iran flag

خبری از کانون کرمان : دفاتر اسناد رسمی به شایعات جوجه دلالان توجه نفرمایند

   به شایعات جوجه دلالان توجه ننمائید

 
     

به تازگی تعدادی از جوجه دلالها  در شهرستانهای استان کرمان ادعا میکنند که چند دفتر خانه مشخص در شهر کرمان به استناد شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز ) اقدام به تنظیم وکالت کاری یا حتی وکالت تعویض پلاک مینمایند. از همگی همکاران گرامی خواهشمند است که دروغ بودن این شایعه را به اطلاع دیگران برسانید.

چون : 

:۱-طبق ماده ۲۹ مالک پلاک پس از تعویض پلاک موظف به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای پرداخت حقوق دولتی و انتقال مالکیت خودرو میباشد. 

۲-شناسنامه خود رو سند رسمی بحساب نمی آید و در صورت بروز هرگونه مشکل و توقیف خود رو مراجع قضایی آخرین دارنده سند مالکیت را بعنوان مالک می شناسند.
   ۳-وقتی سازمان ثبت -ُمجلس شورای اسلامی -دیوان عدالت  اداری -ُکانون سردفترانُ ُ-قضات و حقوقدانان-ُتک تک سردفتران و دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی برای اثبات حقانیت دفاتر اسناد رسمی و وغیر قانونی   بودن اقدامات  مراکز تعویض پلاکُ تلاش جانانه کرده اند بسیار ناپسند و ناجوان مردانه  است که دفترخانه ای بخاطر رضایت چند جوجه دلال زحمات آنان را به هدر دهد .
 
۴-  چون دایره اجرای اسناد رسمی شناسنامه را سند مالکیت بحساب نیاورده و آخرین کسی که سند مالکیت به نام اوست را بعنوان مالک می شناسد و  می تواندخودرو را بعنوان اموال فروشنده محسوب و  و برای پرداخت دیون وی  توقیف نماید.(پس وظیفه ماست که لزوم انتقال رسمی سند رابه خریدار تفهیم نمائیم )
 
۵- چون تا زمانیکه فروشندهسند مالکیت را بموجب سند قطعی بنام فروشنده منتقل ننموده است خودرو جزو اموال او محسوب می شود و ممکن است جزو اقشار مرفه قلمداد شده و با تدبیر دولت یارانه او قطع شود و هیچ امیدی به وصل آن هم نباشد!!!
 
۶- چون تنظیم هرگونه سند حتی تعهد نامه و … اعتبار بخشیدن به شناسنامه محسوب می شود و ما بادیگر مسئولان حکومتی و حقوقدانان همواره  فریاد زده ایم که شناسنامه هیچ اعتباری در مراجع رسمی ندارد و دفتر خانه ها جزو نهادهای حاکمیتی هستند که  پسوند رسمی را دارد. 
۷-در طول تاریخ قانونگزاری و وصول حقوق دولتی هیچگاه وظیفه دریافت حقوق دولتی به پلیس واگذار نشده است!!!چرا؟؟!!!
۸-  وقتی سیاست کلان اقتصادی دولت بر پایه رهائی از اقتصاد  نفتی استوار گردیده و مالیات یک عدد تخم مرغ هم محاسبه و از مصرف کننده دریافت می شود ُُپس قطعا" دولت از حق الثبت – مالیات نقل و انتقال -ُ مالیات بر ارزش افزودهُ- ُمالیات مشاغل -ُعوارض و … میلیون ریالی خودرو چشم پوشی نخواهد کرد.
۶-سردفتران حقوقدان بوده و خود پیشرو  والگو درگسترش  نظم و قانون هستند و با اقدام غیر قانونی خود را نفی نمی نمایند.
     ۹-خوشبختانه وضعیت مالی سران دفاتر اسناد رسمی آنقدر خوب است و آنقدر شان و مرتبه بالائی دارند که ر قمهای میلیاردی پیش چشم آنها نمی آید تا چه رسدبه  ۲۵ هزار تومان حق التحریر وکالت خودرو که نصف آن هم باید به حسابهای دیگر  واریز گردد!! پس  قطعا" حیثیت و شان خود و همکاران را در قبال این چند ریال به جوجه دلالان نمیفروشند. (بقیه بندها را شما اضافه کنید)
              لطفا" چنانچه جوجه دلالی مدعی تنظیم وکالتنامه در دفاتر اسناد رسمی کرمان شد در حضور وی با دفترخانه کرمان تماس گرفته  و  چون قطعا" آن دفتر خانه  ادعای دلال  را تکذیب مینماید مشت محکمی بر دهان قانون شکنان و یاوه سرایان بکوبید. 
 
  
      

   با    تشکر

                                               فرود    رفعتی  

بدون نظر
  1. هم سر دفتر می گوید

    چرا کانون محترم برای خلاصی از دست جوجه دلالها و تضمین حداقل در آمد دفترخانه تقسیم اسناد را پیگیری نمی کند چرا تعرفه ها سالیانه بر مبنای نرخ تورم افزایش نمی یابد تا با اولین مراجعه دلال بدفترخانه مشت محکمی بر دهانش بکوبیم و بگوئیم نیازی به پول شما نداریم…

  2. ناشناس می گوید

    اما در مشهد چند دفعه با همکاران عزیز تماس گرفتیم تنظیم سند میکردند و مادر مقابل مشتری … شدیم . چند دست انتقال هم که انجام شده بوده با یک سند قطعی میزدند. و باز هم ما … شدیم . جوجه دلالها هر جا در هر دفتری هر کاری میکنند جایی دیگر جار میزنند همکاران ما متوجه نیستند.

  3. ناشناس می گوید

    جوجه سردفترانی هستند که جوجه دلالان را باانواع واقسام خوش رقصی ها راضی نگه دارند .

  4. ناشناس می گوید

    بادیدن این صفت و قیدی که کانون کرمان به کار برده خیلی خندیدم،جوجه دلال ..یاد اکبر جوجه افتادم!!خیلی باعث تفرج بود ممنون…

  5. میثم ملکی می گوید

    با ادای احترام کامل به تمام همکاران از جمله همکاران محترم دیار کریمان به نظرم باید اطلاعیه را رسمی و با الفاظ رسمی تنظیم کردآن هم از سوی کانون دفاتر اسناد رسمی که انتظار بیشتری است

  6. هادی می گوید

    بله در شهر کا هم من شنیده ام با برگه سبز وکالت کاری میزنند وصد البته آقایان سردفتری که متاسفانه برای چهارقران بیشتر اعتبار خودرا لکه دارمیکنند واله تمام بدبختی های مملکت ما از دست این کپک ها دلالان از خدا بی خبر است که مملکت رادارند به قهقرامیبرند کسانی که ۲۰ سال درس خوانده اند وازپول مملکت استفاده کرده اند دکتری دارند ولی باید دنبال کار بگردند بااین همه زحمتی که کشیده اند بایاس وسر خوردگی مواجه اند اون وقت یابنگاهی دلال کپک در یک معامله وقتی حساب کردیم دیدیم اندازه حقوق ۵ سال یک دکتر مکانیک عضوهیات علمی دانشگاه راخورده آیا نباید واقعا تاسف خورد

  7. امیر لعل نوری دفتریار 61 مشهد می گوید

    سلام
    در نوع خودش عالی عالی عالی. دست کانون کرمان و مشهد درد نکنه.
    این همون بحثی بود که چند روز پیش در موردش کامنت گذاشتم. اتفاقا” شنبه شب در کانون با آقای دکتر پنجتنی و جناب توکلی همین بحث مطرح شد. همون شبی که هیچ کس متاسفانه نیامد کانون.

  8. مرشد می گوید

    خانه از پای بست ویران است / خواجه در فکر رنگ ایوانی!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.