iran flag

بهمن کشاورز گفت: قطعاً پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران می‌تواند در بهداشت و امنیت قضائی موثر باشد.

 

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا با تأکید بر اینکه آموزش و مبادله اطلاعات، خروجی پیوستن به مجامع بین المللی است، گفت: ما بی قید و شرط به عضویت IBA درآمدیم.

بهمن کشاورز، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در خصوص پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران گفت: قطعاً پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران می‌تواند در بهداشت و امنیت قضائی موثر باشد.

وی افزود: با توجه به قدمت بیشتر دفاتر اسناد رسمی در کشورهای دیگر به خصوص انگلستان تجربیات و روش‌های آنها برای ما قابلیت بهره‌برداری دارد، از این حیث بی تردید پیوستن ما به این تشکیلات باعث پیشرفت کار و نظم بیشتر در امور دفاتر اسناد رسمی و استفاده از تکنولوژی و روش‌های جدید در ثبت اسناد می‌شود.

رئیس اسکودا تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری مرکز از اولین اعضای IBA (کانون بین المللی وکلا) است و پس از سال‌ها بعد از تشکیل اتحادیه کانون‌های وکلا، کانون وکلا ایران نیز به این مجموعه پیوست، هر دو سازمان در شورای رایزنان IBA دارای حق رأی هستند.

آموزش و مبادله اطلاعات، خروجی پیوستن به مجامع بین المللی

وی با بیان این که ارتباط با IBA از چند جهت مفید است، گفت: این ارتباط اولاً از این جهت که با مسائل صنفی مشابه در سایر کشورها آشنا می‌شویم  و از راه حل‌های آن‌ها برای حل مشکلات خود استفاده می‌کنیم مفید است، ثانیاً در صورتی که مشکلی برای یکی از اعضای تشکیلات ایجاد شود تمام تشکیلات می‌تواند به کمک او بیاید.

کشاورز تصریح کرد: فراموش نکنیم که IBA از تعداد بسیار زیادی کانون‌های وکلا نزدیک به ۲۰۰ کانون در سراسر جهان و تعداد بیشتری وکیل که حدود ۳ میلیون نفر است تشکیل شده، این یک قدرت حقوقی جهانی است که طبیعتاً در موارد عدیده می‌تواند اثرگذار باشد، در عین حال از نظر مسائل آموزشی و ارتباطاتی که پدیده جهانی شدن وجود آن را الزام آور می‌کند وجود این سازمان و سازمان‌های مشابه ضروری است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا با یادآوری پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران، گفت: در مورد پیوستن کانون سردفتران به سازمان جهانی مربوطه وضعیت مشابه خواهد بود، یعنی این مجموعه از این طریق می‌تواند به مبادله اطلاعات بپردازد، از نظرات آموزشی بهره ببرد و احیاناً از حمایت‌های این سازمان جهانی در مواقعی که لازم باشد استفاده کند، به هر حال پیوستن به سازمان‌های جهانی صنفی و حرفه‌ای همواره مثبت است.

بی قید و شرط به عضویت IBA درآمدیم

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا درباره شروط مطرح برای پیوستن ایران به اتحادیه سردفتران، همچون نحوه اداره کانون سردفتران، تصریح کرد: در مورد پیوستن ما به IBA هیچ شرطی وجود نداشت به جز موارد عادی که برای همه اعضا وجود داشت.

وی افزود: علت این بود که از سال ۱۳۲۹ کانون وکلای ایران به عنوان یک کانون غیر مستقل در این سازمان نقش ایفا کرده بود، بنابراین کانون وکلای دادگستری ایران و اتحادیه را به عنوان دو سازمان غیر دولتی و غیر وابسته به دولت و صنفی و خودگران در خود پذیرفت و هیچ شرطی قائل نشد،در صورتی که سازمانی که مشکل وابستگی به دولت داشته باشد در پیوستن به IBA دچار مشکل خواهد شد.

ارتباط ارگانیک کانون سردفتران مانعی برای پیوستن به اتحادیه جهانی نیست

کشاورز افزود: در مورد کانون سردفتران از آنجا که این کانون از ابتدا نوعی وابستگی ارگانیک به قوه قضائیه داشته و این مسئله در قانون شناخته شده، ظاهرا ارتباطی به لزوم استقلال به آن مفهوم که کانون وکلا نیازمند آن است و از ارکان وجودی کانون است در مورد کانون سردفتران وجود ندارد بلکه اقداماتی که در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود مانند رسمیت یافتن اسناد و قابلیت استناد به آن ها و قابلیت صدور اجرائیه بر مبنای آن مواردی است که این کانون را با تشکیلات قوه قضائیه مرتبط می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد : گمان نمی‌کنم وجود این شروط مانع از پیوستن این کانون به اتحادیه بین المللی باشد، این موارد برخی ملاحظات داخلی و پرسنلی است که البته بعد از حل آنها باید اقدامات پیوستن به کانون جهانی فراهم شود.

http://ofoghnews.ir/fa/133640/%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86-%DA%A9

بدون نظر
  1. سردفتر می گوید

    احتمالا مشکلات دستگاه کارتخوان ، قطعی ثبت آنی ،قطعی ثبت احوال همه اینها با پیوستن حل خواهد شد خدارا شکر

  2. برهانی - دفتریار 351 مشهد می گوید

    دفاتر عدل خمینی و گاز هر جور دلشون میخواد سند میزنن . چند دست تعویض پلاک میشه اونا با یک سند کار و تموم میکنن . ملت میرن همه جا جار میزنن که ما فلان جا رفتیم زدن . شما دارین سنگ اندازی میکنین . اقایون اساتید خواهشا پیگیر بشن . دوستان برای خودشیرینی و شیرین کاری و غیره ماشاله همه کار میکنن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.