iran flag

سهم کانون های استانها از ده درصد واریزی سردفتران !!!


به نام خدا







در نشستی  با ریاست و هیئت مدیره محترم  کانون سردفتران و دفتریاران  خراسان ،  ضمن تشکر از بسیاری خدمات انجام شده  گلایه ای هم مبنی بر کاستی برخی  از خدمات بعمل آمد مثل اینکه  چرا تا کنون نسبت به برگزاری جلسه عمومی اقدامی صورت نگرفته ؟ یا اینکه چرا نسبت به بازسازی ساختمان کانون هیچ اقدامی نشده و…. این گلایه ها باعث شد تا دوستان در پاسخ بفرمایند که "جانا سخن از زبان ما میگوئی "  با کدام  پول و بودجه؟!  بودجه تخصیصی به کانون آنقدر ناچیز است که  مجبور شدیم  عذر کارمند دوم  کانون که به حضورش نیاز بود را بخوانیم  و امروز کانون سردفتران و دفتریاران خراسان فقط  یک !!!! کارمند  دارد . این سخن کسری بودجه موجب شد که  بررسی اجمالی به درآمد کانون سردفتران مرکز فقط از ده درصد حاصله از دفاتر خراسان رضوی داشته باشم.


تعداد  521 دفترخانه اسناد رسمی در استان خراسان رضوی  مشغول کار است که اگر میانگین تحریر هر دفترخانه  را ماهیانه  حداقل 6.000.000 ( شش میلیون نومان) در نظر بگیریم ماهانه میشود:  3.126.000.000  تومان ! بله ( سه میلیارد و یکصدو بیست و شش میلیون تومان ) که ده درصد حاصله 312.600.000 تومان خواهد بود .


521* 6.000.000= 3.126.000.000  کل تحریر                  ده درصد سهم کانون مرکز  312.600.000 تومان ماهیانه


حالا پیدا کنید پرتقال  و پرتقال فروش را!  بعد کانون خراسان مستقردر مشهد باید لنگ  استخدام یک کارمند یا هزینه  برگزاری همایش باشد یا رئیس یا اعضاء کانون از جیب مبارک  بعضی هزینه ها را پرداخت نماید .  شاید کانون مرکز در دفاع بگوید ساختمانی برای کانون خراسان خریده ایم ! بله  درست میفرمایند  این فقط  درآمد  شش ماه کانون خراسان است . واین خرید پس از سالیان طولانی و گذشت پنج سال از استقلال کانون خراسان است .


کاری نداریم که همین قاعده برای تمامی کانون های کشور و  دفاتر زیرمجموعه  آنها جاری و ساری است .


قصد ، نقد و تجزیه و تحلیل  چگونگی  مصارف در آمد کانون مرکز نیست. زیرا حتما" مدیران عزیزمان در مرکز پاسخی قانع کننده باید داشته باشند که این گونه تخصیص بودجه میفرمایند. مثلا ماهی سه میلیون تومان ! برای کانون خراسان با 521 دفترخانه  آن هم با منت و ارائه فاکتورو … بگذریم  تفسیر آنرا به شما عزیزان  وا  میگذارم . اگر منصفانه قضاوت کنیم باید  حداقل ماهی ده درصد از ده درصد  یعنی حدود سی میلیون تومان به کانون خراسان تخصیص داده شود تا دفاتر  شهرستان های خارج از مشهد هم   بتوانند حداقل انتفاع از ده درصد را داشته باشند. آن وقت میشود سری بالا گرفت و دم از شان کانون خراسان ( پایتخت معنوی ایران ) زد.


با سپاس فراوان


سید علی مرجانی 12 مشهد

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    درود بر جناب مرجانی واقعا حرف دل همهی ما رو زدید . کانون مرکز کانونی ناکارامد است که فقط شده منبع درامد بعضی ها ….

  2. ناشناس می گوید

    با تشکر ازهمکار عزیز آقای مرجانی تازمانی که اتحاد بین همکاران نبا شدوکانون نیز ازموضع ضعف وانفعال عمل نماید اوضاع همین است

  3. سردفتر مشهد می گوید

    با سلام و تشکر از اظهار نظر سردفتر۱۲ مشهد.تعجبم که چرا نبایست کانون مرکز پاسخگو باشد در حالی که این ارقام ارائه شده در مطلب بالا بسیار حداقلی بود، این در حالیست که در هر اداره و یا نهادی حتی یک ریال از درآمد و هزینه ها می بایست گزارش شود.و کانون مرکز نیز از کانون خراسان تقاضای فاکتور هزینه می کند ولی خود مبلغ درآمد و هزینه ها را به سردفتران یا کانونها اعلام نمی کنند.به امید اینکه کانون مرکز جهت تنویر افکار و جلو گیری از فساد گزارش ارئه کند.

  4. ایوان طلا می گوید

    باسلام خدمت همکارگرامی آقای مرجانی وضمن تشکر ازکانون تهران که محبت نمودند وبعدازسالبان محلی آبرومند برای کانون خراسان خربداری نمودند واگربودجه بازسازی راکانون تهران هرچه زودتر تامین کند آبروی کانون خواهد بود عزیزان کانون مرکز ودیگر کانونها رانداریم (کانون کشور) هستیم بیایم آبروی هم باشیم

  5. ناشناس می گوید

    اقا ما حاضرم خودمون خودمون رو بیمه کنیم اما ده درصد رو ندیم

  6. سردفتر تهران می گوید

    دوستان قضاوت یک سویه امری ناصواب است برای تنویر قسمتی از موضوع هزینه های کانون مرکز باید به عرض برسانم که در حال حاضر در استان خراسان رضوی ۱۰۳ سردفتر و دفتریار بازنشسته است که حقوق پرداختی به ایشان تقریبا معادل رقمی است که جناب مرجانی بدان اشارت داشته اند حال تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل

  7. دلبریده می گوید

    به بنده اگه باشه نه کانون میخوایم نه بیمه نه فراهم آوردن موجبات علمی سردفتر و دفتریاران و نه …فقط بگین تو رو خدا این پول بیت المال رو در راه ساخت و ساز نزنن که داره نرخ دلار میاید پایین همین !اگه دوست داشتن یه بیمارستان روحی درمانی در تهران برای این مشکلات ثبتی برامون ایجاد کنند !با تشکر

  8. حجت ابریشمی سردفتر218 می گوید

    بسمه تعالی
    چه خوب بود همانطور که در کانون های وکلای دادگستری براساس اصل استقلال،درآمد هرکانون از محل پرداختی وکلای متبوع آن کانون تامین می شدمبالغ پرداختی دفاتر تحت پوشش کانون سردفتران ودفتریاران خراسان نیز صرفادراختیاراین کانون قرارمیگرفت.حتی مسایل مربوط به بازنشستگی همکاران هم می تواندبه عهده کانون های مربوطه قرارگیرد.

  9. سردفتر می گوید

    باسلام-چگونه هزینه درآمد میانگین را ۶میلیون زدید-یک سری به اماربزنیدبرخی دفاترماهی ۵/۱میلیون درکل درامد دارند که بعدازکسر۱۰درصدوسهم دفتریار ببینیدچقدرمیشود.براستی این همه اختلاف درامد برای چیست؟دفتردرکنارش ماهی۱۲میلیون واینان ماهی۵/۱میلیون؟آیابرای کاربهتر؟خدمات بهتر؟نه همکاران عزیز.این نیست عدالتی که بدنبالش هستیم.

  10. محجوب می گوید

    خوب عزیز دل کانون سر دفتران و دفتر یاران خراسان رضوی کمی تلاش کن تا این ۱۰ درصد رو بگیری و به حساب خودت واریز کنی ( گرچه انصافاً این ده درصد زیاد است نسبت به خدمات ارائه شده ) نه هر بار به دفاتر نامه بزنید و در خواست کنید برای برگزاری جلسات همکاری کنند د اخه خوشگل بلای دل ربا خودتو از زیر یوق تهران بکش بگیر آقایون بخدا هیچ نیازی نداریم که به کانون تهران و ثبت متکی باشیم ما یک صنف اتحادیه مجمع ان جی او هر چی که اسمشو میخواین بزارین بزارین ولی اگه خودمون رو باور کنیم خیلی قوی تر از اونیم که منتظر کمک بقیه باشیم

  11. دوست شهرستانی می گوید

    با سلام خدمت عمعه دوستان
    حل این مسئله کاری بس راحت وساده هست فقط کافیست کانون خراسان خود حسابی اعلام کند ودفاتر استان هم همه یک صدا وهمدل ده درصد را به حساب کانون خراسان واریز کنند .

  12. حرف حق می گوید

    بزرگواران قانون گزار ما همگی یک صدا می گوییم تمایلی نداریم ده درصد از تحریر را برای بیمه واریز کنیم بلکه هر کس بخواهد خودش اقدام به بیمه نمودن خودش می نماید و دیگر شما هم مسئولتی ندارید که جوش کسر بوجه بیمه سردفتران بازنشسته را بزنید و دیگر لازم نیست به سردفتران پاسخ گو باشید .البته اگر کسانی که ذینفع هستند اجازه می دهند !

  13. دیده بان می گوید

    سردفتر محترم تهران حرف ما هم همینه بیمه و پرداخت حقوق بازنشستگی کار شرکتهای بیمه گزاره نه کانون اما چون منافع در آن هست کانون اقدامی جدی حداقل در قانون جدید انجام نداده ..

  14. همکار می گوید

    ای بابا ما حاضریم بجای ۱۰%-۲۰%-۳۰% بدیم اما یکم از دردسرامونو کم کنین – مالیات رو کم کنین-ارزش رو بردارین-از حق الثبت مقداری رو مثل زمانهای قدیم به دفترخانه بدین -با اداره دارائی توافق کنین اجاره مکان رو در مالیات برای دفاتر لحاظ کنن- تسهیلات بدین-درخواست مصونیت قضائی کنین بحد لازم برای سران دفاتر و ……

  15. همکار می گوید

    دوستان عزیز بنده فکر میکنم اینگونه مشکلات و سوالات میبایست پس از تحقیقات دقیق و بررسی تمامی زوایا مطرح گرددتا خدای نکرده باعث ناراحتی و بد بینی همکاران در تمامی سطوح نگردد به هر حال تمامی اشخاصی که در راس امور قرار میگیرند اکثر اوقات به غلط متهم میگردند که این عادتی است بسیار ناپسند .

  16. برهانی می گوید

    مطمئنا کانون زیر بار این موضوع نمیره که بخواد بودجه رو تقسیم کنه . هر جا پول فراوان هست فساد هم خواه ناخواه هست. خدای نکرده استغفراله زبونمون لال نمیگیم که … ولی دور از واقعیت هم نیست .

  17. حسین ف می گوید

    ده سال است داریم داد می زنیم بابا چرا کانون مرکز بیلان عملکرد نمی دهد( مگر نه اینست که آنراکه حساب پاک است ازمحاسبه چه باک است)پس مطمئن باشید کانون مرکز ریگی به کفش داردیک هزینه درمانی راازمرکز می خواهیم دریافت کنیم آنقدر بالاوپایین می کنند وآخرش هم معلوم نیست طبق چه قاعده وقانونی به جای تمام هزینه ۶۰ تا۷۰ درصد هزینه راپرداخت می کنندبه والله شان یک کارمنتد دولت باآن مقداراندکی که ازحقوقش بابت بازنشستگی وامکانات جانبی کم می کنن ازمابیشتر است بعد دائم دم ازرعایت شئونات سردفتری می زنندبرای واریز ۱۰ درصد به صد جا متوسل می شوند تادفاتر راکنترل کند اما برای ارائه خدمات به هیچ کجا پاسخگو نیستنداگر همین فردا خوردند وبردند جواب ماراکدام مرجع می دهد مطمئن باشید همین سازمان ثبت می گوید به ماربطی ندارد مسئله صنفی است /هرچند بعید می دانم این مطالب رادرسایت قراردهید که مبادا به تریش قبای کانون مرکز یاسازمان ثبت بربخورد

  18. ناشناس می گوید

    اقا همه بیان ۱۰ درصد رو نریزیم

  19. دفتر .... مشهد می گوید

    اکثر ادارات و نهاد ها اعم از دولتی و خصوصی و تشکل های مختلف صنفی کلی خدمات اعم از درمانی و رفاهی و تسهیلات به زیر مجموعه خود ارائه می کنند و در اکثر مراکز استان ها و شهرهای گردشگری هتل و سوئیت و مکان اقامت رایگان جهت پرسنل خود دارند و کلی مزایای دیگر . آنوقت این کانون سردفتران با این همه پولی که از ما می گیرد دریغ از یک خدمت رفاهی و درمانی واقعا جای تاسف دارد . مقداری برای شان و جایگاه زیرمجموعه ات خرج کن ضرر نمی کنی . در ضمن با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود . محض اطلاع .

  20. ناشناس می گوید

    با سلام
    شما۱۰%واریزی را بدست آوردید چرا مبلغ پرداختی به بازنشستگان سردفتر و دفتریار و مستمری بگیران و مبلغ پرداختی بیمه به ایشان و سردفتران و دفتریاران شاغل را محاسبه نمی فرمایید .

  21. ناشناس می گوید

    اقا از ما این همه ده درصد در طول خدمت میگیرند از اخر حقوق یه کارمند دولت هم نمی دهند . سردفتری که با درامد بالا بازنشست میشه چه طوری میتونه زندگیشو با ان حقوق کم بچرخونه . اقا ما خودمان حق بیمه میدهیم شما ده درصد نگیرید

  22. ناشناس می گوید

    این حق همکاران محترم است که از بیلان مالی و میزان و مبلغ سپرده کانون مطلع باشند و تکلیف کانون و سازمان ثبت است که به این حق تن دهد

  23. سردفتر خوش خيال می گوید

    جناب سردفتر محترم تهران اون ۱۰۳ سردفتری که حقوق بازنشستگی میگیرن قبلا سالها ۱۰ درصد بحساب کانون محترم واریز کردن که الان اگه حساب کنین سود پولشونو هم نمیگیرن

  24. سردفتر قانونمند می گوید

    اصلاً فلسفه وجودی کانون سردفتران چیست؟به نطر من با توجه به اینکه کانون در این سالها منعلانه عمل کرده و همه دستورات و کارها یک طرفه از طرف اداره ثبت انجام شده باید این ۱۰ درصد دیگر واریز نشود و سردفتران را اداره ثبت بیمه تامین اجتماعی کند تا بعد از محل این بیمه بازنشسته شوند این به نفع دفاتر است و بعد با حقوق بیشتری هم بازنشست میشوند. چون این ۱۰ درصد واریزی برای تهرانی ها خوب است ولی به شهرستانیها نمی رسند و این عین بی عدالتی است پس نباشد بهتر است.

  25. ناشناس می گوید

    ما سردفتران و دفتریاران خودمان را خود بیمه میکنیم و ۱۰ در صد را دیگر نمی دهیم این بهترین راه حل است.

  26. دفتریار1 می گوید

    باور کنید با کمتر از مبلغ ۱۰% میتونیم خودمون رو بیمه عمر کنیم و هم از مزایای اون بهره مند بشیم و هم از منت کانون راحت بشیم! انصافا با این همه ÷ولی که به خزانه محرتم کانون واریز میشه تا حالا چه امتیازی به همکاران داده شده؟؟؟ نه خدمات درمانی درسیت داریم نه مراکز درمانی معتبری و نه مراکز سیاحتی و امکانات رفاهی برای خانواده همکاران فقط یک جیره ومواجیب بخور نمیر برای دوران ازکارافتادگی که بیشتر بدرد شب ختم میخوره!!!! این انصافه؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.