iran flag

نمایندگان مجلس موافقت کردند که نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده ۸ درصد باشد.

نمایندگان مجلس موافقت کردند که نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده ۸ درصد باشد. بر اساس قانون قرار بود ۱ درصد به نرخ مالیت افزوده شود، اما از سال آینده ۱ درصد نیز به عنوان سهم دولت به این رقم افزوده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بندالحاقی به تبصره 9 را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، از ابتدای سال 93 علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات برارزش افزوده، یک درصد نیز به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده به عنوان سهم دولت اضافه می شود و هم زمان با دریافت مستقیما به ردیف درآمدی از بودجه واریز می‌شود.

طبق قانون برنامه، هرسال یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود که این میزان با توجه به مصوبه امروز مجلس در سال 93 به 2 درصد افزایش پیدا کرده است.

با توجه به این که نرخ مالیات برارزش افزوده در سال جاری6 درصد است طبیعی است که با این مصوبه و افزایش 2 درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده این نرخ در سال 93 به 8 درصد افزایش یافت.

این قانون با 147 رای موافق، 33 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

بدون نظر
  1. مالیات می گوید

    بالاترین سودی که در بازار بازای پول میدهند سه الی چهار درصد است اما دارایی بدون اینکه هیچگونه وجهی به کسی بدهد ۸درصد درآمد ناخالص (و نه سود؟) را غیر از سایر مالیاتهای مستقیم و مالیات شغلی و غیره اخذ میکند… اگه ادامه بدم باز مدیر محترم سایت مثل همیشه کل مطلب رو حذف میکنه؟!

  2. رضا می گوید

    واقعا این نوع مالیات که ازکشورهای توسعه یافته اقتباس شده؛برای وضعیت حال حاضر اقتصاد کشور اجحاف مالیاتی و موجب افزایش تورم سالیانه است.بنده متحیرم چرادرابتدای امر,مقاومتی صورت نگرفت?!اولا محل مصرف این مالیات بایدشفاف و اثرآن بایدبرای مالیات دهندگان محسوس باشد ثانیاافزایش سالیانه آن باید حدیقف داشته باشدثالثافرارمالیاتی آن توسط برخی اصناف به آسانی اکنون مقدورنباشد.

  3. کاتب می گوید

    با این حساب دولت محترم دیگر نیازی به صدور نفت ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.