iran flag

نشست مشترک هیئت های فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور بررسی وقف سهام و اوراق وقفی برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام والمسلمین رازینی ، مشاور رئیس سازمان اوقاف و رئیس هیئت فقهی و حقوقی این سازمان در این نشست گفت : وقف پول ، سهام و اوراق بهادار یا انتشار اوراق وقفی دارای وجوهی مشترک است و از دیدگاه سازمان اوقاف در یک مجموعه به نام وقف مشارکتی طبقه بندی می شود.

حجت الاسلام رازینی ادامه داد: وقف پول براساس نظر فقها و فتاوای مراجع عظام تقلید و ولی فقیه حاکم و مقام معظم رهبری جایز نیست زیرا اصل مال وقف شده از بین می رود. رئیس هیئت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف با اشاره به تهیه سند وقف در سال گذشته با مشارکت سازمان ثبت اسناد گفت: در نهایت سند تهیه شده همزمان با هفته وقف سال گذشته رونمایی شد و اکنون به عنوان سندی واحد برای ثبت وقف های جدید در سراسر کشور استفاده می شود.

وی با اعلام اینکه در خصوص وقف سهام یا انتشار اوراق وقفی نیز نیازمند همکاری جدی با سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم ، گفت: امیدواریم در کمتر از سه ماه تا هفته وقف سال
جاری ، نشست های مشترک به نتیجه برسد و وقف سهام یا انتشار اوراق وقفی را در هفته وقف امسال رونمایی کنیم

از همکاران گرامی تقاضا داریم نظرات کارشناسانه خود را درخصوص موضوعات فوق (وقف سهام و اوراق بهادارو…) مستند به قوانین و مقررات موجود و با در نظر گرفتن دیدگاهها و نظرات فقها اعلام فرمایند
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.