iran flag

راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری پس از تهران در اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اجرایی شد

  

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت در اجرای تکالیف و مقررات جاری کشور از جمله  بند «و» ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و بند «ب» ماده 12 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مواد 36 و 38 قانون خدمات کشوری و در راستای اهداف مقرر برنامه های پنج ساله قوه قضاییه و به منظور تکمیل و تجمیع بانک اطلاعاتی اشخاص حقوقی و ایجاد سلامت اداری ، سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری و اختصاص شناسه یکتا پس از تهران در اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اجرایی شد .

رحمتی زاده افزود با اجرایی شدن این سامانه مراجعه حضوری متقاضیان تاسیس و تغییرات شرکت ها  و موسسات غیر تجاری حذف و درخواست ها در فضای الکترونیکی و بر خط پذیرش و اصل اوراق و  صورت جلسات مرتبط هیات مدیره از طریق پست دریافت و مراحل ثبت شرکت و موسسات غیر حضوری و از طریق سامانه به صورت لحظه ای توسط درخواست کننده قابل پیگیری است.

وی شفاف سازی و سرعت بخشی در امور تاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی از جمله شرکت ها و موسسات غیر تجاری و حذف اوراق فیزیکی ، صحت سنجی اطلاعات از جمله شناسه ملی اشخاص حقوقی، کد ملی مدیران ،بازرسان، آدرس و کد پستی و تسریع در تعیین نام را بخشی از مزایای اجرایی شدن سامانه دانست .

رحمتی زاده گفت ارائه خدمات بازداشت و رفع بازداشت سرمایه به صورت الکترونیکی ، صدور کارت بازرگانی ، خدمات پلمپ دفاتر تجاری ،شناسایی بدهکاران مالیاتی و اجرایی شدن شق یک بند 56 قانون بودجه سال 1392 و دادن اطلاعات حجمی به مراجع ذی صلاح ، ارتباط با محاکم قضایی و دفاتر اسناد رسمی در فضای الکترونیکی و بر خط از دیگر مزایای اجرایی شدن سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است .

وی افزود در خراسان رضوی پس از تهران 77هزار و 986  شرکت و موسسه غیر تجاری به ثبت رسیده است که در ثبت اشخاص حقوقی از لحاظ آماری پس از تهران بعنوان دومین استان کشور تلقی می گردد .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی همراهی مردم شریف استان در اجرای تکالیف قانونی برای آسان و شفاف سازی ارائه خدمات مرتبط را خواستار شد و گفت راه اندازی سامانه های جامع مرتبط با ثبت شرکت ها موجب ارتقای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای کشور در مجامع بین المللی خواهد گردید و افزود تمام فرآیند های ثبت شرکت ها در سراسر کشور به صورت یکسان انجام می گیرد .

 

این گزارش می افزاید با حضور سه تن از کارشناسان اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دوره آموزش تئوری و عملی مرتبط با اجرایی شدن سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به مدت 2 روز در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی برگزار و کارشناسان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با نحوه کار سامانه جامع کشوری ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری آشنا شدند

 

 


 


 
 
   
 
 
 
 
 
   
 
 
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.