iran flag

معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق تحریر در دفاتر اسنادرسمی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در گفتگو با خبرنگار مهر از ابلاغ دستورالعمل نهایی معافیت پرداخت حق التحریر در دفاتر ثبتی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی خبر داد.

"محمرضا دشتی اردکانی" با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین کانون و کمیته امداد امام خمینی(ره) ،گفت: در این تفاهم نامه تمامی مددجویان استانهای سراسر کشور از معافیت حق التحریر بهره مند شده و کانون موافقت دارد، معافیت از حق التحریر اسناد تنظیمی در هریک از دفاتر اسناد رسمی را تا سقف یک میلیون ریال بپذیرد.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، کانون سردفتران موظف است تا متن تفاهم نامه را به تمام دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور ابلاغ کرده و سپس به نحو مقتضی آن را اجرا کند.

 معاون حقوقی وامور مجلس کمیته امداد  هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه رفع مشکلات ثبتی و حقوقی اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه است.

"منصور قمشه "افزود: کمیته امداد موظف است تا با همکاری تمام واحدهای استانی و شهرستانی خود در سطح کشور متن تفاهم نامه و دستور العمل اجرایی آن را ابلاغ و اجرایی کند.
به گفته قمشه، کانون سردفتران متعهد است، ترتیبی اتخاذ کند تا سردفتران نسبت به تنظیم اسناد مددجویانی که دارای کارت یا شماره مددجویی یا معرفی نامه از امداد باشند بدون دریافت حق التحریر اقدام کنند. بر اساس تبصره دو بند الف ماده سه تفاهم نامه، ‌کمیته امداد نیز تعهد کرد، از طریق اداره کل امور حقوقی و املاک و ادارات حقوقی تابعه سراسر کشور هرمددجو یا وراث مددجو در موارد خاص را حداکثر یک بار در سال به یکی از دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور معرفی کند.
بر اساس این گزارش، در این تفاهم نامه مقرر شد، اولویت با مناطقی باشد که تعداد بیشتری از مددجویان در آن سکونت دارند.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    تکلیف حق التحریر ها چه خواهد شد ؟

  2. رضا می گوید

    بدون حق التحریر سند بزنیم بعد برای اخذ حق التحریر به کجا باید مراجعه کنیم ؟ ۱- کمیته امداد ۲-کانون سردفتران ۳- ثبت اسناد ۴- جیب خود سردفتر

  3. ناشناس می گوید

    چرا از حق الثبت و مالیات معاف نیستند ما از دولت محترم ثروتمندتریم

  4. عمو زنجير باف می گوید

    خداند هر کسی را که قدمی برای قشر محروم بر میدارد خیر عطا فرماید ، لازم به ذکر است تمامی همکاران بدون اینکه بجایی منعکس کنند حواسشون به قشر محروم و بی بضاعت هست ، حال چه معرفی از جایی شده باشند یا خیر ، اما خداوکیلی این افراد در دارایی و شهرداری و غیره و ذالک چه میکنند ، وقتی جایی خریدی دارد مالیات بر ارزش افزوده اش را می بخشند شهرداری برای طرحی خانه کلنگی این بنده خدارو روی سرش خراب نمیکنه ، آقایون یک کم بفکر دیوار تکیده باشید گویا خیلی کوتاه شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.