iran flag

جشن توقف صدور کارت‌های ملی قدیمی برگزار می‌شود

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان این که به زودی جشن ممنوعیت صدور کارت ملی قدیمی برگزار می‌شود، گفت: از 22 بهمن ماه صدور کارت‌های ملی هوشمند برای جامعه هدف در سراسر کشور آغاز می‌شود.

محسن کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صدور کارت‌های ملی هوشمند، گفت: هدف‌گذاری سازمان بر این است که با کمک مدیران استان‌ها از جمله استانداری‌ها و فرمانداری‌ها تمامی ادارات شهرستان‌های کشور به سخت‌افزارهای مورد نیاز برای صدور ملی هوشمند تجهیز شوند.

وی افزود: تلاش سازمان ثبت‌احوال بر این است که تا 22 بهمن با کمک مسوولان استانی تمامی ادارات تجهیز شده و چنانچه امکانات زیرساخت‌های لازم آماده شود و صدور کارت ملی فعلی متوقف و کارت‌های ملی هوشمند جدید صادر خواهد شد.

به گفته معاون اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور صدور کارت‌های ملی هوشمند در این مرحله برای سه گروه از جامعه هدف در نظر گرفته شده که کارت اولی‌ها یعنی کسانی که 15 سال تمام دارند و باید برای بار اول کارت ملی دریافت کنند در اولویت صدور کارت ملی هوشمند هستند. همچنین افرادی که کارت ملی آن‌ها مفقود شده و یا کسانی که اصلاح مشخصات سه جلدی و هویتی داشته‌اند نیز ازجمله افرادی هستند که در این مرحله برای آن‌ها کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

کرمی با بیان این که در صورت تامین تجهیزات و آماده شدن زیرساخت‌ها در ادارات کل استان می‌توان گفت 22 بهمن امسال جشن ممنوعیت کارت ملی فعلی را برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد: با توجه به این که صدور کارت ملی و کارت ملی هوشمند در ستاد انجام می‌شود نیازمند زمان است بنابراین چنانچه از 22 بهمن صدور کارت ملی هوشمند از حالت پایلوت خارج شده و به صورت سراسری اجرا شود بازه زمانی دو ماهه برای صدور کارت‌های جدید نیاز است.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور همچنین درباره آمار کارت اولی‌ها و کسانی که 15 سال آنها تمام شده و باید کارت شناسایی ملی هوشمند دریافت کنند، گفت: حضور ذهن ندارم.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.