iran flag

مدیر کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد واملاک کشور از تخصیص بیش از یک میلیون و 700 هزار شناسه ملی به اشخاص حقوقی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، مدیر کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری طی سخنانی در کارگاه آموزشی یک روزه نحوه تخصیص شناسه ملی به اشخاص حقوقی در سامانه جامع ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری در مراکز استانهای کشور که در تهران برگزار شد ، گفت: از ابتدای شروع به کار این سامانه ظرف یک سال اخیر بیش از یک میلیون و 700 هزار شناسه ملی به اشخاص حقوقی از طریق پایگاه ذیربط در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای تکالیف قانونی و اسناد فرادستی تخصیص داده شده است.

 

مرتضی ادب افزود: در حال حاضر کلیه شرکت های کشور که بیشترین اشخاص حقوقی را تشکیل می دهند، دارای شناسه ملی می باشند.

 

وی گفت: این پایگاه امکان اختصاص شناسه به دیگر شخصیت های حقوقی که توسط سازمانهای دیگر متولد می گردند را نیز داراست و به صورت برخط اطلاعات موجود در پایگاه به روز  می گردد.

 

مدیر کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اظهار داشت: در حال حاضر امکان انتقال برخط و الکترونیکی تمام آگهی های صادره در واحد ثبتی تهران و تمامی مراکز ثبت شرکت ها در استانها محیا گردیده است و همچنین امکان دریافت نسخه الکترونیکی آگهی منتشره و درج آن در پرونده الکترونیکی مهیا شده است.

 

در ادامه این جلسه مسعود پور احمدی دبیر هیات ماده 16 آیین نامه اختصاص شناسه ملی اشخاص حقوقی گفت: همان طور که فرهنگ استفاده از شماره ملی در کشور جا افتاده است، می بایست تلاش شود که تا فرهنگ استفاده از شناسه ملی برای اشخاص حقوقی نیز در کشور فراگیر شود.

 

وی گفت: بیش از 99 درصد از اشخاص حقوقی شناسه ملی دریافت کرده اند و ملزم شده اند تا اطلاعات خود را در پایگاه شناسه اشخاص حقوقی  ثبت کنند تا بتوان شرکت هایی که وجود خارجی ندارند را شناسایی کرد.

 

وی در پایان گفت: تمامی پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است مرهون تلاش های اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

 

گفتنی است: این کارگاه آموزشی  با حضور مدیر کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مسئولین ثبت شرکتهای استانها، دبیر هیات ماده 16 آیین نامه اختصاص شناسه ملی اشخاص حقوقی و نمایندگانی از سازمان بورس  اوراق بهادار و شرکت فرابورس در محل اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری برگزار شد.

لازم به ذکر است ؛ پایگاه تخصیص شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور پورتالی است که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی و پیاده سازی گردیده و امکان تخصیص شناسه یکتا به اشخاص حقوقی کشور را مهیا می سازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.