iran flag

دریافت 5 هزار تومان به ازای صدور الکترونیک هر سند رسمی

 


با موافقت نمایندگان مجلس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می تواند به ازای صدور الکترونیک هر سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی علاوه بر حق الثبت دریافتی مبلغ 5 هزار تومان دریافت کند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 15 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 93 کل کشور با الحاق یک جزء به بند و تبصره 17 لایحه بودجه 93 مبنی بر دریافت 5 هزار تومان برای صدور الکترونیک هر سند رسمی از سوی دفاتر اسناد رسمی علاوه بر حق الثبت دریافتی، دریافت کنند.

 

گفتنی است در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 93 محمد علی اسفنانی پیشنهاد دریافت 5 هزار تومان به ازای صدرو هر سند رسمی الکترونیک را به منظور توسعه زیرساخت های الکترونیکی ارائه داد که در نهایت نمایندگان با 136 رای موافق٬ 48 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

 

براساس این بند به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می شود به ازای صدور الکترونیک هر سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی علاوه بر حق الثبت دریافتی مبلغ 50 هزار ریال اخذ و به حساب درآمدی جداگانه ای در خزانه واریز نماید.

 

گفتنی است معادل صد درصد درآمد استحصالی تا سقف یک هزار و 430 میلیارد ریال به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اختصاص می یابد.

بدون نظر
  1. برهانی می گوید

    اگر دوستان همتی کنند تعرفه دفاتر را هر ساله تعیین کنند خوب است .

  2. حميدرضا می گوید

    آخه این چه کاریه هر روز تنظیم سند گرانتر میشود آنهم به اسم دفاتر اسناد رسمی اما به کام سایر ادارات و ارگانها

  3. رضا می گوید

    قاعدتا باید برای هر نوع سند مبلغ متفاوتی رو وصول کنند،مثلا وصول ۵۰۰۰تومان برای تعهد دانشجویی و همان مبلغ برای سند انتقال ملک ۵۰۰میلونی عادلانه نیست!

  4. ناشناس می گوید

    آقارضا؟! از شما بعید است چطور دریافت چندرغاز هزینه پیامک که اطلاع رسانی به خود ارباب رجوع است را شرعی نمیدانید آنوقت دریافت ۵هزارتومان هزینه از ارباب رجوع برای جبران ۷۴ میلیارد تومان و …آنهم به جیب دیگران را کم میدانید؟؟؟!!!

  5. محمد می گوید

    حمیدرضا جان حرف دل منو زدی بنام ما و به کام دیگران مردم فکر میکنن همش مال ماست نمیدونن اونیم که مال ماست بخشیش مال دیگرونه

  6. محمد می گوید

    حمیدرضا جان حرف دل منو زدی بنام ما و به کام دیگران مردم فکر میکنن همش مال ماست نمیدونن اونیم که مال ماست بخشیش مال دیگرونه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.