iran flag

منویات و رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری نقشه راه دستگاه قضایی است

دکتر تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شورای قضایی استان اصفهان گفت : منویات و رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقشه راه و هدف دستگاه قضایی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دکتر تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به منظور بررسی مسائل قضایی و ثبتی اصفهان به این استان سفر کرده است با حضور در شورای قضایی استان عنوان کرد: نقشه راه دستگاه قضایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)است و اگر بخواهیم اعمال مدیریت صحیح نماییم باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به مسائل و بویژه دستگاه قضایی عنوان کرد: بهره مندی از زیرساخت ها، استفاده از تجارب، تعامل و همکاری قوا، اهتمام به تحقق سیاست های کلی نظام برای دستیابی به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، اصلاح قوانین و مبارزه اساسی با فساد و ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نکات مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

دکتر تویسرکانی ادامه داد: ریاست محترم قوه قضاییه نیز با نگاهی مدبرانه در راستای اجرایی نمودن فرامین معظم له همواره اهتمام و تلاش جدی بعمل آورده اند و اشاره مقام معظم رهبری به تلاش عالمانه و ارزشمند قوه قضاییه در دوره اول ریاست حضرت آیت الله آملی لاریجانی نشان از عملکرد صحیح مجموعه دستگاه قضایی و در راس آن ریاست محترم قوه قضائیه دارد.

وی در ادامه سخنانش به وجود نیروی انسانی مناسب و با ارزش در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: باید با همفکری و همدلی بسیاری از مشکلات و موانع پیش رو را از بین ببریم.

دکتر تویسرکانی عنوان کرد: اگر بخواهیم وضعیت بهینه ای را با هزینه پایین ایجاد نماییم باید به استفاده صحیح از منابع و نظارت و کنترل توجه ویژه داشته باشیم.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اهمیت سلامت اداری و شفافیت سازی امور ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که ناشی از مراجعات فراوان به دستگاه‌های اداری کشور می باشد، بحث تهدید سلامت اداری است به همین جهت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تبیین راهبردهایی در ارائه خدمات ثبتی به ذی‌نفعان و کاهش مراجعات حضوری از طریق توسعه خدمات الکترونیک اقدامات فراوانی در بحث ارتقا سلامت اداری انجام داده است.

وی عنوان کرد: ما قصد داریم امسال خدمات الکترونیکی را گسترده تر نماییم و   معتقدیم که در رابطه با ارتقای سلامت اداری و مبارزه با جرایمی که در حوزه املاک و اسناد اتفاق می‌افتد در درجه اول نیازمند شفاف سازی و ساماندهی بانک‌های اطلاعاتی و ارائه خدمات الکترونیکی هستیم چون معمولاً در ارتباط با خدمات کاغذی است که نمی‌توان نظارت دقیق داشت؛

تویسرکانی اظهار داشت: در حوزه اسناد مالکیتی که در گذشته به  صورت دست نویس و دفترچه‌ای در اختیار مردم بوده است امروز این دفترچه‌ها تبدیل به سند تک برگ کاداستر شده است که ضریب امنیتی بالایی دارد و اطلاعات آن در بانک هایاطلاعاتی ذخیره شده  ما و هر لحظه امکان کنترل آن وجود دارد و ما دیگر شاهد جعل اسناد و دستبرد در اسناد مالکیت نخواهیم بود.

 معاون قوه قضائیه گفت: یکی از تصمیماتی که در سال گذشته گرفته شد اصطلاح فرایند ثبت شرکت بود که در این زمینه قدم‌های بسیار مهمی برداشته شد. در درجه اول مجموعه فرایند ثبت ها به شکل الکترونیکی شد و دقیقاً‌ افرادی که متقاضی ثبت بودند از جهات مختلف و هم از جهت سابقه و پیشینه سوء و الزاماتی که در قانون تجارت و قانون اساسی داریم ساز و کارها فراهم شد و در حقیقت با صدرو بخشنامه در این زمینه و اصلاح فرایند ثبت ما وضعیتمان در خصوص تاسیس شرکت‌های غیرواقعی یا توسط افراد غیر صالح  به شدت کاهش یافته است و در این زمینه خوشبختانه توفیقات موثری داشتیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با اشاره به پایگاه اطلاعات شناسه  ملی اشخاص حقوقی که یکی از اقدامات بسیار مهم و ملی سازمان ثبت در حوزه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری است اظهار داشت: متاسفانه هویت اشخاص حقوقی که در کشور نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی دارند از شفافیت لازم برخوردار نبود لکن با راه اندازی این پایگاه تمام اطلاعات مربوط به شخصیت‌های حقوقی اعم از شرکت‌های تجاری و موسسات غیر تجاری ثبت شده و تمام تشکل‌هایی که عنوان شخصیت حقوقی دارند در این پایگاه هویت‌شان ثبت شده و تمام اشخاص حقوقی در کشور در حال حاضر دارای یک کد یونیک 11رقمی می باشند. 

http://www.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=4417&ctl=Edit&mid=11884&Code=8272

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    با سلام باید به چنین مسئولین فکوری حقوق با قیمت منطقه ای داد تا همه را به شان اصلی خود برسانند

  2. ناشناس می گوید

    نومن ببعض و نکفر ببعض هقام معظم رهبری درج قیمت منطقه ای را خلاف شرع دانستند تبعیت فرمودید یا اجتهاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.