iran flag

هشدار «سازمان ثبت احوال کشور»: وثیقه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی، جرم است

سازمان ثبت احوال کشور»، به صاحبان شناسنامه و کارت ملی و هچنین کسانی که این اسناد هویتی را به عنوان وثیقه محسوب می کنند، هشدار داد ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی، در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و هم برای گیرنده شناسنامه، جرم است.

به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، مهدی تدین، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور، با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور، سازمانی حاکمیتی و زیرساختی و یکی از مهم ترین ماموریت های آن، صدور اسناد هویتی برای همه ایرانیان در همه مناطق جهان است، افزود: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

 

وثیقه گذاشتن شناسنامه و کارت ملی جرم است
 

وی افزود: برای حفظ این سند حاکمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود نظیر شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند. ‌

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، تصریح کرد: اسناد هویتی برای شناسایی افراد است که به وسیله آن می‌توانند هویت و تابعیت خود را ثابت و از حق خود دفاع کند.

 

تدین با اشاره به اینکه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می‌شود، تاکید کرد: به همین علت، مردم باید در نگهداری و حفظ و حراست از اسناد هویتی خود نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان را افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار ندهند.
 

وی افزود: همچنین دست‌کاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می‌ شود و با توجه به اینکه افراد با این مدرک می‌توانند در هر شهر یا نهادی، هویت خود را معرفی یا از حق خود دفاع کنند، لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کنند.

http://www.irinn.ir/news/49121/%D9%88%D8

بدون نظر
  1. ترسو می گوید

    براساس کدام قانون جرم است؟! کم مانده که فتوی بدهند شرعاً حرام است؟! فعلاً که وسیله ای هرچند نامناسب برای گروکشی است و جامعه هم درگیر آن است و هیچ منع قانونی (یاشرعی) هم ندارد و از دست ثبت احوال و … هم کاری برنمی آید…. فقط مدیر سایت میتواند نظر را حذف کند… خلاص؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.