iran flag

بانک اطلاعات مشخصی برای مسکن‌دارها در کشور نداریم/اتاق اصناف می‌تواند این مشکل را برطرف کند(لطفآ با مطالعه این خبر راجع به اظهارات مصطفی قلی خسروی اظهار نظر فرمائید)

به گزارش پایگاه خبری آنلاین110

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور با بیان اینکه بانک اطلاعاتی مشخصی در کشور نداریم که بدانیم چه کسانی مسکن دارند، گفت: اتاق اصناف می‌تواند از اداره ثبت اسناد و مشاوران املاک اطلاعات اینکه چه کسانی مسکن دارند، را بخواهد.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، یکی از شرایط دریافت یارانه نقدی نداشتن مسکن عنوان شده است، آیا با توجه به اینکه بانک اطلاعاتی مشخصی در این خصوص وجود ندارد، این شرط به خوبی می‌تواند پیاده شود، افزود: افرادی داریم که مسکن دارند و آن را اجاره داده‌اند و خیلی‌ها هم هستند که در شهرستان‌ها مسکن دارند.

وی افزود: اداره ثبت اسناد نظم چندانی ندارد، وگرنه این اداره می‌توانست یک اطلاعات دقیقی از افرادی که دارای چند واحد مسکونی و سایر شرایط خانه‌دار شدن را به ما بدهد.

قلی خسروی تاکید کرد: سامانه املاک و مستغلات هم می‌تواند مبایعه‌نامه‌ها را در اختیار بگذارد و اینها در کنار آمارهای اداره ثبت اسناد در سایتی جمع‌آوری و بررسی شود که افراد این واحدهای مسکونی را قولنامه‌ای خرید کرده‌اند و یا اینکه دارای سند است.

وی افزود: بعد از این اقدام می‌توانند آمار بگیرند که به عنوان مثال فردی واحد مسکونی در شیراز خریداری کرده است و سند به نام او زده شده است و در تهران هم قولنامه‌ای اقدام به خرید مسکن کرده است، این موارد و آمارها را با این روش می‌توان جمع‌آوری کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت آنی می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشد، گفت: جا افتادن کد رهگیری در دفاتر املاک در چند ماه گذشته می‌تواند بسیاری از مشکلات را در آینده نیز مرتفع کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشاوران املاک می‌توانند با دادن آخرین آمار از طریق کد رهگیری چه تعداد واحد مسکونی در کدام مناطق و توسط چه کسانی معامله و یا به اجاره داده شده است.

وی اضافه کرد: سطح دسترسی به آمارها بالاتر از اختیار مشاوران املاک است بنابراین اتاق اصناف می‌تواند با خواستن از اداره ثبت و مشاوران املاک کمک بزرگی باشد برای اینکه چه کسانی دارای مسکن هستند و چه تعداد مسکن دارند


بدون نظر
  1. مرجانی می گوید

    سلام مثالهای زیادی بر فرمایشات جناب خسروی قابل تعمیم است است مثل جایی که گوشت نیست چغندر سالار است . یا گفتند خیاطها بیان پالون دوزها اومدند وقص علی
    هذا واقعا چرا ایشان نمیخواهند بپذیرند که جایگاه دلال درقانون تجارت کجاست واینکه میزان اعتماد عمومی به مشاورین املاک در کشور فقط سه درصد است لذا تلاششان قابل تحصین است اما صرفا از سر خیرخواهی متذکر میشود جناب خسروی شماره صندلی ای که انتخاب فرموده اند اشتباه و متعلق به غیر است در انتخاب جا بگونه ای عمل نمایند که مجبور به تعویض جا نشوند . و در آخر از همکاران در کانون میخواهیم که این اظهارات سطحی را جدی بگیرند وقتی جلوی رهگشا با اون قدرتش
    میشه وایستاد جلو یک اتحادیه هم میشه موفق باشید.

  2. ناشناس می گوید

    با عرض سلام و تشکر از پاسخ بجای همکار فهیم و محترم جناب اقای مرجانی

  3. خودم می گوید

    سلام به نظرم آقای مرجانی به درستی فرمودن جالب اینجاست که اداره ثبت اسناد و تبعا” دفاتر اسناد رسمی با وجود احراز صلاحیت برای شغلشان و این همه سازو کار مدون و راهکارهای نظارتی از نظر ایشان نظم چندانی ندارد در حالی که از هر چند ده میلیون معامله واقعه در دفاتر شاید یک یا دو معامله مشکل دار باشد آن هم در هر چند سال شاید یکی عمدی باشد اما در معاملات عادی در دفاتر مشاورین املاک !! این عدد هزاران برابر بزرگتر است شاید درستی این عرایض را بتواند از آمار پرونده های ورودی دادگاهها و همچنین مقایسه میزان اعتماد و اقبال عمومی به این صنف و سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی بتواند آزمود. هرچند آمار افرادی که به هر صورت در دفاتر مشاورین املاک مغبون می شوند و کار به رسیدگی قضایی نمی رسد را باید اضافه کنید همچنین وقتی در دفاتر مشاورین محترم املاک قولنامه صوری و معاملات ربوی و…. انواع و اقسام ناهنجاریهای قانونی و حتی شرعی اتفاق می افتد وقتی برای اخذ مجوز این صنف نه تحصیلات خاص و مرتبط و نه صلاحیتهای فردی خاصی ملاک نیست و وقتی نظارتی هرچند ناچیز بر معاملات واقعه وجودندارد ، چگونه می شود به آمار این صنف هم رده آمار اداره ثبت اسناد اعتماد کرد ؟

  4. پرهام می گوید

    باسلام اتفاقا” چندروز پیش یک واحد آپارتمان رو با چند کد رهگیری در بنگاههای تهران به چند نفر فروختند خبرش هم که پیچید بالاخره خرابکاری این طرح هم معلوم شد امیدوارم تازمانی که اینها دست به د امان ثبت ودفاتر وکاداستر وثبت آنی وغیره نشده اند وبه التماس نیفتادند آماری به این دلالها داده نشود تا حساب کار دستشون بیاد هرچند اگر آمار بگیری واحدهای آپارتمانی مخفی آقایون که بعضا” تا پنجاه واحدهم میرسه رو میشه دید وبعللللللله

  5. ناشناس می گوید

    مردم ایران به شیطان اعتماد دارند ولی به بنگاهی ندارند .چه میتوان کرد . ولی باز هم همت این آقا که کوتاه نمی اید .همکاران کانون مرکز یاد بگیرند .

  6. نیشابوری می گوید

    با سلام البته بد هم نمیگه سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی اصلا چرا اتاق اصناف به مشاورین املاک گزارش بدن اونا یه بانک جامع درست کنن اصلا چه ایرادی داره سازمان ثبت اسناد اختیار صدور اسناد مالکیت رو بده به قلی خان خودشون سند صادر کنن کد رهگیری هم که معتبر تر از سنده لابد دیگه یا
    یه ماده به قاون ثبت اضاف شه با این عنوان
    دفاتر اسناد رسمی موظفند خلاصه هر گونه معامله اموال غیر منقول را بر روی اوراق مخصوصی که توسط قلی خان در اختیار دفاتر قرارداده شده چاپ و به نزدیک ترین مشاور املاک تحویل نمایند آیین نامه چگونگی انجام این ماده بعدا توسط سازمان و قلی خان منتشر خواهد شد.

  7. امانتدار می گوید

    در صداقت و بی طرفی بنگاهها جای هیچ شک و تردیدی نیست!

  8. بی نشون می گوید

    دوستان و همکارن عزیز صحبت کردن و کامنت گذاشتن توی سایت کانون دردی از دردهای ما دوا نمیکنه و فقط یادآوری دردهاست و آب در هاون کوبیدن

  9. 123 می گوید

    با سلام خدمت همکاران غزیز در مشهد مقدس ایا این اشخاص در حد و اندازه هسن که ما به حرفایشان توجه کنیم

  10. جارچی می گوید

    مردم حواسشان باشد : سازمان ثبت و دفاتر اسناد نزدیک به یک قرن است که اطلاعات املاک و اموال مردم را ثبت و ذخیره کرده اما به این راحتیها و بدون حکم از مراجع قضائی هیچگونه اطلاعاتی تا به حال حتی به سایر ادارات دولتی نداده اند اما رئیس بنگاه های املاک هنوز هیچی نشده و هیچ اطلاعات واختیاری ندارند و کسی از آنها چیزی نخواسته برای خودشیرینی و خودحفظکنی(اصطلاح جدیده؟) همه جا، جار میزنند که کی چی داره و چجوری بدست آورده وای به حال مردم اگه به اونها اختیار و اطلاعاتی داده بشه؟…

  11. ناشناس می گوید

    همکار گرامی آقای مرجانی تشکر از پاسخ مسکت و دندانشکن جنابعالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.