iran flag

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌‌شرقی گفت: مراحل ثبت و صدور مجوز اداری برای مؤسسات حقوقی از سوی مسئولان ثبت اسناد و املاک باید همراه با استعلام از این کانون وکلا باشد.

به گزارش نصر نیوز، حسن فرهودی‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کانون نهایت سعی را دارد که با عملیاتی سازی مجموعه نظارت ها و کارکردهای قانونی شرایط سالم و سهل الوصولی را برای دسترسی آحاد مختلف مردم به خدمات حقوقی مورد نیاز مردم ارائه کند.

وی همچنین با تشریح جایگاه استقلال قضا در فقه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،  اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مدنی و بزرگترین حوزه حقوقی جامعه از هیچ بودجه عمومی برخوردار نیست.

فرهودی‌نیا با ضروری توصیف کردن برنامه تحقق لایحه قانون استقلال وکلای دادگستری ، ابراز داشت: سال‌جاری از سوی این کانون تعداد 114 وکیل معاضدتی و نیز تعداد 38 وکیل تسخیری برای انجام امور مختلف کیفری و حقوقی مردم معرفی شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر که هم اکنون تعداد یک هزار و 183 وکیل پایه یک عضو فعال کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌شرقی هستند، گفت: در سال‌جاری تعداد بیش از 4هزار و 313  مراجعه کننده نیز از خدمات مشاوره‌ای رایگان این کانون بهره‌مند شده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت بهره مندی مردم از خدمات وکالتی نظام مند و سالم یادآور شد: تخلفات مربوط به عملکرد تخصصی و عمومی وکلای دادگستری آذربایجان شرقی از پایین‌ترین درصد وقوع کشوری برخوردار است.

فرهودی‌نیا با اشاره به اقدام مهم کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی برای ارائه خدمات رایگان مشاوره ای در محل ساختمان‌های مرکزی این کانون و اداره کل دادگستری آذربایجان شرقی ، خاطر نشان کرد : ارائه تمامی تسهیلات لازم  قانونی و اداری همواره برای جذب کارآموزان حوزه وکالت قضایی و صدور هدفمند پروانه فعالیت قانونی برای آنان در دستور کار کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی قرار دارد

http://nasrnews.ir/news/tabid/243/ArticleID/12954/ 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.