iran flag

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان: تعرفه‌های دفترخانه‌های اسناد بر اساس ارزش معاملات تعیین می‌شود


امیرمسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه نظارت بر نحوه کار دفترخانه‌ها به سه طریق انجام می‌شود، اظهار کرد: نظارت از طریق بازرسان کل ثبت اسناد، بازرسان کانون سردفتران و دفتریاران و بازرسان اداره امور مالیاتی انجام می‌گیرد.


وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف به کانون سردفتران مراجعه و شکایت خود را مطرح تا به مشکلشان رسیدگی شود.


رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان در مورد تعرفه‌های دفترخانه‌های اسناد رسمی تصریح کرد: در این زمینه پارامترهای متعددی اثرگذار است که مبنای اساسی آن ارزش معاملاتی است که اداره دارایی تعیین می‌کند.


وی ابراز کرد: هرگونه طرح جدیدی نیاز به قانون‌گذاری و تعرفه‌ها نیز نیاز به بازنگری دارد.


مرادی با اشاره به اینکه قانون حاکم بر دفترخانه‌ها از سال 54 تاکنون ثابت مانده خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات و تحولات، ضرورت ایجاب می‌کند که اصلاحات در کانون دفاتر حتما انجام شود.


رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان با بیان اینکه همه مشاغل هر سال افزایش تعرفه دارند، تاکید کرد: تعرفه‌های دفترخانه‌های اسناد رسمی هر چهار سال یک مرتبه افزایش پیدا می‌کند که این امر موجب بی‌عدالتی شده است.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921219000463

بدون نظر
  1. دیده بان می گوید

    سلامتغییر تعرفه هر چهارسال موجب بی عدالتی نیست این عین بی عدالتی است آیا مدیران سازمان و صادر کنندگان تعرفه خودشان حاضرند حقوق دو سال قبل را دریافت کنند چگونه است که جرائم سردفتران سالانه بر اساس کمیته تعیین جرائم تغییر و افزایش میابد اما تعرفه تحریر نه؟!. قبوض آب ، برق ، گاز و تلفن و غیره و ملزومات و بیمه و حقوق کارکنان براساس قیمت واقعی و تعرفه کشوری از مادریافت میشود ولی تعرفه ما هر چهار سال براساس قانون سال ۵۴ !!! فکرش را که میکنم سردرد میشوم که بی تفاوتی به نحوه ارتزاق کارکنان دفاتر اسناد رسمی و حاجات بجای خانواده آنان نه تنها بی عدالتی بلکه ظلم فاحش هست مسولان فقط سران دفاتر را می بینند شاید لازم است نگاهی هم به کارکنان آنها داشته باشید .

  2. حسین ف می گوید

    خودسازمان ثبت ونگاه تنگ نظرانه ایشان موجب فساد دردفاتر ودریافات زائد برتعرفه می شود

  3. سردفتر می گوید

    درعوض سازمان ثبت هرروز درتعرفه های مربوط به خود تجدید نظرمی کند ومجلس محترم هم نسبت به تامین درآمدهای مختلف برای آنها اقدام می کند دفاتر هم چشم شان کور باید تمام هزینه های تحمیل شده به آنهارا تحمل کنند وجیک هم نزنند.ارتش چرا ندارد.

  4. صادقی می گوید

    به نام خدا
    باسلام و تبریک سال نو

    جالبه تعرفه حق الثبت و همه چیز بالا رفته در حالیکه یک ریال به تعرفه حق التحریر دفترخانه ها اضافه نشد! خواهشمند است راهکاری پیشنهاد شود تا تعرفه حق التحریر هم مثل همه نرخها سالانه تغییر یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.