iran flag

کانون سردفتران و دفتریاران خراسان و بیمه ایران تفاهم نامه امضا نمودند

نظر به اهمیت و مسئولیت سردفتران و دفتریاران و با هدف ایجاد و امنیت خاطر و با توجه به نقش بیمه در زندگی امروزه پیرو مذاکرات صورت گرفته با مدیران کل بیمه ایران استان خر اسان وحمایت از حقوق و منافع کلیه سردفتران و دفتریاران درخصوص استفاده از بهترین شرایط پوشش‌های بیمه‌ای و نیز مناسب‌ترین حق بیمه‌ها و پیرو تفاهم‌نامه مورخه 16/10/86 فی ما بین کانون سردفتران و دفتریاران خراسان و اداره کل بیمه ایران استان خراسان و با پیگیری و اجرای عملیات صدور از طریق نمایندگی بیمه ایران که 30336 (راجی) تفاهم‌نامه‌ای بشرح ذیل منعقد گردید که مهمترین ویژگی‌های آن بشرح ذیل است:

1- ارائه 25% تخفیف در بیمه‌های مسئولیت مدنی حرفه‌ای سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی در مقابل ارباب رجوع و اشخاص ثالث (اعم از حقیقی یا حقوقی) با شرایط ذیل:

1-1- تحت پوشش قرار گرفتن مسئولیت سردفتر و کفیل سردفتر و یا در صورت صدور  ابلاغ  کفالت برای سردفتر و یا دفتر یار دفترخانه تحت پوشش برای هر یک از دفاتر اسناد رسمی اعم دفترخانه‌های تحت پوشش و یا سایر دفاتر تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه

1-2- امکان خرید بیمه‌نامه مسئولیت مدنی با سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه (پرداخت خسارت بصورت یکجا تا سقف تعهد بیمه‌نامه)

1-3- نداشتن محدودیت در اعلام تعداد ادعاهای حقوقی تا سقف پرداخت کامل بیمه‌نامه

1-4- کلیه سندهای صادره و انجام امور سردفتری و دفتریاری در مدت اعتبار بیمه‌نامه به مدت 10 سال پس از انقضاء بیمه‌نامه دارای پوشش بیمه‌ای می‌باشد.

1-5- چنانچه سردفتری در طول مدت قرارداد فوت، بازنشسته، منفصل دائم و یا سلب صلاحیت شود به نسبت مدت باقی‌مانده حق بیمه تا پایان قرارداد وجه آن توسط بیمه‌گر (بیمه ایران) به بیمه‌گذار و یا وراث قانونی مسترد خواهد شد.

1-6- نحوه رسیدگی به خسارت: پس از وقوع حادثه بیمه‌گر (بیمه ایران استان خراسان) طبق نظریه اکثریت اعضاء سه نفره هیأتی مرکب از 1- رئس یا نائب‌رئیس و یا نماینده کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان 2-  نماینده سردفتران در دادگاه انتظامی 3 – کارشناس بیمه ایران، موضوع را بررسی خواهند نمود و خسارت توسط بیمه مرکزی ایران در استان خراسان پرداخت خواهد شد.

1-7- حق بیمه با نرخ 2 در هزار و تا سقف مبلغ (6.000.000.000ریال) + 3% مالیات و عوارض که بصورت اقساط 30% نقداً الباقی تا 8 قسط متوالی.

1-8- عدم نیاز به رأی مرجع قضائی جهت پرداخت خسارت.

1-9- با پرداخت یک حق بیمه وخرید بیمه‌نامه، مسئولیت سردفتر و دفتریار همزمان تحت پوشش می‌باشد.

2- اعمال 25%تخفیف ویژه گروهی برای بیمه‌نامه بدنه اتومبیل سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر و خانواده‌های  آنان با شرا یط اقساطی تا 8 قسط متوالی.

3- ارائه پوشش بیمه درمانی تکمیلی گروهی برای کلیه سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر و خانواده‌های ‌آنان.

4- ارائه پوشش بیمه عمر و عمر پس‌ انداز.

5- ارائه بیمه‌نامه سرقت اموال و تجهیزات دفاتر اسناد رسمی و واحدهای مسکونی سردفتران و دفتریاران. 

6- ارائه بیمه‌نامه آتش‌سوزی دفاتر اسناد رسمی و واحدهای مسکونی سردفتران و دفتریاران

7- ارائه پوشش بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین برای خودروهای مربوط به سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر

امید است کوشش همه جانبه اداره کل بیمه ایران استان خراسان و کانون سردفتران و دفتریاران خراسان در جهت تأمین امنیت و آرامش خاطر و آینده‌نگری جهت هر چه بهتر انجام  امور بیمه سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی خراسان مورد توجه همکاران عزیز گردد.

جهت کسب اطلاع بیشتر و هماهنگی لازم با دفتر نمایندگی بیمه ایران کد 30336 (راجی) و یا با شماره‌های 7616204-7654499 تماس حاصل فرمائید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.