iran flag

پیرو خبر شماره 1302 (ذیل) آموزش تکمیل و ارسال صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق.م.م به صورت آفلاین (اخطار به همکاران: مهلت ارسال فقط تا پایان اسفند ماه جاری)

برای تکمیل و ارسال صورت معاملات فصلی به صورت آفلاین ابتدا به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://www.tax.gov.ir/Entrance/ مراجعه نموده و در سمت راست روی لینک صورت معاملات فصلی کلیک نمایید و وارد صفحه مربوطه شوید و در پایین صفحه روی لینک " دریافت نرم افزار غیربرخط " کلیک نمایید و نرم افزار را دنلود نمایید.

فایل نرم افزار به صورت فشرده می باشد پس از باز کردن پوشه مربوطه روی فایل اجرایی کلیک نموده و نرم افزار را نصب نمایید. پس از نصب نرم افزار در پوشه نرم افزار دنلود شده روی فایل اکسس TTMS.mdb راست کلیک نموده و فایل Extract to the specified folder را انتخاب نمایید و آنرا در مسیر دلخواه در یکی از درایوهای خود ذخیره نمایید. سپس به پوشه مورد نظر رفته و روی فایل اکسس راست کلیک و گزینه کپی را انتخاب نمایید و قبل از Paste کردن باز هم روی فایل مورد نظر راست کلیک نموده و گزینه Rename را انتخاب نمایید و نام فایل مورد نظر را تغییر دهید به عنوان مثال TTMS 1-Bahar 91 ( بهتر است نام فصول را قید نمایید تا هنگام انتخاب فایل اکسس هنگام تکمیل به راحتی بتوانید فصل مورد نظر را انتخاب نمایید) و شش بار فایل مورد نظر را Paste نموده و نام آنرا برای فصل و سال مورد نظر تغییر دهید.

حال روی شورتکات برنامه در دسکتاپ کلیک نموده و برنامه را اجرا نمایید . با باز شدن برنامه  تصویر زیر را مشاهده می نمایید از شما می خواهد فایل اکسس مورد نظر را انتخاب نمایید.

برای انتخاب فایل اکسس روی گزینه " انتخاب فایل اکسس " در گوشه بالای سمت راست کلیک نموده و به مسیر فایلهای اکسس که قبلا با نام فصول ذخیره نموده اید رفته و فایل اکسس فصل و سال مورد نظر را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب فایل اکسس مورد نظر روی " ورود اطلاعات فروش " در بالای برنامه کلیک نمایید.

در کارد باز شدهتیک گزینه « معاملات کمتر از 10% مبلغ حد نصاب برای ثبت مجموع فاکتورهایی با مبلغ هر فاکتور کمتر از 8008000 ریال از این گزینه استفاده شود» را بزنید و در قسمت «مبلغ خالص ( تجمیعی)» جمع کل حق التحریر سه ماهه مورد نظر و در قسمت «مالیات ارزش افزوده ( تجمیعی )» مالیات واریزی و در قسمت «عوارض ارزش افزوده ( تجمیعی)»  مبلغ عوارض واریزی را قید نمایید ( منظور از مالیات و عوارض همان مالیات و عوارض درصد ارزش افزوده می باشد.) که این مبالغ را می توانید از روی فرم های اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده که در پایان هر فصل ارسال نموده اید تکمیل نمایید. اگر پرینت این اظهار نامه ها را در اختیار ندارید می توانید با مراجعه به لینک  http://www.evat.ir/vatlogin/frmtaxreturnview.aspx به سوابق اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده خود دسترسی یابید.) (نکته: در صورتی که سندی ثبت شده باشد که حق التحریر آن بیش از مبلغ 8008000 ریال باشد بایستی اطلاعات مرتبط به آن سند را مجزا ارسال نمود)

  پس از ورود اطلاعات خواسته شده روی گزینه ثبت کلیک نمایید تا اطلاعات ثبت گردد.سپس روی گزینه انصراف در کادر جدید باز شده کلیک نمایید و به تب " عملیات " در سربرگ نرم افزار رفته و روی گزینه " ارسال اطلاعات فروش " کلیک نمایید

 در کادر باز شده فصل مورد نظر را انتخاب و سال مورد نظر را نیز دستی وارد نمایید و روی گزینه " تایید و ادامه " کلیک نمایید.

در صفحه باز شده روی گزینه " بررسی داده ها کلیک نمایید.

و مشاهده می کنید که پیام زیر ظاهر می گردد.

آنرا تایید نمایید. تا اطلاعات کلی برای ارسال در  بالای صفحه ظاهر گردد. ارقام آنرا چک نموده و از صحت ان اطمینان حاصل نمایید.

حال روی گزینه " ارسال اطلاعات / تحویل سی دی به سازمان " کلیک نمایید. ( چون ارسال اطلاعات برای کسانی است که نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نکرده اند) روی گزینه " نام کاربری ندارم کلیک نمایید.

مشاهده می کنید که پیام زیر ظاهر می گردد.

 حال به قسمت خواسته شده مراجعه نمایید.( روی گزینه های انصراف کلیک نموده و از این قسمت خارج شوید و به صفحه اصلی نرم افزار برگردید) و در تب " انتخاب فایل " روی گزینه " مشخصات و صحت سنجی " کیلک نمایید. و در این قسمت گزینه " فروش " را انتخاب نمایید.

 در کادر باز شده اطلاعات خواسته شده را تکیمل نمایید

 

( اطلاعات توسط سردفتر تکمیل شود و بند " ب " انتخاب گردد) سپس روی ثبت اطلاعات کلیک گردد.تا پیام زیر را مشاهده کنید.

 پس از ثبت اطلاعات گزینه " چاپ صفحه " فعال می شود. دو نسخه از ان پرینت گرفته یکی برای دارایی و یکی برای بایگانی دفترخانه ، و فایل اکسس فصل و سال تنظیم شده را بایستی روی یک سی دی رایت نمایید( برای هر فصل یک پرینت و یک عدد سی دی حاوی فایل اکسس تهیه نمایید). به همین ترتیب برای سایر فصول و سالهای خواسته شده عمل نمایید. در نهایت بایستی هفت عدد سی دی و هفت برگ کاعذ پرینتی که به امضا سردفتر رسیده تهیه نموده و تحویل اداره دارایی خود نمایید.

البته توصیه می کنم همکارانی که نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نموده اند از طریق آنلاین کارهای خود را انجام دهند چون از طریق آنلاین راحت تر و کم دردسر تر است و نیازی به پرینت و تهیه سی دی و تحویل به دارایی محل نیست. البته امیدوارم که دفاتر با رایزنی کانون محترم از شمول این ماده خارج شوند و یا تصمیماتی اتخاذ شود که در آینده با هماهنگی با اداره ثبت این اطلاعات از اداره ثبت دریافت شود . هر چند که این اطلاعات موازی کاری با اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده و همچنین دفتر درآمد و هزینه است. با تشکر از همکار گرامی جناب مهدی لندرانی سردفتر 4 سبزوار

http://notary4.blogfa.com/

 
۹ نظرات
  1. ناشناس می گوید

    از کانون محترم تقاضا دارم جهت ارسال آمار حداقل تا ۱۵ فروردین مهلت اخذ نمایند . آخر سال واقعا فرصتی برای انجام این کار نداریم .

  2. ناشناس می گوید

    سلام
    از گذاشتن این مطلب واقعا ممنون

  3. ناشناس می گوید

    سلام از اینکه ما را از سردرگمی نجات دادید ممنون – لطفا به همین وضوح راجع به دفتر درامد مالیات مشاغل که از دارایی اخذ کرده ایم توضیحات صریحی بنویسید ( منظور شیوه نگارش و پر کردن دفتر است ) – بازم ممنون

  4. حسین ف می گوید

    همه اش موازی کاری وبروکراسی اداری وکارهای زائد وبی فایده است به خاطر ضعف مدیریت درسازمان دارایی که تاوانش راباید مردم بدهند

  5. f می گوید

    حدنصاب برای سال۹۱ مطابق سال ۹۲ مبلغ ۸۸۰۰۰۰۰ ریال درنظرگرفته شده است..
    نتیجه چیست؟

  6. فرهودی می گوید

    هزینهای جانبی بیشترازخود مالیات شده بهتر نیست یه فکر کم هزینه تری کنید

  7. ثمین می گوید

    سلام از مطالبتون ممنون اگه ممکنه به صورت آنلاین هم راهنمایی کنید که چطور صورت معاملات را تنظیم کنیم با تشکر و خسته نباشید

  8. ثمین می گوید

    سلام از مطالبتون ممنون اگه ممکنه به صورت آنلاین هم راهنمایی کنید که چطور صورت معاملات را تنظیم کنیم با تشکر و خسته نباشید

  9. reza می گوید

    سلام! تمام کشورهای دنیا تحت استعمار انگلیس است انگلیس ازطریق دکل های مخابراتی امواجی را به سطح زمین می فرستد که باعث می شود مردم اعصابشان ضعیف وخرد شود آمار طلاق به همین دلیل بالاست به دلیل حساسیت ها واعصاب خرد کردن هایی که این امواج دارند باعث می شود که زوجین با یکدیگر جر وبحس ودعوا داشته باشندواز یکدیگر جدا شوند انگلیس این کار را به این دلیلانجام وی دهد که جمعیت کشور ها با جدا شدن زوجین کاهش دهد وهمینطور سر مردم را با درگیر شدن با یکدیگر گرم کنند که به سمت سیاست نروند 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.