iran flag

اتصال دفاتر ازدواج و طلاق به سیستم الکترونیکی بانکی

 

   
 
 
     
 
       

   
/

اتصال دفاتر ازدواج و طلاق به سیستم الکترونیکی بانکی
تهران – عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: براساس توافقات انجام شده میان این بانک و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، قرار است پنج هزار دستگاه پایانه فروش در دفاتر ازدواج و طلاق نصب شود.
"جمال دامغانیان" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری جلسه ای میان مسوولان بانک ملی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دیگر توافقات انجام شده، ‌افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد بانک ملی در راستای شفاف سازی حساب ها، تسریع در انجام امور، کاهش سفرهای درون شهری و تکریم مشتریان تمام دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور را از نظر دستگاه های پایانه فروش(POS )پوشش دهد.
وی تصریح کرد بانک ملی هم اکنون از هفت هزار و 200 دفترخانه موجود در سطح کشور برای شش هزار و 600 دفترخانه دستگاه پایانه فروش نصب کرده و قرار است این دستگاه ها در مابقی (600) دفترخانه که مربوط به تهران است نیز در آینده نزدیک نصب شود.
به گفته دامغانیان، همچنین مقرر شد دستگاه پایانه فروش در تمام واحدهای ثبتی تهران ظرف مدت 20 روز نصب و امکان ارتباط دستگاه های پایانه فروش با سیستم حسابداری سازمان عملیاتی شده و سپس این امکان برای سایر دفاتر ثبتی در شهرستان ها نیز انجام شود.
عضو هیات مدیره بانک ملی تصریح کرد در این روش دریافت وجوه بصورت الکترونیکی و از طریق بستر پایانه های فروش با قابلیت اتصال به سیستم های نرم افزاری دفاتر صورت می گیرد و مزایایی نظیر صرفه جویی در مصرف کاغذ، ‌صدور اسناد، تسریع در رسیدگی به امور مالی، رفع اختلاف احتمالی، به حداقل رسیدن خطا و کنترل سریع را به همراه دارد.
دامغانیان گفت: با توجه به طولانی بودن فرآیند ابلاغ و اخطار کارشناسی در صدور اجرائیه و اخد طلب از بدهکاران مقرر شد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مدت زمان ابلاغ اخطار کارشناسی و ابلاغ اجرائیه را بصورت پستی و در حداقل زمان ممکن اجرا کند.
وی اظهار داشت در این جلسه همچنین مقرر شد با توجه به دستور و تاکید هیات دولت مبنی بر فروش اموال و اقلام غیرضروری بانک ها، ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص بیش از 300 ملکی که در سراسر کشور به نام بانک ملی ثبت شده و پس از صدور اجرائیه در مرحله تخلیه دچار مشکل شده اند را به قید فوریت بررسی و نسبت به تخلیه آن اقدام تا با فروش آن نسبت کفایت سرمایه بانک ملی ساندهی شود.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.