iran flag

آیین نا مه نحوه استفاده از سایت کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان رضوی

((آیین نا مه نحوه استفاده از سایت کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان رضوی))

 ماده یک : سایت کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی در چهارچوب مقررات حاکم بر کشور اعم از قانون اساسی و قوانین عادی و آیین نامه های مربوطه و آیین نامه ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی تشکیل و عمل خواهد نمود علاوه بر آن مقررات این مصوبه در مورد سایت لازم الرعایه می باشد.          

ماده دو : منظوراز کانون دراین مصوبه کانون سردفتران ودفتریاران خراسان رضوی و منظوراز هیئت مدیره، هیئت مدیره کانون سر دفتران ودفتریاران خراسان رضوی و منظور از مدیر سایت مدیر انتخاب شده توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی میباشد.                                                                                        

ماده سه : سایت کانون توسط یک مدیر که با اکثریت اراء از سوی هیُت مدیره منصوب میشود اداره میگردد عزل و نصب مدیر سایت و قبولی استعفاَ وی به عهده هیئت مدیره است.

تبصره اول : مدت انتصاب مدیر سایت یک سال بوده و انتصاب مجدد وی بلامانع است.                                                تبصره دوم : انتصاب مدیر سایت از میان همکاران سردفتر و دفتر یار غیر عضو هیَََََََََََََََََََت مدیره نیز بلامانع است . 

ماده چهار : سایت کانون بر اساس وظایف و اختیارات کانون به بخش های مختلفی تقسیم و طراحی شده و هر یک از بخشها دارای مدیر متخصصی خواهد بود که براساس ضوابط مذکور در این مصوبه به پیشنهاد مدیر سایت و تایید هیئت مدیره تعیین و زیر نظر مدیر سایت اقدام خواهد نمود.

تبصره اول : مدیر سایت حداکثر ظرف دو ماه تقسیم بندی های جدید سایت و مدیریت های مورد نیاز آن را جهت تصویب به هیئت مدیره پیشنهاد خواهد نمود.

تبصره دوم :  نصب و عزل و قبول استعفا مدیران بخش های سایت از اختیارات مدیر سایت با تنفیذ هیئت مدیره خواهد بود.

ماده پنجم : مدیر سایت بدون نیاز به وجود مصوبه مجاز است از طرف هیئت مدیره در مناسبت های ملی و مذهبی، همچون انتخاب رئیس جمهور و روسای قوا، عید نوروز، عید فطر و شهادت ائمه اطهار و غیره و نیز در گذشت همکاران و اقرابا درجه اول آنها اعلام تبریک و تسلیت نمایید.

تبصره : در صورتی که هیئت مدیره نحوه خاصی از تبریک و تسلیت یا اعلام موضع را مورد نظر داشته باشد به همان طریق اقدام خواهد شد.

ماده ششم : مدیران سایت در بیان اخبار و مطالب شغلی و صنفی و انتشار مقالات علمی همکاران با ذکر نام نویسنده و شماره دفترخانه آزادند.

تبصره اول : هر جا نظر یا دیدگاه شخصی اشخاص اعلام می شودضرورت دارد تذکر داده شود که مطالب منتشره نظر شخصی آنهاست.

تببصره دوم : حق تشخیص، عدم مغایرت مطالب با موازین قانونی و انتشار آنها به عهده مدیر سایت است در صورت وجود اعتراض پس از انتشار به شرح ماده هشت عمل خواهد شد.

تبصره سوم : انتشار مطالبی که متضمن تحقق جرمی  باشد ممنوع است.

تبصره چهارم : در مواردی که همکار سردفتر و دفتریار با ذکر نام خود و دفتر خانه مربوطه دیدگاه و یا نظری در واکنش به مطالب منتشره ابراز نماید که متضمن جرم و اهانتی نباشد انعکاس نظر وی بدون دخل و تصرف الزامی است و در صورت عدم انعکاس ، همکار یاد شده حق اعتراض و شکایت به شرح ماده هشت را خواهد داشت.

ماده هفت : مدیر سایت حق انتشار و اعلان مصوبات هیئت مدیره را دارد مگر اینکه هیئت مدیره عدم انتشار آن را تصویب نماید.

ماده هشت : در صورتی که اشخاص حقیقی یا حقوقی خصوصا همکاران سردفتر و دفتریار به درج مطلبی در سایت اعتراض داشته باشند ابتدا مدیر سایت برررسی نموده و در صورتی که اعتراض مقرون به صحت باشد پاسخ معترض را در همان محل انتشار مطلب اولیه درج خواهد نمود.

تبصره : در صورت قانع نشدن معترض با درخواست وی هیئت مدیره رسیدگی نموده و تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد نمود.

ماده نه : با توجه به اینکه مخاطبان سایت افرادی فرهیخته می باشند لذا سردفتران و دفتریاران عضو کانون و مدیران سایت متعهد به ارتقاء  سطح ادبیات گفتمانی و ایجاد فضای مثبت و توام نمودن پیشنهادات به همراه انتقادات خواهند بود.

این مصوبه در جلسات دوازدهم 15/5 و سیزدهم 26/5 و چهاردهم 28/5/92 هیئت مدیره در 9 ماده و 10 تبصره به تصویب رسید.

                   کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    اقدام جالبی بود …

  2. نصیری می گوید

    سلام کاش سایت مشهد هم مثل تهران و خیلی از وبلاگها عضو هم میگرفت . و یا حتی امکان تایید یا دادن نمره منفی به نظرات را داشت چرا که با عضو شدن سران دفاتر امکان اینکه نظرات دور از شان سر دفتری رویت شود کم میشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.