ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﻲﮔﻴﺮد.

v  آﻳﺎ در ﻟﺤﻈﻪ اﺧﺬ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ و ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، ﻣﺠﺪدا اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎ و اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ ﻛﻨﺘﺮل ﻣﻲﺷﻮد؟

ü    ﺑﻠﻲ.  در ﻟﺤﻈﻪ اﺧﺬ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ وﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲﺳﻨﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺮﻓﺘﺮ، ﺑﻪ ﻋﻠﺖ اﺣﺘﻤﺎل ﺗﻐﻴﻴﺮ در ﺑﺎﻧﻚ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎﻧﻚ اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ اﺷﺨﺎص، در ﻓﺎﺻﻠﻪی ﺛﺒﺖ ﺳﻨﺪ ﺗﺎ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺷﺪن آن، ﻣﺠﺪدا اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ ﺑﺮاﺳﺎس ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﻓﻮقاﻟﺬﻛﺮ ﻛﻨﺘﺮل ﻣﻲﺷﻮد.

v  آﻳﺎ اﻣﻜﺎن ذﺧﻴﺮه اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ در ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻣﺮاﺣﻞ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﺑﻠﻲ، اﻳﻦ اﻣﻜﺎن ﻓﺎرغ از اﻳﻨﻜﻪ در ﭼﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪای از ﺛﺒﺖ ﺳﻨﺪ ﻗﺮار دارﻳﺪ، وﺟﻮد دارد.  ﺑﻪ راﺣﺘﻲ ﺑﺎ زدن دﻛﻤﻪ ﺛﺒﺖ،در ﻫﺮ ﻣﺮﺣﻠﻪ اﻣﻜﺎن ذﺧﻴﺮه و ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﻓﺮاﻫﻢ اﺳﺖ.

v  ﭼﮕﻮﻧﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﻳﻚ ﭘﺮوﻧﺪه ﺑﺎز (ﺳﻨﺪ در ﺣﺎل ﺗﻨﻈﻴﻢ) را ﺑﺎزﻳﺎﺑﻲ ﻧﻤﺎﻳﻢ؟

ü    ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﺮم ﻛﺎرﺗﺎﺑﻞ ﭘﺮوﻧﺪهﻫﺎی ﺑﺎز ﺑﻪ راﺣﺘﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻴﺪ ﻳﻚ ﭘﺮوﻧﺪه (ﺳﻨﺪ ﺗﺎﻳﻴﺪﻧﻬﺎﻳﻲ ﻧﺸﺪه)  را ﺑﺎزﻳﺎﺑﻲ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ.

v  آﻳﺎ اﻣﻜﺎن اﻳﺠﺎد و ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻠﻴﺸﻪ اﺳﻨﺎد (ﻧﻤﻮﻧﻪﺟﺪﻳﺪ اﺳﻨﺎد) در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﺑﻠﻲ، اﻣﻜﺎن اﻳﺠﺎد ﻛﻠﻴﺸﻪ ﺑﺮای ﻫﺮ ﻳﻚ از اﻧﻮاع اﺳﻨﺎد ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻧﺎﻣﺤﺪود وﺟﻮد دارد.

v  اﺳﺘﻔﺎده از ﻛﻠﻴﺸﻪﻫﺎی ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﺟﺒﺎری اﺳﺖ ؟

ü    ﺧﻴﺮ، در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮﻛﻠﻴﺸﻪﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ (ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد اﺳﻨﺎد) ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدی ﺑﻮده و اﻣﻜﺎن وﻳﺮاﻳﺶ اﻳﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد دارد.  ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ دﻓﺎﺗﺮ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺗﻌﺪاد ﻛﻪ ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز اﺳﺖ ﻛﻠﻴﺸﻪﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ اﺳﻨﺎد (ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ اﺳﻨﺎد) را  در ﺑﺨﺶ  اﻃﻼﻋﺎت ﭘﺎﻳﻪ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪ و در )ﻓﺮم ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻠﻴﺸﻪ ﻣﺘﻮن اﺳﻨﺎد(  اﺿﺎﻓﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

v  آﻳﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺳﻨﺪ، ﺑﻪ ﺻﻮرت اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ، ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد اﻧﺠﺎم ﻣﻲﺷﻮد؟

ü    ﺑﻠﻲ، ﺗﻤﺎم ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺳﻨﺪ اﻋﻢ از ﺣﻖ اﻟﺘﺤﺮﻳﺮ، ﺣﻖ اﻟﺜﺒﺖ، ﻣﺎﻟﻴﺎت ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل ﺧﻮدرو،… ﻏﻴﺮه ﺗﻮﺳﻂ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و اراﻳﻪ ﻣﻲﮔﺮدد و اﻣﻜﺎن وﻳﺮاﻳﺶ آن ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪ وﺟﻮد دارد.

 

v  ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ و آﻳﺎ POS ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ آﻧﻲ ﻣﺘﺼﻞ اﺳﺖ ؟

ü    در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﺟﻬﺖ ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪﻫﺎی ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ، ﻣﻄﺎﺑﻖ روﻳﻪ ﻓﻌﻠﻲ ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻴﺴﺘﻢ  POS ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺷﻤﺎره ﻣﺮﺟﻊ ﻛﺎرﺗﺨﻮان و ﺗﺎرﻳﺦ ﭘﺮداﺧﺖ در ﺑﺨﺶ ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ (ﻗﺒﻞ ازدرﻳﺎﻓﺖ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ و ﭘﺮﻳﻨﺖ ﺳﻨﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ) وارد ﺷﻮد.

v  آﻳﺎ اﻣﻜﺎن اﻧﺘﻘﺎل اﻃﻼﻋﺎت از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺑﻪ POS وﺟﻮد دارد؟

ü    ﺑﺎ اﻧﺠﺎم اﻣﻮر ﻓﻨﻲ ﻣﺮﺗﺒﻂ از ﺳﻮی ﺑﺎﻧﻚ ﻣﻠﻲ و ﺷﺮﻛﺖ ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎر، در ﻣﺎهﻫﺎی آﺗﻲ ارﺗﺒﺎط ﻛﺎﻣﻞ دﺳﺘﮕﺎه POS ﺑﺎ اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺑﺮﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

v  آﻳﺎ اﻣﻜﺎن اﺻﻼح اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، ﭘﺲ از درﻳﺎﻓﺖ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎی ﺳﻨﺪ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺻﺪور ﺳﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، دﻓﺎﺗﺮ اﺳﻨﺎد رﺳﻤﻲ ﭘﺲ از ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﺧﺬ ﭘﻴﺶ ﻧﻮﻳﺲ ﺳﻨﺪ از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، اﻗﺪام ﻧﻤﻮده و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻦ ﭘﻴﺶﻧﻮﻳﺲ، ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت در دﻓﺘﺮ را اﻧﺠﺎم ﻣﻲدﻫﻨﺪ .ﺗﺎ اﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ در ﺻﻮرت ﻧﻴﺎز اﻣﻜﺎن اﺻﻼح اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد دارد.  ﭘﺲ از اﺻﻼح اﺣﺘﻤﺎﻟﻲ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ و ﻧﻴﺰ اﻋﻤﺎل آن در دﻓﺘﺮ ﺛﺒﺖ ، در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﻬﺎﻳﻲ، اﺧﺬ اﻣﻀﺎی ﺗﻤﺎﻣﻲ اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ ﺑﺮ روی دﻓﺘﺮ، ﺻﻮرت ﻣﻲﮔﻴﺮد و ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺳﺮدﻓﺘﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ درﻳﺎﻓﺖ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ ﺑﺮای ﺳﻨﺪﻣﺬﻛﻮر از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، اﻗﺪام ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ. ﻻزم ﺑﻪ ذﻛﺮ اﺳﺖ ﭘﺲ از درﻳﺎﻓﺖ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎی ﺳﻨﺪ از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، ﺑﻪ ﻫﻴﭻ وﺟﻪ اﻣﻜﺎن ﺗﻐﻴﻴﺮ در اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ وﺟﻮد ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ. در اداﻣﻪ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪﭼﺎپ ﺳﻨﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ را از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ درﻳﺎﻓﺖ ﻧﻤﻮده و  ﺑﻪ اﻣﻀﺎی اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ ﻣﻲرﺳﺎﻧﺪ و ﭘﺲ از اﻣﻀﺎء و ﻣﻬﺮ ﺳﺮدﻓﺘﺮ، ﻧﺴﺨﻪای از آن را ﺑﻪ اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ اراﻳﻪ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ. در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻧﻴﺰ ﺳﺮدﻓﺘﺮ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺷﺪن ﺳﻨﺪ و ﺗﺜﺒﻴﺖ آن را در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﻼم ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ.

ﻧﻜﺘﻪ: ﺗﺎ زﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪﺳﺮدﻓﺘﺮ، ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺷﺪن ﺳﻨﺪ و ﺗﺜﺒﻴﺖ آن را در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻋﻼم ﻧﻨﻤﻮده ﺑﺎﺷﺪ، اﻣﻜﺎن ﺗﺼﺪﻳﻖ اﺻﺎﻟﺖ اﻳﻦ ﺳﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

v   ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﺮﺧﻲ از اﻧﻮاع اﺳﻨﺎدی ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪ ﺻﺎدر ﻣﻲﺷﻮد در دﺳﺘﻪﺑﻨﺪی اﻧﻮاع اﺳﻨﺎد ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪﭼﻪ راﻫﻜﺎری ﺑﺮای ﺻﺪور اﻳﻨﮕﻮﻧﻪ اﺳﻨﺎد وﺟﻮد دارد؟

ü    در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ اﻳن گونه اﺳﻨﺎد را ﻣﻲﺗﻮان در ﺳﺎﻳﺮ  اﻧﻮاع اﺳﻨﺎد ﺑﺎ ذﻛﺮ ﻧﺎم ﺳﻨﺪ ﺛﺒﺖ ﻧﻤﻮد. ﺑﻪ ﻣﺮور اﻳﻦﻧﻮع اﺳﻨﺎد در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اﻓﺰوده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

v  آﻳﺎ ﮔﻮاﻫﻲ اﻣﻀﺎء و روﻧﻮﺷﺖ ﺑﺮاﺑﺮ اﺻﻞ ﻧﻴﺰ ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ در اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ ﺷﻮد؟

ü    ﺧﻴﺮ. در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﮔﺬار ﻧﻴﺎزی ﺑﻪ ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﮔﻮاﻫﻲ اﻣﻀﺎء و روﻧﻮﺷﺖ ﺑﺮاﺑﺮ اﺻﻞ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻧﻤﻲﺑﺎﺷﺪ.

v  ﺗﺼﺪﻳﻖ اﺻﺎﻟﺖ اﺳﻨﺎد در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ آﻧﻲ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﻲﺷﻮد؟

ü   ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺗﺼﺪﻳﻖ اﺻﺎﻟﺖ اوراق، ﺑﺮای ﺗﺼﺪﻳﻖ اﺻﺎﻟﺖ اﺳﻨﺎد، دﻓﺎﺗﺮ اﺳﻨﺎد رﺳﻤﻲ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﺳﻨﺎد، ﺑﺎ وارد ﻛﺮدن ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎی ﺳﻨﺪو رﻣﺰ ﺗﺼﺪﻳﻖ، اﻃﻼﻋﺎت اﺻﻠﻲﺳﻨﺪ را روﻳﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﭘﻮرﺗﺎل ﺳﺎزﻣﺎن، از ﺳﺮوﻳﺲﺗﺼﺪﻳﻖ اﺻﺎﻟﺖ اﺳﻨﺎد اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

v  آﻳﺎ اﻣﻜﺎن ﭼﺎپ  ﭘﻴﺶ ﻧﻮﻳﺲ ﺳﻨﺪ ﻗﺒﻞ از ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺟﻬﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ وﺟﻮد داد؟

ü    ﺑﻠﻲ، اﻳﻦ ﻣﻜﺎن ﻓﺎرغ از اﻳﻨﻜﻪ در ﭼﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪای از ﺛﺒﺖ ﺳﻨﺪ ﻗﺮار دارﻳﺪ وﺟﻮد دارد و در ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻣﺮاﺣﻞ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪ ﻗﺎدر اﺳﺖ ﭘﻴﺶﻧﻮﻳﺲ ﺳﻨﺪ را ﻣﺸﺎﻫﺪه و ﻳﺎ ﭼﺎپ ﻧﻤﺎﻳﺪ.

v  ﺑﺮای ﺗﻨﻈﻴﻢ اﺳﻨﺎد رﻫﻨﻲ ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﺮﻣﺖ اراﻳﻪ ﺷﺪه از ﺳﻮی ﺑﺎﻧﻚﻫﺎ، اﺳﻨﺎد ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺷﻮد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺷﻜﻞ ﭼﺎﭘﻲ ﺳﻨﺪ، ﭘﺬﻳﺮش اﻳﻦ اﺳﻨﺎد از ﺳﻮی ﺑﺎﻧﻚﻫﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

ü    ﻣﺘﻮﻟﻲ اﺳﺘﺎﻧﺪارﺳﺎزی ﺷﻜﻞ و ﻣﺤﺘﻮای ﺳﻨﺪ، ﺳﺎزﻣﺎن ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد و اﻣﻼک ﻛﺸﻮر ﺑﻮده و ﺳﺎﻳﺮﻧﻬﺎدﻫﺎی ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ ﺑﺎ اﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮات ﺧﻮد را ﺗﻄﺒﻴﻖ دﻫﻨﺪ.  از ﺳﻮی دﻳﮕﺮ در ﺑﺨﺶ ﺷﺮاﻳﻂ و اﻟﺰاﻣﺎت ﺣﻘﻮﻗﻲ ﺳﻨﺪ، ﺳﺮدﻓﺘﺮ ﻣﻲﺗﻮاﻧﺪﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﺮﻣﺖ اراﻳﻪ ﺷﺪه از ﺳﻮی ﺑﺎﻧﻚﻫﺎ، اﻳﻦ ﺑﺨﺶ را ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻧﻤﺎﻳﺪ.

v  ﺑﺎ راه اﻧﺪازی ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﻧﺴﺨﻪای از ﺳﻨﺪ در ﺑﺎﻧﻚ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد و اﻣﻼک ﻛﺸﻮر ﻧﮕﻬﺪاری ﻣﻲﺷﻮد، آﻳﺎ ﻧﻴﺎزی ﺑﻪﺛﺒﺖ در دﻓﺘﺮ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﺑﻠﻲ، ﻣﻄﺎﺑﻖ روﻳﻪ ﻓﻌﻠﻲ ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ ﺛﺒﺖ در دﻓﺘﺮ ﺻﻮرت ﺑﮕﻴﺮد.

v  ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺷﻜﻞ ﭼﺎﭘﻲ ﺳﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﺪوﻟﻲ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ را اراﻳﻪ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ، ﻧﺤﻮه ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت در دﻓﺎﺗﺮ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد؟

ü    ﺑﺮای ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻨﺪ در دﻓﺘﺮ ﻣﻲﺑﺎﻳﺴﺖ ﺗﻤﺎﻣﻲ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻨﺪرج در ﺷﻜﻞ ﭼﺎﭘﻲ ﺳﻨﺪ   ﺑﻪ ﻫﻤﺎن ﺗﺮﺗﻴﺐ درج ﺷﺪه در ﻫﺮ ردﻳﻒ ﺳﻨﺪ  در دﻓﺘﺮ ﺛﺒﺖ ﮔﺮدد.

v  ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺣﺬف اوراق و اﻳﻨﻜﻪ ﻫﺮ ﻳﻚ از ﺻﻔﺤﺎت ﺳﻨﺪ ﺷﻤﺎره ﻣﺘﻔﺎوﺗﻲ ﻧﺪارﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﻳﻦ ﺻﻔﺤﺎت و ﻧﺴﺨﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ از ﻫﻢ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ؟

ü    ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ آﻧﻲ، ﻣﺮﺟﻊ ﺗﺼﺪﻳﻖ اﺻﺎﻟﺖ اﺳﻨﺎد، ﺑﺎﻧﻚ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد و اﻣﻼک ﻛﺸﻮر ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد ﻟﺬا ﻧﻴﺎزی ﺑﻪ    ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺷﺪن ﻧﺴﺦ وﺟﻮد ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ از اﻳﻦ رو ﻳﻚ ﺳﻨﺪ ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ ﺻﻔﺤﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒﻳﻚ ﺳﻨﺪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎره ﺻﻔﺤﻪ از ﻫﻢ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ و ﻧﻴﺎزی ﺑﻪ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻧﺴﺦ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﻴﺰ وﺟﻮد ﻧﺨﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

v  اﻣﻜﺎن اﻧﺘﻘﺎل ﻛﻠﻴﺸﻪﻫﺎ از ﺳﻴﺴﺘﻢﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد دﻓﺎﺗﺮﺑﻪ اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ؟

ü    ﺑﻪ راﺣﺘﻲ ﻣﻲﺗﻮان ﺑﺎ ﻛﭙﻲ ﻣﺘﻦ ﻛﻠﻴﺸﻪ در ﺳﺎﻳﺮ ﻧﺮماﻓﺰارﻫﺎ و Paste ﻛﺮدن آن در ﻓﺮم ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻠﻴﺸﻪ اﻳﻦ ﻛﺎر را اﻧﺠﺎم داد.

v  آﻳﺎ در ﻣﻮرد اﺳﻨﺎد ﺗﺒﻌﻲ ﻧﻈﻴﺮ ﻋﺰل و اﺳﺘﻌﻔﺎی وﻛﻴﻞ، ﻓﺴﺦ ﺳﻨﺪ، ﻓﻚ رﻫﻦ و اﻣﺜﺎﻟﻬﻢ در ﺻﻮرت ﺟﺴﺘﺠﻮی ﺳﻨﺪ اﺻﻠﻲ آﺧﺮﻳﻦ وﺿﻌﻴﺖ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺳﻨﺪ ﺗﺒﻌﻲﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﻣﻲﺷﻮد؟

ü   ﺑﻠﻲ، در ﺟﺴﺘﺠﻮی اﺳﻨﺎد آﺧﺮﻳﻦ وﺿﻴﺖ اﻳﻦ ﻧﻮع اﺳﻨﺎد ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﺳﻨﺎد ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻧﻤﺎﻳﺶ داده ﻣﻲﺷﻮد.

v  ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ در ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻴﻦ ﺛﺒﺖ اﻃﻼﻋﺎت ﺳﻦ، اﺧﺬ ﺷﻨﺎﺳﻪﻳﻜﺘﺎ و ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺳﻨﺪ، ﻳﻜﻲ از اﺻﺤﺎب ﺳﻨﺪ ﻣﻤﻨﻮع اﻟﻤﻌﺎﻣﻠﻪ ﺷﻮد، ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ رﻓﺘﺎری ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ؟

ü    ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ در ﻫﻨﮕﺎم اﺧﺬ ﺷﻨﺎﺳﻪ ﻳﻜﺘﺎ و ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺳﻨﺪ، ﻣﺠﺪدا ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﭘﺎﻳﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎت ﻫﻮﻳﺘﻲ اﺷﺨﺎص و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎﻧﻚ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎ، اﻃﻼﻋﺎت را ﻛﻨﺘﺮل ﻧﻤﻮده و ﻫﺸﺪارﻫﺎی ﻻزم را اراﻳﻪ ﻣﻲدﻫﺪ.

v  آﻳﺎ اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﮔﺰارشﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز را ﻧﻈﻴﺮﮔﺰارش ﺑﻪ داراﻳﻲ اراﻳﻪ ﻣﻲﻧﻤﺎﻳﺪ؟

ü    ﭘﺲ از اﺳﺘﻔﺎده ﻗﻄﻌﻲ از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺎﺗﺮ، اﻳﻦ ﻧﻮع ﮔﺰارشﻫﺎ در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪﮔﺮﻓﺖ.

v  آﻳﺎ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﻣﺎﻟﻴﺎت ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل ﺧﻮدرو در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد دارد؟

ü    ﺑﻠﻲ. ﺑﺎ ورود اﻃﻼﻋﺎت ﺧﻮدرو، ﻣﺎﻟﻴﺎت ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل ﺑﻪ ﺻﻮرت اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﻲﮔﺮدد.

v  آﻳﺎ اﻣﻜﺎن ﮔﺮﻓﺘﻦ Backup از اﻃﻼﻋﺎت اﺳﻨﺎد ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪ از ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ وﺟﻮد دارد؟

ü    در اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪﻫﺎ ﻗﺎدر ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد از اﺳﻨﺎد ﺗﻨﻈﻴﻤﻲ ﺧﻮد ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻓﺎﻳﻞ  PDF و Excel ﭘﺸﺘﻴﺒﺎن ﺗﻬﻴﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

v  ﺗﻜﻠﻴﻒ اوراق ﺧﻼﺻﻪ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ اﻣﻼک در ﺟﺮﻳﺎن ﺛﺒﺖﭼﮕﻮﻧﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد؟

ü    اﻳﻦ اوراق ﻛﻤﺎﻛﺎن ﻗﺎﺑﻞ اﺧﺬ از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﻣﻄﺎﺑﻖ روﻳﻪ ﻓﻌﻠﻲ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.

ü    ﺑﺨﺶ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ اداره ﻛﻞ ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد و اﻣﻼک اﺳﺘﺎن، ﻫﻤﻮاره ﭘﺎﺳﺨﮕﻮی دﻓﺘﺮﺧﺎﻧﻪﻫﺎ در ﺧﺼﻮص ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ آﻧﻲ ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ.

v  ﻣﺸﻜﻼت و ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدﻫﺎی ﺧﻮد را در ﺧﺼﻮص ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ، ﭼﮕﻮﻧﻪ اراﻳﻪ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ؟

ü    ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮای اراﻳﻪ ﻣﺸﻜﻼت و ﭘﻴﺸﻨﻬﺎدﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻲﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﭘﻮرﺗﺎل ﺳﺎزﻣﺎن ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد و اﻣﻼک ﻛﺸﻮر ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻲ www.ssaa.ir ﻣﺮاﺟﻌﻪ و در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﭘﻴﮕﻴﺮی و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺧﺪﻣﺎت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺛﺒﺘﻲ، ﭘﻴﺎم ﺧﻮد را ﺛﺒﺖ و ﻛﺪ رﻫﮕﻴﺮی درﻳﺎﻓﺖ ﻛﻨﻴﺪ.

ü   ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻣﻮارد ﻓﻮق ﻣﻲﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎره 63485 ﺗﻤﺎس ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ.

 

 

 

بدون نظر
  1. احمد اکبری می گوید

    احتراما اقدام خیلی خوبی صورت گرفته ولی کاش قبل از این اقدام مهم با شرکتهای
    ارائه خدمات الکلترونیکی نظیر پارس تیراژه و غیره هماهنگی بعمل میآمد تا دفاتر متحمل هزینه های زیاد برای تبدیل نسخ خود نشده و هم آموزش کافی قبل از اجراء داده میشد . موفق باشید

  2. دفتریار 1000 می گوید

    با توجه به اینکه تنظیم سند بصورت جدولی شده تکلیف ثبت اسناد در دفتر اتومبیل یا آستانقدس چیست

  3. توکلی می گوید

    با تشکر لطفا بفرمایید در دفاتر امکان استفاده همزمان چند کامپیوتر از سامانه ثبت آنی وجود داردمنظور اینکه دفاتری که ارباب رجوع بیشتری دارند یعنی اصطلاحا سرشان شلوغ تر است در حال حاضر دارای چند کاربر هستند که همزمان با هم نسبت به ورود اطلاعات و چاپ سند اقدام میکنند حال با توجه به وجود یک توکن آیا امکان استفاده از سامانه بصورت شبکه وجود دارد و اگر دارد آیاد تنظیمات خاصل لازم دارد و آن تنظیمات چگونه است

  4. 31 می گوید

    با سلام:بفرمایید که آیا میتوان از پرینترهای لیزری برای چاپ اسناد استفاده نمود.

  5. کوچکترین سردفتر خادم مشهد می گوید

    با عرض سلام وادب و احترام.
    در عین حالی که بسیار اقدام پسندیده ای است لیکن متاسفم که همیشه باید چوب ندانم کاری برخی افراد باصطلاح روشنفکر را دیگران بخورند . آیا بهتر نیست همیشه نسبت به انجام کاری اول فکر کنیم بعد با مشورت اجرا کنندگان و اخذ نظرات آنان بصورت آزمایشی انجام دهیم سپس با رفع معضلات آن را اجباری و بخشنامه و قانون نمائیم. چرا همیشه باید بدینگونه عمل نمائیم.؟؟؟!!! با این اوضاعی که در ارسال خلاصه ها و اخذ اوراق و انجام استعلام مشکل داریم بلحاظ پائین بودن سرعت اینترنت در کشور چگونه این عمل براحتی انجام خواهد شد؟ بهتر نبود نرم افزار این اقدام بصورت جامع در اختیار دفاتر قرار می گرفت؟ چرا نباید اول پایه ریزی کنیم بعد عمل؟ چرا نباید ابتدا چیزی را فرهنگ سازی کرد سپس اجرا و اجبار؟ همیشه افرادی نظر می دهند و سپس خداحافظی. این اجرا کنندگانند که با مشکل مواجهند.بهتر نیست به جهت رفاه حال سران و دفتریاران محترم دفاتر این مرزو بوم اقدامات موثر دیگری بعمل آورد؟ بروز رسانی عالیست اما آیا در راستای این بروز رسانی ما بدوی ترین موضوعات را می دانیم؟

  6. کارمند می گوید

    با تشکر لطفا نحوه تنظیمات افزایش کاربر را با شکل توضیح دهید .اگر بخواهیم از چند سیستم استفاده کنیم و در حالی که یک توکن موجود هست چطور باید اقدام کنیم .

  7. کیانی :دفتریار می گوید

    باسلام :خواهشاقبل ازاجرای این طرح مشکلات قبلی دفاترمثل سامانه استعلام وخلاصه معامله ودستگاه های خودپردازو…رادرنظرگرفته سپس به طرح دیگربیندیشیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.