iran flag

وزیر دادگستری مطرح کرد: دولت الکترونیک عامل پیشگیری از فساد اداری

گروه قضایی- وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از دولت الکترونیک برای ارتقای نظام سلامت اداری و پیشگیری از فساد اداری تأکید کرد.حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع مسئولان و کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی در خوزستان گفت: در گذشته تلاش‌ها و اقدام‌های انبوهی صورت گرفت اما اغلب آغشته به فساد بود که شیرینی و رضایتی نداشت. اما در دولت یازدهم قصد این است که فساد به حداقل برسد و کیفیت اقدام‌ها افزایش یابد.

وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از مسائلی که در دولت روی آن کار می‌شود و رسالت قوه قضاییه نیز هست، بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است. صدور احکام متقن، اجرای سریع و کامل احکام، اقدام دقیق سازمان‌های تابعه از جمله اداره‌های بازرسی، ثبت اسناد و املاک و زندان‌ها، از اقداماتی است که می‌تواند از سوی دستگاه قضایی برای کاهش جرائم صورت گیرد. اما بخش دیگری از پیشگیری مربوط به خارج از قوه قضاییه است.پورمحمدی اذعان کرد: یکی از وظایف ما در دولت، پیشگیری از وقوع جرم است و اینکه اگر لایحه‌ای جرم خیز باشد پیگیری و به آن اجازه تصویب داده نشود؛ موضوع دیگر تبدیل مجازات زندان برخی جرایم به مجازات‌های جایگزین و محرومیت‌های اجتماعی است.
وزیر دادگستری گفت: قوه قضاییه سالانه با ورود 9 میلیون پرونده به محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف روبه‌روست. این همه نارسایی‌های کوچک و بزرگ تقصیر قوه قضاییه نیست. اگر جای دیگری مراقبت و کنترل کافی صورت نگرفته است، چوب آن را نباید قوه قضاییه بخورد.
وی تصریح کرد: دولت هم بودجه را در وقت خود به مجلس ارسال کرد و هم مطابق با خواست وزارتخانه‌ها بود و به اذعان مجلس، این بودجه دقیق، واقع بینانه و شفاف بوده است. وزیر دادگستری اظهار کرد: متأسفانه نظام پرداخت در کشور نامتعادل است و گرفتاری نظام نیز در همین است که هزینه‌ها کجا مصرف می‌شود. از سوی دیگر نظام کاری، ناهماهنگ است و مهم‌ترین مشکل آن ساعت کار است که طبق قانون اجرا نمی‌شود.وی گفت: کشور در وضعیت رکود تورمی است و دولت در چند ماه گذشته توانسته تورم را کنترل کند. البته باید این را در نظر داشت که با وحدت، اعتماد و حسن ظن که نیاز مهم کشور است باید به رشد اقتصادی و تعالی کشور کمک کرد. ما در دولت معتقد به پنهان کاری و پشت هم اندازی نیستیم اما باید دید مشکلات را با چه نگاهی نگاه کنیم و همدیگر را چگونه نقد کنیم، بهتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.