iran flag

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان اوقاف مکلف است نسبت به ثبت موقوفات بلامعارضی که صحت وقف آن محرز و تاکنون ثبت نشده است اقدام کند.

427 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی اخذ شد

 

 


بیرجند ایرنا – مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 427 سند مالکیت موقوفات در استان اخذ شده است.


حجت الاسلامˈ محمد طاهر گرایلیˈ در این باره افزود: یکی از اساسی ترین اقداماتی که موقوفات استان را تثبیت کرده و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری می کند اخذ سند مالکیت رقبات موقوفات است.

وی اظهار داشت: تعداد اسناد اخذ شده در بیرجند 250، فردوس 51، قاین 35، سرایان 12، طبس 18، بشرویه دو، خوسف 9 و نهبندان 50 مورد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 320 نقشه UTM به تفکیک شهرستان ها، بیرجند 942، قاین 83، فردوس پنج، سربیشه 30، سرایان 90، زیرکوه هشت و نهبندان 90 نقشه تهیه و به ادارات ثبت اسناد ارائه شده است.

حجت الاسلام گرایلی یادآور شد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سازمان اوقاف مکلف است نسبت به ثبت موقوفات بلامعارضی که صحت وقف آن محرز و تاکنون ثبت نشده است اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می توان راحت تر اقدام کرد، گفت: یکی از مستندات دعوی دلیل مالکیت است و یا اگر به حریم آن تجاوز و تعرضی شود حدود و مساحت ملک موقوفه با وجود سند مالکیت روشن می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می شود افزود: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست اند ازی سودجویان باز داشته و حفظ اصل موقوفه را تضمین می کند.

حجت الاسلام گرایلی گفت: وظیفه ما در احیاء و تثبیت موقوفات سنگین است چرا که موقوفات متعلق به اهل بیت (ع) بوده و خدمت به موقوفات نوعی وظیفه شرعی و دینی محسوب می شود.665ش

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.