iran flag

حضور اعضای کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد در کانون مرکز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، نمایندگان هیات مدیره کانون یزد با حضور در واحدهای مختلف کانون مرکز با روند اجرایی کار و نحوه عملکرد بخش های مختلف این کانون آشنا شدند.

اعضای کانون سردفتران و دفتریاران استان یزد عصر روز گذشته با حضور در جلسه هیات مدیره کانون مرکز به ارایه گزارشی از عملکرد کانون یزد پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه های گوناگون از جمله بیمه و درمان اعلام کردند.

 در ابتدای این جلسه دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تبریک اعیاد پیش روی قربان و غدیر، اظهار داشت: با حضور نمایندگان کانون یزد از ابتدای صبح تاکنون به بررسی مسائل و مشکلات موجود در میان همکاران آن استان پرداخته ایم و امیدواریم با تلاش و یاری اعضای هیات مدیره کانون مرکز و همکاران در استان یزد شاهد مرتفع شدن مشکلات باشیم.

 آقاصفری، عضو هیات مدیره و رییس دفتر روابط عمومی کانون نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور نمایندگان کانون یزد گفت: با تشکیل کانون های مختلف ضرورت تشکیل شورای عالی سردفتری به شدت احساس می شود و تشکیل این شورا نیازمند قانون نیست. این از لوازم تشکیل کانونهای متعدد است. این یک ضرورت عقلی است و آرا وحدت رویه را باید شورا صادر کند وگرنه رای وحدت رویه نیست.

 در ادامه احمدعلی سیروس، نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران نیز با بیان اینکه در حوزه عملکرد واحدهای خود اصلاح آیین نامه بیمه و بازنشستگی را در اولویت امور قرار داده اند، افزود: در ابتدای امر و در وهله اول از 8 خرداد ماه سال جاری اصلاح آیین نامه بیمه و بازنشستگی آغاز شد و در 7 مرداد ماه به پایان رسید و نتیجه کار در اختیار اعضای هیات مدیره و سایر سردفتران اسنادرسمی سراسر کشور قرار گرفت.

 وی ادامه داد: با بودجه 20 میلیون تومانی در سال برای جوامع و کانونها نمی توان کاری انجام داد. من حتی معتقدم می توان نظر مشورتی را در استان ها انجام داد و هر استانی خود در این زمینه فعال باشد.

 سیروس با باین اینکه معتقدم بهتر است در هر استانی محاسبات بیمه ای مربوط به همکاران آن استان انجام و کار کارشناسی در استانها صورت گیرد،‌ادامه داد: در این صورت فقط پرداخت ها در تهران انجام می شود و با این روش سرعت پرداخت ها در بیمه و درمان افزایش می یابد.

 نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه در این زمینه طرحی را ارایه کرده که براساس آن روش انجام محاسبات در استان ها با نمایندگانی انجام می شود و پرداخت در تهران است، تاکید کرد؛ صرفه جویی در ارایه خدمات در بیمه و درمان معنی ندارد و باید کاری که به نفع همه همکاران  است انجام شود.

 در ادامه این جلسه محمد گودرزی، عضو دیگر هیات مدیره کانون مرکز و رییس دفتر نظارت و بازرسی کانون ضمن خیرمقدم به همکاران استان یزد، اظهار داشت: اینکه کانون ها خودگردان شوند اشکالی ندارد اما باید حد و مرز مشخص باشد و در این رابطه آیین نامه نوشته شود. اگر از دل خود قانون آیین نامه برای تخصیص بودجه و براساس سرانه دفاتر نوشته شود خیلی هم خوب است.

 وی درخصوص بحث بیمه و درمان گفت: به عقیده من طرح پایلوت اجرا شده در استان قزوین طرح خوب و موفقی بوده است و استفاده کنندگان این طرح کاملا رضایت داشته اند. در این طرح فرد واسط را حذف کرده ایم و من معتقدم با کمک همکاران بیمه و درمان کانون این طرح به صورت کشوری قابلیت اجرا خواهد داشت.

 در ادامه این جلسه، نمایندگان کانون یزد با اشاره به اینکه باید تمرکز گرایی در تهران را فراموش کرد و زمان پایلوت کردن در استانها گذشته است، خواستار تسریع انجام امور در زمینه بیمه و درمان استان ها شدند.

 

همچنین کوتاه کردن زمان پرداخت وجوه در بخش بیمه به همکاران سراسر کشور، تخصیص تنخواه استانی برای جوامع و کانونها، افزودن به اختیارات کانون ها و جوامع استان ها از جمله دیگر درخواست های نمایندگان کانون یزد در این نشست بود.

  همچنین در این جلسه تسویه حساب مالی جامعه یزد مربوط به دوره پیش از تبدیل شدن جامعه به کانون انجام شد.

 

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    حال که همه مسائل و مشکلات رفع شده است همکاران گرامی و هئیت مدیره محترم به قول عمل کنید و تقسیم اسناد را راه بیندازید حداقل در اسناد رهنی

  2. سردفتر مشهدی می گوید

    چه قدرخبر مهمی ؟؟؟ دوستان کانون بهتراست کمی سایت را پویا کنید ودرجهت حمایت ازشان سردفتری ، جرات کنید ازسامانه انتقاد واشکالی احتمالا درج کنید. ظاهرا شما هیچ مشکلی ندارید ویا اینکه چون ساختمان برایمان ازپول خودمان خریده ایم لازم است سکوت کنیم

  3. سردفتر می گوید

    ای آقا روسا که به اندازه کافی اسناد دارند کی فکر من و شما و تقسیم اسناد است.به نظرم شما هم مثل خیلی از دفترهای دیگه این موضوع را فراموش کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.