iran flag

تنها راه مبارزه با فساد اصلاح شیوه‌هاست/اجرای ثبت الکترونیکی اسناد یکی از موفقیت‌های سازمان

مشهد – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تنها راه مبارزه با فساد در حوزه اداری را اصلاح شیوه‌ها دانست و افزود: اجرایی شدن ثبت الکترونیکی اسناد در سال 92 یکی از موفقیت‌های این سازمان قلمداد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تویسرکانی قبل از ظهر پنچشنبه در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در حال حاضر افزایش بهره‌وری با استفاده از فناوری‌های نو به ارتقاء خدمات و دسترسی بهتر به ثبت اسناد کمک می کند و مسائلی در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد که تلاش شده تا این مشکلات از بین برود.

وی تاکید کرد: ارائه نقشه‌های مالکیت در بخش‌های مختلف از اقدامات مجرمانه و زمین‌خواری جلوگیری می کند و در این سازمان تلاش شده تا با فساد مقابله شود و از سویی مدیریت جهادی یک مدیریت عالمانه است که می تواند ما را در رسیدن به اهداف و جلوگیری از مفاسد اقتصادی یاری کند.

ثبت اسناد سازمانی درآمدزا است

وی با بیان اینکه گرفتاری‌ها و مشکلات منابع مالی در این سازمان وجود دارد، ادامه داد: سازمان ثبت اسناد سازمانی درآمدزا است و در حال حاضر میزان درآمد ما نسبت به سال گذشته 70 تا 80 درصد افزایش داشته اما باید از این میزان نیز بیشتر باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: امروز باید وابستگی سازمان ثبت به سبک کاغذی و سنتی از بین برود تا دیگر به بایگانی در مراکز نیاز نداشته باشیم و کارها به صورت الکترونیکی انجام شود.

تویسرکانی یادآور شد: هم اکنون مالکیت ثبت کاغذی حذف شده و این مقوله نقش مهمی در شفاف‌سازی و ارتقای سلامت اداری دارد.

نیاز جدی برای آرشیو پرونده‌ها

وی تصریح کرد: امروز باید بایگانی مراکز حذف شود اما نیاز جدی برای آرشیو پرونده‌ها در بخش‌های مختلف وجود دارد و باید در حوزه آرشیو و داده‌های آماری پرونده‌ها به خوبی پیش برویم.

وی بیان کرد: در گذشته سالانه چندصد هزار نفر به ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه می‌کردند و اکنون این میزان کمتر از یک‌دهم شده است.

6 میلیون سند مالکیت به صورت کاداس در اختیار مردم قرار گرفته است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اینکه سال گذشته این سازمان20 هزار بازرسی فیزیکی داشته، بیان کرد: هرچند که به اعتقاد بنده این بازرسی‌ها کارآمدی لازم را ندارد و در کنار تمامی موارد گفته شده این سازمان مشکلاتی نیز دارد که از جمله آن می توان به استیجاری بودن بیش از نیمی از ساختمان ها و نبود خودرو در بیش از نیمی از واحدهای ثبتی اشاره کرد.

وی با اشاره به سند دار کردن اراضی فاقد سند اظهار کرد: برای املاک دولتی و مردمی سندهایی صادر شده و در این راستا باید با اجرای قانون از میزان تخلفات کم کرد. همچنین در حال حاضر 6 میلیون سند مالکیت به صورت کاداس در اختیار مردم قرار گرفته و هنوز 25 میلیون سند در دست مردم است و باید با مدیریت هوشمندانه این اسناد مالکیت را الکترونیکی کرد.

همکاری 1500 نفر از قضات با سازمان اسناد و املاک کشور

تویسرکانی از عدم حضور قضات به عنوان یک ضعف یاد کرد و گفت:  1500 نفر از قضات کشور با ما همکاری می‌کنند اما با توجه به اینکه کار قضات بسیار زیاد است رسیدگی به پرونده‌ها که خواست جدی مردم است به کندی پیش می رود طوری که در حال حاضر صدها هزار پرونده پشت در کمیسیون به علت عدم حضور قضات باقی مانده است.

به گفته وی در حال حاضر مجوز احداث 162 پروژه ساختمانی دیگر و 29 پروژه ساختمانی به مساحت 62 هزار متر برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کشور گرفته شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه تامین منابع استانی بیان کرد: در حوزه نیرو انسانی بنا بود استانها از منابع استانی که دریافت می‌کنند درآمد داشته باشند و مطابق آمار این درآمد 250 میلیارد تومان بوده و برای تامین نیازهای استانها مجبور شده‌ایم از منابع ستادی 100 میلیارد تومان کمک کنیم

http://mehrnews.com/detail/News/2268053

بدون نظر
  1. svntjv می گوید

    باسلام
    جناب دکتر ازمشکلات ثبت آنی که دفاتراسنادرسمی راگرفتارکرده کمی سخن بگویید.

  2. ناشناس می گوید

    از رئیس سازمان خواهش دارم در خصوص برداشته شدن دفاتر ثبت دفترخانه نیز فکری کنند واین دفاتر تقریبا با ثبت آنی از حیز انتفاع خارج شده اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.