iran flag

معاون رییس قوه قضاییه: ارتقاء جایگاه سردفتری درکشور از دغدغه های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است

جامعه سردفتری مجموعه ارزشمندی است که کار حاکمیتی انجام می دهد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حداکثر تلاش خود را برای ارائه بهینه خدمات به مردم شریف و ارتقاء جایگاه و مقبولیت عمومی این مجموعه در جامعه به کار می گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر تویسرکانی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با روسای کانونها و جوامع سر دفتران و دفتریاران اسناد رسمی سراسر کشور ضمن اعلام این مطلب، با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار و فرآیندهای اداری برای رسیدن به سلامت اداری، افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مردم گفت: بهتر است منابع و امکانات، با هزینه کمتر و خدمت بهتر و ارزان تر به مردم ارائه شود، چرا که برخی از هزینه ها به صورت پنهان بر کشور و مردم تحمیل می شود و این موضوع در برنامه پنجم توسعه، سند چشم انداز 20ساله و تعابیر مختلف از سوی مقام معظم رهبری نمایان و بر آن تاکید شده است.
وی افزود: برای طی کردن سریع مسیر توسعه باید به تمام این نکات توجه شود چرا که در غیر این صورت به نقطه مطلوب نخواهیم رسید.
معاون رییس قوه قضاییه اظهار داشت: در ابتدای اجرای صدور اسناد به صورت الکترونیکی، مشکلات و مخالفتهایی با این طرح ابراز شد ولی با اجرای آن اکنون ده ها میلیون کاغذ و اوراق در سیستم دفاتر اسناد رسمی حذف شده که این نشان دهنده فرهنگی است که برای اجرای ثبت الکترونیکی اسناد در سراسر کشور در بین تمامی سران دفاتر ایجاد شده است.
دکتر تویسرکانی گفت: با اصلاح فرآیندها و ایجاد سامانه های الکترونیکی، تحولات چشمگیری در نحوه خدمت رسانی به متقاضیان صورت گرفته و به سمت الکترونیکی کردن تمامی فرآیندهای ثبتی در حرکتیم.
وی بیان داشت: برای اجرای ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی نیازمند بهره گیری از زیر ساخت های موجود در کشور از جمله اینترنت و سامانه های برخی دستگاههای اجرایی بودیم که در ابتدای امر برخی از این عوامل دچار نواقصی بود که با پیگیری های به عمل آمده این مشکلات مرتفع گردید و هم اکنون وضعیت فعالیت این سامانه در شرایط مطلوبی قرار دارد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با الکترونیکی شدن ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی نیز از صدها هزار مراجعه به سازمان ثبت کاسته شد و هم اینک خدمات بهتر، سریعتر و بالاتری به مردم ارائه می شود.
وی ابراز امید واری کرد در آینده نزدیک با فعالیت هایی که در حال انجام است بتوان برخی از دعاوی مربوط به اسناد رسمی را در ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت با فرایند مختصرتری انجام داد تا هم از بار سنگین پرونده ها و دعاوی مستند به سند رسمی در دادگستری کاسته شود و هم خدمات بهتری به مردم  ارائه گردد.
دکتر تویسرکانی در انتهای سخنان خود بر تعامل هرچه بهتر کانونها و جوامع سردفتری سراسر کشور با این سازمان و تشکیل هرچه سریعتر کانونهای استانی تاکید نمود.
محمد رضا دشتی رییس کانون سردفتران و دفتریاران نیز در این دیدار، اقدامات انجام گرفته در سازمان ثبت در خصوص الکترونیکی شدن فرآیندها و به خصوص اجرای ثبت آنی معاملات را انقلابی بزرگ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد و گفت: تغییراتی که در سازمان ثبت برای حرکت از ثبت سنتی به سوی الکترونیکی شدن کارها انجام شده، با مشکلاتی روبرو بود که با همکاری سران دفاتر اسناد رسمی و بخش های مختلف این سازمان، با موفقیت انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد که در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است سران دفاتر هم بتوانند سهم مهمی در تحقق این امر داشته باشند.
در ابتدای این دیدار، تعدادی از سران دفاتر اسناد رسمی به نمایندگی از روسای کانون ها و جوامع سردفتری سراسر کشور نکاتی را در خصوص تعامل هرچه بهتر کانونها و جوامع سر دفتری با سازمان ثبت اسناد و املاک،  پرداخت هزینه ها به خزانه، حذف دفاتر مطرح کردند.

 

بدون نظر
  1. سردفتر حاضردرچلسه می گوید

    باسلام
    چرابه سخنان نمایندگان کانونها وجوامع که با تفصیل بیشتری ومضوعات مهم تری گفته شده توجه نشده است .امانت داری درنقل خبر خیلی توصیه شده است .

  2. سرمحضردار می گوید

    اگر به فکر جایگاه سردفتری بودند که بین دفاتر تبعیض قایل نمی شدند. چرا بفکر تقسیم اسناد و تامین حداقل در آمد دفاتر نیستند. دفتری که درآمدش کفاف هزینه ها را ندارد چطور می تواند سالم کارکند.فقظ نظارت کافی نیست. حمایت حمایت حمایت…

  3. ناشناس می گوید

    جناب اقای دشتی عزیز
    انقلاب بزرگتر تقسیم اسناد می باشد.

  4. امیدوار می گوید

    انشالله بزودی دفاتر جاری حذف ، پرداخت هزینه ها آنلاین ، تعرفه های حق التحریر اصلاح و در حرکتی بزرگتر رویای تقسیم اسناد محقق گردد.

  5. سررایانه می گوید

    بنده به تقسیم اسناد اعتقاد ندارم
    لطفا” مرحمت نموده بحث تقسیم اسناد را فراموش کنید سردفتران با سابقه حق دارند بیش از سردفتران جدید سند تنظیم نمایندو بهره مالی ببرند

  6. ناشناس می گوید

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمین

  7. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    سلام
    فعلا” که مرکز تعویض پلاک و کارمند جزء آستانقدس عطا محمد نادی از همه قدرتمند تر هستند که یک تنه همه سردفتران مشهد را حریف شد.

  8. دفتر یار می گوید

    با سلام در آمدبه زیر خط فقر رسیده از کدام ناحیه باید حمایت شویم شرمنده خانواده شده ایمم مسئولین باید قانونا توجه کنند

  9. سردفتر امیدوار می گوید

    با سلام خواهشمند است تحریر اسناد را تجدید نظر نمایید و تقسیم اسناد بر دفاتر حاکم شود

  10. كارمند بي مزد و مواجب سازمان ثبت می گوید

    سلام . به نظر میرسد اگر توضیحات بیشتری راجع به نظرات نمایندگان کانونها و همچنین پاسخهای ریاست محترم سازمان ثبت داده میشد و همکاران بیشتر در جریان امور قرار میگرفتند بهتر بود .

  11. سردفتر می گوید

    همه امور تامین مالی دفاتراست و بس که تا کنون هیچ نوجه به ان نمیشود اخر سردفتران هم در این جامعه زندگی میکنند با این تورم چه کنیم

  12. کوثر ( خیر کثیر) می گوید

    اگر داعیه حکومت اسلامی داریم باید مدبرانه و هوشمندانه تلاش کنیم تا زمینه تخلف و رقابت ناسالم و بی عدالتی را از بین ببریم و این مهم محقق نمی شود مگر با احیاء کمیته تقسیم اسناد . و شهرهایی که به در این مهم موفق شدهاند می گویند :انکه از خود گذشت از پل گذشت …یاحق

  13. حسین ف می گوید

    به این سخن ریس سازمان توجه کنید(هزینه کمتر و خدمت بهتر و ارزان تر به مردم ارائه شود،)حال بامقایسه کنید باافزایش هزینه های ثبتی ذیل(۵۰۰۰به ۲۰۰۰۰حق الثبت غیرمالی/هزینه پستی ارسال سند۶۰۰۰هزینه صدور الکترونیکی سند۵۰۰۰ استعلام ثبت از۸۰۰۰به ۱۰۰۰۰هزینه صدور سند تک برگی از۲۵۰۰۰به ۵۰۰۰۰تومان الی آخر اما تابه افزایش حق الحریر می رسیم مسولان مردم راافرادی مستضصعف وضعیف جلوه می دهند وای ازاین ظلم سازمان ثبت وسکوت مادفاتر

  14. ابراهیم پوربافرانی سردفتر 176 مشهد می گوید

    ضمن تشکر از سازمان محترم ثبت اسناد و املاک کشور و کانون محترم سردفتران و دفتریاران خصوصا جناب آقای دشتی اردکانی و همکاران عزیز در دفاتر اسناد رسمی کل کشور جهت تحقق بخشیدن به ثبت الکترونیک امیدواریم در راستای تکمیل فرآیند الکترونیکی شدن ثبت اسناد وکاهش هزینه هاو حفظ حقوق بیت المال و صرفه جویی در مصرف کاغذ و بسیاری از دلایل دیگر ثبت در فتر جاری نیز حذف شود و همچنین تقسیم اسناد بطور عادلانه میان دفاتر انجام شود تا تمامی دفاتر با اتکال به خداوند رحمان وامید بیشتر و با نیرویی مضاعف نسبت به انجام وظایف قانونی خود کمافی السبق عمل نمایند و رقابتهای ناسالم نیز اگر باشد از بین برود انشاءالله

  15. ارش می گوید

    با سلام خدمت همه همکاران مشکل فعلی ما حذف دفاتر جاری است

  16. سردفتر خوب می گوید

    همکار گرامی نمی توانید انتظار داشته باشید مسئله ای را به صرف اینکه شخص شما به آن اعتقاد ندارید دیگر همکاران فراموش نمایند. در اینکه همکاران مجرب و پیشکسوت ما حق بیشتری نسبت به بقیه همکاران جدید الورود به این عرصه دارند شکی نیست تمامی ما تازه کاران برای این عزیزان احترامی در خور شانشان قائلیم. اما لحظه ای خود را به جای سردفتری تصور نمائید که حتی امر ثباتی دفتر را شخصا انجام می دهد اما در فروردین ماه پس از کسر هزینه های دفترخانه فقط مبلغ یکصد هزار تومان برای ایشان باقی مانده است. که البته این مبلغ را نیز هم می توان برای استهلاک کیف و کفش و البسه ایشان در نظر گرفت . حال آنکه نظافت چی این دفتر خانه که هر دو هفته یکبار برای نظافت پله های دفترخانه مراجعت می نماید درآمدش از سردفتر محترم به مراتب بیشتر خواهد بود. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : یکاد الفقر ان یکون کفرا : فقر موجب لغزش و خطا می گردد این هشداری جدی است . خصوصا در حرفه حساس و پر مخاطره سردفتری که تبعات لغزش در آن گریبان گیر کل جامعه خواهد گردید .

  17. دفتریار سردفتر خوب می گوید

    گردنمان را کج نموده ایم و التماس می کنیم : تقسیم اسناد تقسیم اسناد … و کسی اعتنائی نمی نماید. همگی فقط نظاره گر و مستمع بی عملند . به راستی جایگاه سردفتری می بایست اینگونه باشد ؟

  18. همکار دفترخانه می گوید

    در جواب به سر رایانه به نظر اینجانب از آنجا که دفاتر قدیم به لحاظ مالی بار و بندیل خود را بسته اند و دیگر نیازی به سند در آنها احساس نمیشود خواهشمند است در بحث تقسیم اسناد هم نظری ندهند البته با عرض پوزش از همکاران پیش کسوت و قدیمی

  19. دفترخانه می گوید

    اینکه ریاست محترم میگویند اوراق حذف شده برگه اچارهایی که با هزینه دفترخانه تامین میشود که هنوز حذف نشده پس برای تامین هزینه اوراق دفترخانه راهکاری اندیشیده شود و هزینه بهای اوراق در تحریر دفترخانه در آینده گنجانده شود و دفاتر هم که هنوز حذف نشده پس هرچه سریعتر درخصوص حذف دفاتر هم فکری بکنید.

  20. ناشناس می گوید

    سردفتری رو میشناسم اکثراوقات درمحل کارش حضور نداره دفترش پاتوق بنگاهدارای ماشینه والبته افرادی که اونجا مشغول کارند درامرسفیدامضای اتوموبیل فعالیت بسیارحرفه ای ودرخورتوجهی دارن

  21. ابروی مسلمان می گوید

    مسئولین بزرگوار ایا صدای این سردفتران قانونمند را که دردمندانه و باکمال احترام از شما تقاضای اجرای عدالت و تقسیم عادلانه اسناد را می کنند می شنوید ایا سردفتر با این مسئولت عظیمی که دارد ابرومند و با خاطری اسوده در این جامعه زندگی کند به والله قسم با کلی شرمندگی لباسهای دست دوم نزدیکان را برای پاره تنمّ فرزند خرسالم میگیرم همیشه چون سعی کرده ام سالم کار کنم و بی توجهی به خلا قانون احیائ کمیته تقسیم اسناد این پیامدها را داشته و حال انکه با کوچکترین اشتباه غیر عمد روزگارش تباه می شود مانند اتفاقی که برای همکار بزرگوارم در اصفهان افتاد و برای یک کپی بابر برگه ابرازی دادگاه وثیقه صد میلیونی بریده است اتفاقی که می توانست برای هر سردفتری بیافتد خدایا به تو پناه می بریم

  22. سردفتر 292 مشهد می گوید

    انشاء الله با تلاش شما و سایر همکاران مشکلات مرتفع شود از دست ما که کاری ساخته نیست شاهدیم و ناظر!

  23. س.ا می گوید

    به نام خدا
    با سلام خدمت کلیه همکاران
    ما که از الکترونیکی شدن فقط افزایش حقوق دولتی را شاهد بودیم
    شما تعرفه ها را افزایش دهید قیمت سند غیر منقول واقعی گردد جایگاه ما بالا میرود.حالا همه چیز دفاتر درست است فقط جایگاه آنها باقی مانده.

  24. دفتریار می گوید

    سلام در جواب آقای سررایانه باید بگم دفترخونه هست که حدود دو-سه سال بیشتر سابقه کار نداره اما همه بانکای خصوصی و بنگاهها و شهرداری و مسکن شهرسازی و… رو قبضه کرده تازه برای کمسیون تقسیم هم سر خورد میکنه که سند بگیره ودر مقابل سردفترانی هستند که این کارا رو خلاف شئون سردفتری می دونن که بخوان برن التماس بنگاه دارو بکنن که سنداشو بیاره محضرشون این خونه از پایبست ویرانه که اداره ثبت و خود سردفترا و کانون باید دخالت کنن و جلو این کارا رو بگیرن و عدالت رو رعایت کنن

  25. سردفتر مبهوت ! می گوید

    در اینکه مسؤولین محترم سازمان همواره بزرگوارانه در فکر ارتقای جایگاه سردفتری بوده و هستند شکی نیست. لکن مسأله این است که ارتقای جایگاه سردفتری باید دغدغه ی من سردفتر باشد. سردفتر تا برای خود شأن و منزلت قائل نباشد سازمان ثبت توفیق چندانی در ارتقای جایگاه وی نخواهد داشت. اگرچه به گواهی تاریخ، اکثر افراد تا شمشیر قوه ی قهریه بیخ گردنشان نبوده، به هیچ صراطی مستقیم نبوده اند. امید است به برکت سامانه ثبت آنی و با بهره گیری از علم و تکنولوژی نوین و تغییر در نحوه ی امضاء اسناد و مثلاً ایجاد سامانه ی بانک اثر انگشت افراد و اجباری کردن درج و کنترل اثر انگشت مراجعین دفاتر اسناد رسمی در ذیل اسناد، یا راهکار مناسب دیگری، روزی فرا رسد که امکان تخلف از کسانی که آبروی جامعه ی سردفتری را برده اند سلب شود. تا سردفتر به خاطر ۵ تا سند ماشین لبیک گوی فلان صنف باشد و آزادانه امضای فروشنده را جعل کند وضعیت ما بهتر از این نخواهد بود. این کار هم به نفع ارباب رجوع و هم به نفع خزانه بیت المال و هم به نفع تمامی همکاران صدیق، زحمتکش و صحیح العمل حوزه ی سردفتری می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.