iran flag

ارتباط کانون سردفتران با سیستم سازمان ثبت اسناد و املاک خوب است


ایرنا – رییس دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران گفت: همه دفترخانه های اسناد رسمی با سیستم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارتباط خوب و تنگاتنگ دارند و پاسخ استعلامات خود را بصورت اینترنتی دریافت می کنیم.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، «محمد عظیمیان» روز چهارشنبه در نشست خبری، درخصوص قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 89، افزود: شعار کانون سردفتران و دفتریاران یعنی تضمین سند رسمی و تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی در این قانون محقق، اما نسبت به مواد 46 و 47 این قانون بی اعتنایی شد و این دو ماده مهجور واقع شده اند.

وی ادامه داد: به همین منظور آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان مصوب شد.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران سپس با تقسیم بندی افرادی که در پیش فروش ساختمان دخیل هستند، گفت: قانون پیش فروش ساختمان سه گروه مالک رسمی زمین، سرمایه گذار و مستاجر را در برمی گیرد.

وی افزود: این سه گروه با اسناد رسمی به دفاتر رسمی مراجعه و نسبت به فروش واحدهای احداثی اقدام می کنند.

عظیمیان با اشاره به ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان، شاه بیت جلوگیری از اقدامات خلاف مربوط به ساختمان ها را ماده 23 این آیین نامه عنوان کرد و گفت: طبق ماده 23 قانون مذکور، اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی، اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج آگهی می کنند، به حبس از 91 روز تا یکسال و یا جزای نقدی به دو یا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند.

وی ادامه داد: این موضوع جرم است و با شخص مرتکب برخورد خواهد شد.

بدون نظر
  1. کارمند می گوید

    عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه دو مشهد هیچ هم خوب نیست و پاسخ استعلامات با تاخیر داده می شود از طرفی بسیاری از استعلامات برگشتی است و مالک باید با اصل سند مراجعه کند ! آیا خود شما تا بحال سر زده به ثبت خیام مراجعه کرده اید ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.